— Пішов у великий магазин техніки, а там обслуговування гірше, ніж на блошиному ринку. 40 хвилин продавали пилососа. Продавці поводилися, як шахраї, — розповідає черкащанин 28-річний Олександр Карпенко. Минулої п'ятниці придбав пилосос "Самсунг" за 2,5 тис. грн у черкаському "Фокстроті" на вул. 30-річчя Перемоги.
— Коли сказав продавцеві запакувати, запитала, яка гарантія треба — на рік чи на три. На рік коштує 300 гривень, а на три — 500. Я відмовився, бо від виробника на пилосос іде гарантія три роки. Є наліпка про це на корпусі.
Продавець порадилася з адміністратором магазину — і відмовила в продажі. Забрала цінник. Сказала, без оплати гарантії у "Фокстроті" техніку не продають.
Після розмови з адміністрацією мені все ж таки погодилися продати пилосос. Але вимагали написати заяву про відмову від гарантії. Я не написав. Працівники й далі затягували оформлення покупки, примушували підписатися в гарантійному листі. Відмовився.
У згаданому "Фокстроті" не захотіли коментувати свою поведінку. Порадили звернутися до їхнього юриста.
Завод-виробник зазвичай дає гарантію на виріб від півроку до трьох. Якщо протягом цього періоду техніка перестане працювати, її безкоштовно відремонтують або замінять на нову. Відмовлять, якщо в сервісному центрі помітять, що після купівлі прилад розбирали, кидали з висоти чи приєднували пристрої, які не йшли в комплекті. За таких умов ремонт — платний.
У магазині не мають права продавати техніку без гарантії на неї, стверджують у Асоціації торговельних мереж. У ціну кожного товару включена вартість гарантійного обслуговування.
— Якщо продадуть без гарантії — порушать закон про захист прав споживачів. Зараз багато мереж із продажу техніки пропонують свою. Покупець не зобов'язаний її оформлювати, — говорить 41-річний Олексій Дорошенко, директор Асоціації торговельних мереж.
— Магазини пропонують гарантію у двох випадках — або їхня техніка ввезена нелегально, або ж намагаються заробити на додаткових послугах. Побутові прилади зазвичай служать довго. Люди їх рідко оновлюють. До того ж за останні два роки через підвищення курсу долара техніка подорожчала мало не вдвічі. Прибутки впали, тому торговці хочуть надолужити втрати продажем різних послуг — подовженою гарантією, страховками та платним обслуговуванням техніки. Особливо часто впарюють її при купівлі мобільних телефонів.
Більшість мереж не продають техніку в кредит, якщо покупець не придбає гарантію і страховку від магазину. Також нерідко зобов'язують купувати гарантію при продажі акційних товарів. Пишуть про такі умови на ціннику.
— Гарантія магазину починає діяти, коли минає гарантійний термін від виробника. Скажімо, фірмова гарантія — три роки, торгової мережі — стільки ж. Це означає, що магазин ремонтуватиме пристрій лише через три роки. У мережах обіцяють, що їхня допомога поширюється на спірні випадки: згоряння в разі перепаду струму чи інші поломки не з вини власника. Насправді це — міф, — каже юрист 33-річний Владислав Боровик. — Гарантією від виробників більшість покупців не користується. У середньому техніка служить понад сім років. Якщо й ламається, то в перший рік користування.
Коментарі