
— Робила косметику для себе. Я за освітою хімік-технолог, маю також диплом косметолога. Ділилася з подружками, родичами, збирала відгуки. Через рік вирішила перетворити захоплення на бізнес, — розповідає 30-річна киянка Наталія Петрик.
Із дружиною брата 32-річною Ольгою Петрик почали виготовляти натуральну косметику під власною торговою маркою. У справу вклали $2500.
— Насамперед створили сайт. На нього витратили практично всі гроші. Два дні фотографували наше мило, скраби, креми, — каже Наталія. — Бізнес запускали у березні 2014-го. Знайомі питали, чи не боїмося починати власну справу під час кризи. Коли з'явився сайт, люди стали замовляти продукцію — мило, згодом крем для обличчя, рук. Найбільший попит на косметику перед святами.
Частину сировини купуємо за кордоном за долари, тому змушені були підняти ціни. Мед і віск спочатку брали в моїх батьків. Коли виробництво розширилося, цього не вистачало. Шукали, де ще можна замовити. Також використовуємо вітчизняну глину. Спочатку робили косметику вдома на кухні, згодом винайняли приміщення.
Вкладені гроші повернули за півроку. На них замовили реактор для виробництва косметики. Я розробляю продукцію, Оля відповідає за продажі й сайт. Ліцензії на все отримуємо поступово. Першого року — на мило, потім на шампуні й креми. Якби спочатку оформляли документи, а потім взялися за сайт і продукцію — бізнес не пішов би.
Завжди спілкуємося з клієнтами. Радимо, як вибрати косметику, до якого типу шкіри вона підходить. Буває, що повертають крем. Не вгадують із типом шкіри. Асортимент постійно переглядаємо. Щось додаємо, щось забираємо.
Натуральне мило в середньому коштує 59 гривень, шампунь, крем — від 130. У косметичному бізнесі багато конкурентів, — продовжує Петрик. — Наприклад, мило нині масово виготовляють удома. Щоб товар продавався, треба красива упаковка. Також клієнтам подобається, що не додаємо до косметики консервантів. Недавно розробили шампунь для бороди. Ідею підказав знайомий. Сказав, у багатьох чоловіків тепер є бороди. А професійних засобів для її миття — нема. Так у нас з'явився новий продукт, якого ще не було в Україні. Шампунь для бороди замовляють барбершопи — перукарні для чоловіків.
27 гривень — собівартість 100-грамового шматка натурального мила. В Україні косметичні засоби виготовляють 24 фірми. Тільки дві з них мають сертифікати, що їхня продукція зроблена з натуральних компонентів.