




Нью-йоркське метро або, як його тут називають, "підземка", заслуговує на увагу хоча б тим, що це найбільша система метрополітену в світі, - розповідають кияни брати Олексій і Олександр Тебенко, подорожуючи по США, - У розпорядженні нью-йоркців та гостей міста 26 ліній і 468 станцій. Тут головне - запам'ятати, що в нью-йоркському метро лінії та маршрути - це не зовсім одне і те ж. Якщо з лініями все і так зрозуміло, то маршрутом називається напрямок руху між двома станціями, які можуть знаходитися на різних лініях.
Маршрути позначаються на карті буквами і цифрами, у ліній є власні назви. Тому, щоб потрапити на потрібну станцію використовуємо наступний алгоритм: знаходимо цю станцію на карті, дивимося поїзда яких маршрутів на ній зупиняються, чекаємо склад з потрібною буквою і кінцевим пунктом. Трохи не забули, потрібно ще врахувати, що маршрути діляться на експрес-маршрути (що зупиняються тільки на деяких станціях) і локальні (з усіма зупинками). При наявності карти метро ця дрібниця не повинна створювати проблем.
Перед поїздкою перевіряємо баланс проїзного квитка. Рахунок краще поповнювати на суму від 5 доларів і більше, тоді отримаємо приємний бонус, +5% до балансу. Покласти гроші на метрокарту можна в автоматі готівкою або за допомогою кредитки (яку потрібно вставити і відразу ж отримати - зручно, щоб не забути). Любителів жетонів чекає розчарування, їх скасували ще в 2003 році, оплата тільки картками. Вартість однієї поїздки - $ 2,75. Проїзний квиток на тиждень коштуватиме $30, на місяць - $112. Метрокартами також можна розплачуватися за проїзд у системі PATH, потяги якої з'єднують Манхеттен з містами Хобокен, Джерсі-Сіті і Ньюарк в штаті Нью- Джерсі.
Перше, що кидається в очі - однотипність і похмурість станцій. Ні мармуру, ні красивих люстр, ні мозаїки ви тут не побачите. Така собі нуарна атмосфера, чомусь відразу згадується один з перших рівнів гри Max Payne.
Для нью-йоркців підземка - це не розкіш, а засіб пересування. Наприклад, станція знаменитої Wall Street виглядає зовсім звичайно. На деяких станціях більш-менш чисто, а на інших навіть страшно голову підняти. До сміття ще додаються і проблеми з дренажною системою. Робота метро періодично порушується навіть з-за дрібних злив.
Дуже незвичайне видовище - станція з трьома платформами і 4-ма шляхами, на такій можна і заблукати. У нью-йоркському метро є цілих 7 способів організації станцій, з різною кількістю платформ і шляхів, це обумовлено перетином експрес та локальних маршрутів. Або простими словами, для непідготовленої людини - це дурдом.
На платформах висять телевізори, строго по центру. Як ви думаєте, для чого вони? Справа в тому, що потяги нью-йоркського метро дуже довгі, довжина складу може досягати 180 метрів. Один машиніст просто не зможе побачити чи все пасажири встигли зайняти свої місця, тому їх двоє, ще один знаходиться в середині складу, для нього ці монітори і призначені.
Всередині вагона досить-таки просторо, людей зазвичай не багато. Година-пік зовсім не схожа на нашу. У старих вагонах немає карти метро з індикацією станцій, а розібрати що говорить машиніст для нас було дуже складно. Тому довелося по-старому визирати у віконце і дивитися назва станції на платформі. Карту метро можна безкоштовно взяти в будь-якій касі. У вагонах поновіше вже є навігація.
Правила поведінки на станції: "Be smart . Be safe. Don't run". Дуже мудра рекомендація, підходить практично для будь життєвої ситуації.
Більшість станцій не пристосовані для доступу людей з обмеженими можливостями. Тому дуже часто можна зустріти попередження про відсутність ліфта або пандуса. Тут же пишуть альтернативний спосіб як дістатися до потрібної станції. Дана ситуація пов'язана з тим, що в період з 1975 по 2007 рік у Нью-Йорку не відкривалися нові станції, проте в 1990 році був прийнятий Акт про американців з обмеженими можливостями. З того часу йде активне переобладнання станцій, вони по черзі закриваються на ремонт і оснащуються необхідними пристосуваннями.
Ми звернули увагу на котів у підземці. Виявилося цьому є просте пояснення - у місцевому метро величезна кількість щурів, на деяких станціях вони навіть бігають по платформі. Ми бачили їх тільки здалеку, але й цього вистачило, щоб засумніватися в тому , що це кішки полюють на них, а не навпаки.
Коментарі