Уряд змінили, міністрів попересаджували: плюси, мінуси, очікування
У нашій ситуації головне - не мати завищених очікувань на позитивні зміни. Та якщо подивитися з точки зору економіки країни - цей уряд виглядає небезнадійно. Особливо - міністри економіки та євроінтеграції. Є сподівання, що Шмигаль наведе управлінський лад в Міноборони. А от те, що в процесі апгрейду злилися кілька міністерств - означає кілька місяців управлінського хаосу в галузях. Що ще?
Зміна уряду? Що там у нас щодо зміни уряду і впливу на економіку?
В першу чергу треба зазначити, що суттєвих змін, а значить і суттєвого впливу на економіку - ніхто не очікує. Колись перед призначенням нового уряду, коли всі думали, то буде Єресько чи Гройсман, фігура премʼєрміністра багато що визначала. Окреслювала шлях, по якому країна піде. Зараз такої дилеми немає. Всі шляхи, всі дорожні карти малюють в інших будівлях. Що лише частково пояснюється війною.
...головна вада нового уряду, головний недолік - повторює ситуацію з урядом попереднім. А саме - низький рівень субʼєктності
Таким чином, головна вада нового уряду, головний недолік - повторює ситуацію з урядом попереднім. А саме - низький рівень субʼєктності. Чи може раптом нас тут очікувати сюрприз і раптово виявиться, що новий уряд, нова премʼєрка, будуть більш самостійні у прийнятті рішень? Тоді це буде приємний сюрприз. Приємна несподіванка. На яку можна сподіватись, але навряд чи хтось наважиться поставити на це гроші.
Що ще? Можна сказати, що персональних змін на гірше не сталось. Жодної. Були побоювання, що може вилетіти міністр освіти, де повернуться цінності Шкарлета-Табачника, але цього не сталось.
Сама премʼєрка на хорошому рахунку у бізнесу. І вона зібрала дуже непогану команду у себе в міністерстві. Що яскраво проявилось під час перемовин з американцями по угоді про корисні копалини. Те, що прислав Трамп - і що в результаті було підписано, відрізняються, як небо і земля. І це заслуга команди перемовників. Власне, ми бачимо, що вони якраз і отримали промоцію, ставши міністрами. Соболєв і Качка.
Олексій Соболєв, певно, найсильніший міністр економіки, принаймні в питанні розуміння як працює економіка, за всю історію України
Олексій Соболєв, певно, найсильніший міністр економіки, принаймні в питанні розуміння як працює економіка, за всю історію України. Хто ходив на його лекції хоч раз, не дасть збрехати. Плюс, у нього дуже позитивна кредитна історія, а саме успіх Prozzoro sale і малої приватизаціі, де він був лідером проєкту. І де проявились його цінності. Якщо від когось і можна очікувати проривів у тій самій дерегуляціі (не плутати із зниженням податків), то це від нього.
Тарас Качка очолив євроінтеграцію. Врахочуючи, що левовою частиною нашого процесу євроінтеграції - будуть перемовини в питанні аграрки з європейцями, дуже логічне призначення. В цих питаннях, певно, ніхто не розбирається краще за, здається, вічного відповідального за питання зовнішньої торгівлі.
З плюсів, як не парадоксально, призначення Шмигаля міністром оборони. Хоч воно і дивно виглядає, коли поточний премʼєр іде на пониження в наступному уряді. Але це до болючого питання субʼєктності. Основною проблемою міністерства оборони при Умєрові був управлінський хаос. А в чому Шмигаль і сильний - так це в кропіткий системній бюрократичній роботі.
Із мінусів - це чергові обʼєднання-розʼєднання міністерств, що завжди породжує технічні проблеми. І вже, здається, мали би довести свою безтолковість. Але ніт. Тут радше знову маємо імітацію, і з часом повернемось назад, відродивши і аграрне, і екологічне міністерства.
...вдалось загубити по дорозі міністерство єдності. Причин губити яке - у нас безліч. Десь 120 мільйонів причин, згідно з рішенням суду. 120 млн плюс одна - а саме повна непотрібність такого міністерства...
Зате за допомогою цього інструменту вдалось загубити по дорозі міністерство єдності. Причин губити яке - у нас безліч. Десь 120 мільйонів причин, згідно з рішенням суду. 120 млн плюс одна - а саме повна непотрібність такого міністерства. Краще б вже створили міністерство міграції. Але ж це непопулярно…
Ви скажете, а як же дивне призначення Галущенка міністром юстиції? Так, дивне. Але враховуючи те, що він вже був міністром, то фактично нового негативу в уряді не зʼявилось. І зараз просто треба поспостерігати, чи зміниться якось ситуація в Еноргоатомі, наприклад. Може там, нарешті, зʼявиться Наглядова рада. Тим більше, що до попереднього міністра юстиції у суспільства були дуже схожі запитання, як до міністра енергетики. Так що тут все гармонійно.
До речі, те що свої посади втратили Чернишов і Галущенко свідчить, що такий-сякий зворотній звʼязок ще зберігається. Не на рівні Швеції, звісно. Що такий-сякий зворотній звʼязок все ж існує, дуже важливо на тлі дуже дивних подій навколо БЕБ і політичних переслідувань Шабуніна, де ДБР відкриває незвідані глибини в процесі досягання дна і копання далі.
Міністр фінансів лишився на місці. І тут з полегшенням видихнули всі, хто відповідає за залучення коштів у наших західних партнерів. А на додачу і ті, хто відповідає за витрачання цих коштів.
Таким чином, призначення уряду не несе негативних сюрпризів для економіки. І це головне. Головне ж мати реальні очікування.