пʼятниця, 03 жовтня 2025 13:30

Від взаємозамінності до навчання: як HR-стратегія Євгена Лукіна трансформувала Херсонський порт

У такій складній інфраструктурі як порт, де кожна операція підлягає жорсткому контролю, кадровий склад – це не просто найняті працівники. Від їхньої кваліфікації, досвіду та здатності до співпраці залежить не тільки успіх бізнесу, але і економічний розвиток міста, і навіть країни. Яскравий приклад – Херсонський порт, де кадрова політика вирішувала більш ніж просто комплектування підприємства працівниками.

 

В складних системах інтеграція нових фахівців – це не лише введення в обов'язки. Євген Лукін, заступник директора Херсонського морського порту, спеціаліст з морської логістики, розповідає про те, якою має бути сучасна кадрова політика, щоб порт працював без провалів, навіть у складні періоди.

Інтеграція нових співробітників як гарант успіху

В процесі найму в логістичну галузь дрібниць немає, зазначає Євген Лукін. Коли перший крок – оцінювання потреб компанії та аналіз позицій, що потребують посилення – пройдено, і необхідних фахівців знайдено, наставництво та супровід стає головним приоритетом.

Молодші та нові співробітники закріплюються під керівництвом досвідчених колег, мають зворотний зв'язок та постійне оцінювання. "Оскільки ми впевнені в кваліфікації нових кадрів, важливо, щоб вони швидко увійшли до темпу роботи, – пояснює Євген. – У нас не буває такого, що молодий фахівець бігає за керівником, намагаючись отримати відповіді на питання. Водночас ми створюємо систему, де заохочується самостійне, протокольне прийняття рішень".

Як безпосередній керівник всієї операційної роботи порту, Лукін зміг налаштувати роботу системи таким чином, щоб у час, коли старші колеги інспектують роботу нових кадрів, функціональна діяльність не постраждала. Такий процес дозволяє не лише швидше вводити людей у виробництво, але й знижувати ймовірність загальних ризиків.

Концепція взаємозамінності

Взаємозамінність персоналу набуває особливого значення в портових операціях, де будь-яка зупинка може призвести до економічних втрат, і це підтверджується науково: порти з високим рівнем взаємозамінності персоналу демонструють значно вищу ефективність.

Коли одна зона порту стикається з нестачею кадрів (через хворобу, відпустку чи інші причини), інші підрозділи можуть підставити фахівців, які вже мають знайомство з операціями. "Кожна затримка – негативний фінансовий вплив. Якщо команда мультіфункціональна, ми запобігаємо простоїв, вчасно виконуємо обов'язки та зменшуємо навантаження на окремі групи співробітників", – пояснює керівник.

Ризик-менеджмент у портових операціях

Однієї з важливих інновацій в забезпеченні взаємодії між підрозділами Євген Лукін називає впроваджену систему комунікації через службове листування. "В співпраці з відділом безпеки ми розробили систему візування і трекінгу, яку неможливо обійти", – ділится заступник директора.

Кожна дія реєструється, вся комунікація проходить особисто через керівництво – це робить неможливим приховання проблем і конфлікти. Думка про впровадження подібної системи виникла під час роботи заступником директора з координації управління запасами та логістикою, де він координував взаємодію між різними відділами порту.

"Євген Лукін безперебійно співпрацював з відділом кадрів, прагнув впровадити міжнародні стандарти у процес найму. Незабаром ми зафіксували зниження рівня небезпечних інцидентів та зменшення кількості скарг від партнерів. Пошук спеціалістів на критично важливі посади теж скоротився – саме завдяки активної співпраці Лукіна з нашим відділом, – ділиться Олена Дубовик, директор відділу кадрів Херсонського порту. – Він також спеціально для нових співробітників розробив контрольні списки, які мій відділ допоміг масштабувати".

Як утримати баланс між дефіцитом і профіцитом

Кадрову політику не випадково називають "політикою" – це дійсно складний та постійний процес, який потребує стратегічного підходу. Не менш важливим, на думку Євгена, є уникнення двох крайнощів: кадрового дефіциту, коли не вистачає необхідних працівників, і кадрового профіциту, коли штат перевищує реальні потреби – тоді зарплатний фонд витрачається неефективно.

Під керівництвом Євгена у Херсонському порту застосовувалася гнучка система планування, яка враховувала сезонні коливання вантажообігу. Це дозволяло оптимізувати фонд заробітної плати, уникаючи як кадрового голоду, так і надлишку персоналу в періоди меншої активності.

Кадри, що впливають на економіку

Кадрова політика, що була впроваджена в роботу Херсонського порту, показала реальний економічний вплив: якісне керування командою з понад 1500 працівників та системні реформи дозволили збільшити вантажообіг порту на 100 000 тонн на рік, підвищити чистий прибуток і, як висновок, регіональну конкурентоспроможність.

Примітний доказ – Євген Лукін був відзначений Подякою Міністерства інфраструктури України на знак визнання його досягнень.

Реформи і дотримання стандартів дало результати і під час аудитів: інспектори відзначили послідовне дотримання процедур у всіх змінах, а цикли коригувальних дій стали коротшими та більш превентивними

Зараз ви читаєте новину «Від взаємозамінності до навчання: як HR-стратегія Євгена Лукіна трансформувала Херсонський порт». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 8642
Голосування На яку допомогу від Європи та світу Україні варто розраховувати після війни?
  • Польща обіцяє "план Маршалла" - велику програму фінансової підтримки
  • Списання всіх боргів за зовнішніми кредитами
  • Всі кошти від конфіскації майна та ресурсів РФ у світі
  • Допомоги не буде. Обмежаться підтримкою біженців
  • Мені байдуже
Переглянути