За даними YC.Market, за п'ять років, що минули з 2020 року, кількість українських жінок-підприємців зросла на 22,5%, досягнувши на початок 2025-го 1,1 млн бізнес-леді. Звичайно, війна зіграла свою роль у цьому зростанні, однак і до неї вистачало доказів ділової хватки представниць прекрасної статі. Один із яскравих прикладів — засновниця української мережі салонів краси Diva та нинішня власниця компанії Diva Skin Care LLC у Пенсільванії Ірина Чебанова. Вона — професіонал з більш ніж 20-річним досвідом роботи в індустрії краси та в управлінні бізнесом в Україні та США, автор наукових статей. На початку жовтня Ірина була удостоєна премії Cases&Faces як найкращий підприємець у категорії "Apparel, beauty& fashion". А у травні її навіть запросили стати членом журі престижної бізнес-премії США American Business Expo Award, яка визначає стандарти успіху в бізнесі.
Значення цих нагород важко переоцінити. Cases&Faces — це міжнародна бізнес-премія, яка з 2012 року відзначає визначні досягнення у сферах підприємництва, технологій, фінансів та соціального впливу. А запрошення стати суддею до American Business Expo Award — це чіткий сигнал ринку, що людина є одним з найкращих у своїй галузі. Організатори ретельно відбирають експертів із бездоганною репутацією, значними досягненнями та глибокими галузевими знаннями — кожен із обраних є "експертом серед експертів".
Свій шлях до цього визнання Ірина розпочала у 2005 році, відкривши в Донецьку свій перший салон краси, який лише за три роки виріс у цілу мережу салонів. Цей якісний стрибок став можливим завдяки створенню нової управлінської парадигми. Вперше в Ірині була реалізована бізнес-модель, де салон працював як єдина система з бізнес-процесами, що включають CRM, KPI для співробітників, дрес-код, скрипти спілкування і цілу систему професійного навчання. Це була її відповідь на хаос, що панував в українській б'юті-індустрії початку та середини 2000-х: відсутність стандартів, низький рівень підготовки кадрів та нерозвиненість клієнтського сервісу.
Наприклад, впровадження CRM-системи дозволило не просто вести базу клієнтів, а вибудовувати з ними довгострокові відносини: відстежувати переваги, нагадувати про візити, персоналізувати пропозиції. А KPI для співробітників були пов'язані не тільки з фінансовими показниками, але і з якістю сервісу, відгуками клієнтів та залученням до розвитку салону. Все це стало масовою практикою лише через роки, а в той час було для багатьох справжнім відкриттям. Недарма колеги часто запрошували Ірину консультувати їх та ділитися своїм досвідом. Таким чином, її діяльність стала каталізатором позитивних змін у б'юті-індустрії загалом. А розроблені Іриною внутрішні інструкції та методички досі використовуються в галузі.
Подібний підхід дозволив їй лише за два роки побудувати успішний бізнес і в США - в умовах найвищої конкуренції на ринку. У Diva Skin Care LLC Ірина Чебанова впровадила ті ж найвищі стандарти обслуговування, які використовувала в Україні, розробила схожі внутрішні регламенти, запровадила систему лояльності та комплексні програми догляду за зовнішністю, задіяла створене для її українського бізнесу програмне забезпечення для організації електронного розкладу, обліку клієнтів та витратних матеріалів. Все це, разом із глибоко продуманою стратегією просування, оптимальною системою ціноутворення та впровадженням нових косметологічних технологій, дозволило їй досягти вражаючих результатів. За рік роботи оборот її бізнесу зріс на понад 160%. Клієнтський запис у її студії перевищує 1000 осіб, а всі відвідини розписані на три місяці наперед. Що може бути найкращим доказом успішної бізнес-моделі та бізнес-таланту Ірини?




















Коментарі