– Світло моєї машини відбилося від якогось великого металевого предмета, – описував інженер Грейді Барнетт події 3 липня 1947 року. – Це був дископодібний об'єкт завширшки до 30 футів (близько 9 м. – "Країна"). Його розкололо чи то вибухом, чи то сильним ударом. На землі лежали мертві тіла – з круглими головами, невеликими очима, без волосся. Порівняно малі, проте голови відносно тіла – великі. Одяг із суцільного крою, сірий, без ременів чи ґудзиків. Виглядало на те, що всі вони – чоловіки. Тим часом офіцер сказав, що все це – власність армії. Прибули інші військові, оточили місцину, нам наказали йти геть і нікому нічого не розповідати. Мовляв, це наш патріотичний обов'язок.
Аварія НЛО начебто сталася за 120 км від містечка Розуелл, штат Нью-Мексико. Уночі була гроза. Фермер Марк Брейзел почув вибух, від якого хитнуло його будинок, і побачив яскравий спалах. Наступного дня знайшов у полі розписані невідомими символами шматки матеріалу, подібного до фольги. Розповів про це шерифу, а той сповістив військових. "На ранчо біля Розуелла захоплена літальна тарілка", – писали за п'ять днів газети.
Розголосу справа набула у 1970-х. Журналісти опитали свідків події. З'явилися нові подробиці – історії про трупи інопланетян, розкидані між уламками апарату.
– Три тіла лежали в тіні тієї штукенції, – розповідав Джеральд Андерсон, якому на момент аварії було 5 років. – Зростом близько 4 футів (1,2 м. – "Країна"), у них були непропорційно великі голови, очі – схожі на мигдаль, дуже чорні. Двоє не подавали жодних ознак життя, один важко дихав, імовірно, він поламав ребра. Був ще один – він сидів на землі, почувався добре. Здається, допомагав одному з постраждалих. Коли побачив нас, згорнувся клубочком, наче боявся, що його почнуть бити.
Висувають кілька версій того, що сталося. Уфологи кажуть, що це був інопланетний літальний апарат. Скептики – що американська армія проводила секретні дослідження нового транспорту, а трупи "інопланетян" – це манекени. Дехто вважає, що НЛО з переодягненими на гуманоїдів дітьми відправив у США Йосип Сталін – щоб посіяти паніку.

"Того ж року, на Петрів день, Ігор Святославич, зібравши війська свої, поїхав у поле за [ріку] Ворскол і стрів половців, які тут підстерігають язика. Він захопив їх, і розповів йому колодник, що [хани] Кобяк і Кончак пішли до Переяславля. Ігор тоді, почувши це, поїхав супроти половців і переїхав Ворскол коло [города] Лтави, [йдучи] до Переяславля, і узрілись вони з військами половецькими. Але рать [половців] була мала, і тому не змогли вони стати супроти Ігоря. І через те побігли вони, всю здобич свою покидавши. Пустошили ж вони були коло [города] Серебряного і коло [города] Баруча. Дружина ж Ігорева, настигнувши їх, тих побила, а інших захопила. І так поміг бог християнам у день святого пророка Ілії" –
йдеться в упорядкованому близько 1200 року Київському літописі про 29 червня 1174-го. Текст подано за перекладом Леоніда Махновця. Це – перша згадка про місто Полтава, тут записане як Лтава. Офіційним роком заснування міста, згідно з археологічними дослідженнями, вважають 899-й
30 червня 1894-го відкрили Тауерський міст через річку Темзу в Лондоні. Конструкцію зводили вісім років. Центральний 61-метровий проліт має два яруси. Коли через міст пропливав корабель, нижній рівень розводили за допомогою гідравлічного механізму. Пішоходи в цей час могли користуватися верхнім рівнем. 1910-го горішній прохід закрили – там постійно здійснювали пограбування та кишенькові крадіжки. 1974 року гідравлічний механізм замінили на електричний.

1 липня 1957-го розпочався Annе'e gе'ophysique internationale – Міжнародний геофізичний рік. Протягом цього періоду вчені 67 держав проводили геофізичні спостереження і дослідження за єдиною програмою. Зокрема, запустили три радянські й чотири американські космічні супутники, відкрили підводні океанічні хребти. СРСР організував постійну Антарктичну експедицію, а в США створили Національне управління аеронавтики й дослідження космічного простору – НАСА. МГР тривав 18 місяців – до 31 грудня 1958-го. Наступного року вчені вирішили продовжити співпрацю – в рамках Міжнародного геофізичного десятиліття.
2 липня 1900 року на Боденському озері – розташоване на кордоні Німеччини, Австрії та Швейцарії – здійснив перший політ дирижабль, сконструйований за проектом німця Фердинанда фон Цеппеліна. Складався з наповненого гелієм жорсткого каркаса завдовжки понад 100 м і невеликої гондоли, у якій розміщувалися пасажири чи вантаж. Завдяки двигуну міг рухатися незалежно від напряму повітряних потоків. У 1920-х "цепеліни" стали здійснювати регулярні пасажирські перевезення, зокрема курсували між Європою та Америкою. Всього збудували 119 літальних апаратів. Серійне виробництво припинили після катастрофи дирижабля "Гінденбурґ" 1938 року.
Коментарі