



На виставці "Львівський товаровиробник" презентовано перший тролейбус марки "Електрон", виготовлений Спільним українсько-німецьким підприємством "Електронтранс", та автобуси виробництва ТзОВ "Компанія ВЕЕМ Металавтопром".
"Тролейбус концерну "Електрон" - це родзинка сьогоднішнього ярмарку "Львівський товаровиробник". Це виріб, який конкурентоздатний не тільки в Україні, а й в Європі. Ми впевнені, що це той товар, який повинен завоювати ринки Європейського Союзу. Звичайно, в першу чергу, ми будемо старатись, щоб такі транспортні засоби були придбані для Львова. Ми домовились, що уже наступного тижня, після експлуатаційних випробувань, цей тролейбус вийде на маршрути міста. Сподіваємось, що наступного тижня вже вийде другий трамвай 3-секційний, який був на виставці в Берліні. Трамвай заслужив найкращу оцінку фахівців та експертів. Він повинен з наступного тижня вже експлуатуватись в нашому місті, щоб люди відчували більшу комфортність", - розповів Олег Синютка, перший заступник міського голови Львова.
Також він зазначив, що місто буде передбачати в бюджеті кошти на закупівлю нового електротранспорту, однак, сподівається на дофінансування від держави.
"Це новий ряд електротранспорту. Відрізняється багатьма складовими. В першу чергу, він зроблений з нержавіючої сталі. Це гарантія для користування, це безпека. Також застосовані нові технології, особливо системи безпеки. Є периферійне керування центральним комп'ютером. Сьогодні цей тролейбус в момент посадки опускається, зменшуючи кліренс. Це допомагає зайти пасажирам, пришвидшити вхід-вихід. Є спеціально облаштоване місце для людей, яким важко, для інвалідів. Ми дотримуємось параметрів і наш тролейбус сто відсотків низькопідлоговий. Це 106 пасажирів. Ми закладаємо в наші тролейбуси, особливо наступні, автономність ходу. Маємо сьогодні перемовини з м Рівне, вони перші забажали 20 км автономного ходу без тролів. Ми їх опускаємо, виїжджаємо на сателіти міста, забираються пасажири, під'їжджає під тролейбусну лінію, знову піднімаються тролі. На базі такого тролейбусу ми робимо електробус – від 200 до 350 км запасу. Ми також розпочали виробництво автобусів. Це сучасні машини. Тролейбус вже має замовлення на експорт. Але, як ми і домовлялись з міською радою і міським головою, перший продукт з "Електрону" йде для львів'ян. Ми не підвели. Вже рік працює наш перший трамвай. Їздить, не ламається. Буквально на днях прямо з тягача ми в депо передаємо 3-секційний трамвай, який був у Берліні. Він викликав дуже позитивні відгуки не лише глядачів, а й фахівців. Ми врахуємо потреби і інших міст України. Є 1,5 метрова колія. Ми вже виробили такі трамваї. Надіюсь, що трамвай побачить мер міста Києва, бо їм дуже зараз потрібні швидкісні трамваї. Наша продукція їздить дуже швидко, тихо і комфортно.
Сьогодні завод готовий до серійного виробництва. Ми можемо забезпечити 100 одиниць виробництва на тому заводі, де ми зараз працюємо. Якщо будуть замовлення, ми зробимо і 200, залучивши обладнання, оснащення. Ми можемо більше випускати і автобусів, і тролейбусів, і трамваїв різної колії", - розповів Юрій Бубес, президент корпорації "Електрон", голова правління.
Різниця в ціні з іноземними аналогами – півтора рази.
"Нам вистарчає коштів, якщо ми маємо серійне виробництво. Така ціна за рахунок локалізації виробництва. Наприклад, двері з повним електричним приводом робить "Електрон". Раніше купували у Фінляндії. Сьогодні ми почади розробляти комп'ютерну систему – і контролю, і управління силовими тягами та периферією. Це також буде "електронівська" система. Ми співпрацюємо з науковими підприємствами, об'єднуємо зусилля. Бо український товар має бути зразковим.
На останньому тендері ми його продали за 2,2 млн грн. За кордоном треба додавати ще 1,5 млн.
Органи місцевого самоврядування сьогодні не можуть закрити всі бюджетні діри. Завдання державних органів влади – взяти 50% фінансування на закупівлі. Або передайте більше фінансової самостійності громадам, щоб громада сама визначала, що необхідно. Сьогодні всі кошти забирають в Київ, а потім в ручному порядку повертають", - каже Юрій Бубес.
"Потреба міста у нових взірцях транспорту є: у тролейбусах – 90 одиниць, трамваїв – 60 одиниць. Скільки ми зможемо закупити, залежатиме від загальнодержавної програми", - додав Олег Синютка.
Коментарі