П'ять-шість років треба попрацювати на кораблі, щоб підвищили до прибирання номерів
На роботу в іноземні тур-агенції українців вербують у Одесі й Києві. Є ще посередники, які беруть 500 доларів за направлення в одну з цих контор. Їх можна оминути й самому зареєструватись на сайті вербувальника.
Людей відбирають кожних три місяці. На момент підписання першого контракту найманцю має бути не більш як 30 років. Згодом це не має значення. Обов'язково слід знати англійську. Її перевіряють на першій співбесіді. Для найнижчої посади помічника кухаря достатньо знати назви овочів і базові команди: "піди", "принеси". Вони носять продукти, миють посуд. Отримують 600–800 доларів.
Характеристику з готелю чи ресторану купують. Вона має бути на фірмовому бланку з мокрою печаткою. Кафешка на п'ять клієнтів не годиться. Знайомий із Запоріжжя написав, що працює в готелі на 30 номерів – і провалився. Взяли, коли збрехав, що їх там 150. Але відверту неправду виявлять одразу. Помічник офіціанта в одній руці має втримати чотири тарілки. Помічник кухаря – правильно й швидко нарізати овочі.
На співбесіду одягають костюм. Навіть якщо влаштовуєшся мити палубу. Поговорять англійською. Якщо рівень належний, запишуть на тижневий вишкільний курс. Під час навчання претенденти живуть власним коштом.
Щоб менеджер тебе відібрав, треба заплатити 500 доларів. Хабар беруть в останній момент, коли оформлені всі документи. Другу перед вильотом нагадали, що він ще має доплатити 500 зелених. Відповів, що зараз нема грошей, і так поїхав. Хабарі беруть українці, які працюють в українському офісі круїзної компанії для набору персоналу. Якщо посередник закордонна компанія – наприклад, на американські кораблі – угорці, – вона офіційно візьме 300 доларів із першої зарплати. Після відбору швидко роблять паспорт моряка й медичну довідку.
Засудженим, навіть умовно, навряд чи відкриють візу для роботи на кораблі. Американське консульство вимагає довідку про несудимість. Довго перевіряють документи. Було, що тримали два місяці й відкрили візу за два дні до вильоту на роботу.
Чоловіки всіх національностей хочуть бути з українками. Наші цим користуються: намагаються вийти заміж за іноземця й переїхати до нього
Ризиковано працювати на грецьких та ізраїльських кораблях – затримують зарплату, а можуть і взагалі не розрахуватися. Кораблі давні, течуть, ламаються. Їм по 30–40 років. В американців старим вважають 14-річний лайнер. Розраховуються чітко повною сумою. Але ще краще потрапити на німецький корабель. Сума та сама, що й на американському, тільки в євро.
Брати платню готівкою невигідно. Віддаєш із сотню доларів за пересилання 1500. Найкраще відкрити доларовий рахунок в американському банку, бо євро менш стабільне. Через інтернет сам переводжу їх до будь-якого нашого банку. Знімають за це 20 доларів за суму до 10 тисяч. Але треба аргументувати, звідки гроші. Батько написав, що йому вислав син. В Україні розплачуюсь карткою або знімаю готівку в банкоматі.
Додатково заробляють на золоті й діамантах. На Карибах купив на подарунок за 200 доларів золоте кольє, яке в нас 3 тисячі коштує. Під замовлення вигідно привезти парфуми. Марки, які в нас продають по 100 доларів, на кораблі можна придбати за 40.
Найменша зарплата у прибиральників загальних туалетів. Офіційно – 50 доларів на місяць і чайові. Неофіційно компанія гарантує не менш як 900 доларів. Насправді заробляють понад тисячу.
З кожним наступним контрактом платня менеджера зростає на 100 доларів. Початкова ставка 1400.
4 тисячі на місяць отримують покоївки. Щоб підвищили до прибирання номерів, треба попрацювати на кораблі п'ять-шість років. Каюта подібна до однокімнатної квартири з ванною й туалетом. За 2,5 години, доки пасажири на екскурсії, треба до блиску начистити санвузол, поміняти рушники, постіль та ідеально вимити кімнати в 18 номерах. Це – одна з найважчих фізично робіт, тому прибирають каюти тільки чоловіки.
Молодих жінок беруть танцівницями, масажистками й манікюрницями в спа-салони. У перукарів на кораблі зарплата 5–6 тисяч доларів. Їм, як і музикантам, особливе знання мови не потрібне.
Сімейні пари на роботу приймають. Якщо чоловік і дружина разом, вони краще працюють. Але треба бути офіційно одруженими.
Службових романів повно, бо люди по півроку в замкненому середовищі. Жінка вдома – коханка на борту, жінка приїхала на борт – розійшлися й одне одного не помічають. Дружина поїхала – знову з'їжджаються в одну каюту. Чоловіки всіх національностей хочуть бути з українками. Наші цим користуються: намагаються вийти заміж за іноземця й переїхати до нього. Якщо закрутить роман із туристом – одразу відправлять додому.
На берег відсилають за пиятику, наркотики, бійку, сексуальні домагання й расизм. На борту працюють приблизно 40 націй. Якщо скажеш афроамериканцю, що він негр, – наступного дня своїм коштом поїдеш до себе. Тому всі стримуються.
Туристам зазвичай більше подобається, коли їх обслуговують європейці. Українці – найнижче оплачувані працівники з Європи, тому наших на кораблі беруть охоче, хоч ми ледачіші за філіппінців. При цьому їм платять менше за українців. Ми – європейці й на кораблі прирівняні в оплаті до американців. Росіяни в команді – рідкість. Москвичам і пітерцям така зарплата нецікава, а вихідці з дрібних міст зловживають спиртним.
1 людина
на круїзному кораблі обслуговує
2,5 пасажира
Комментарии