Трапезна для трапез? Слідами різдвяного шоу Клопотенка

Ганьба! Зрада! Соцмережами галопує черговий хайп щодо різдвяного випуску кулінарного шоу Євгена Клопотенка та Акіма Галімова. Дійсно, що може бути аморальніше, аніж презентувати традиційну різдвяну трапезу у Трапезній, яка й призначалася для прийомів їжі?

Трапезна і різдвяна трапеза. Бачила кілька дописів про те, як Акім Галімов "Реальна історія" і Євген Клопотенко влаштували страшну оргію на території Лаври. "Куди дивиться ПЦУ?" і "Доколє?". Думаю, подивлюсь, що там за оргія. Може, десь треба підтягнути скіли?

По-перше, є випуск "Реальної історії" з коментарями дослідниці гастрокультури Олени Брайченко про страви на Різдво. Дуже пізнавально - як воно повʼязано з Давньою Грецією та приходом сюди християнства. І всякі локальні штучки, як у нас на Сіверщині - коли кутю ставлять на "гніздо" з сіна. Сам випуск теж розкриває особливості харчування українців на свята.

Чому знімали в Трапезній? Наскільки я зрозуміла, Клопотенко зараз вишукує рецепти в архівах - цілком правильно, де їх ще шукати, як не серед архівів ченців...

Чому знімали в Трапезній? Наскільки я зрозуміла, Клопотенко зараз вишукує рецепти в архівах - цілком правильно, де їх ще шукати, як не серед архівів ченців з культурою вживання пива, випічки, тощо завджовжки у сотні років. Варто віддати належне, у самій церкві нічого не смажили і не парили. І про це сказали на початку. Очевидно, що готували на кухні поруч, а тарілки приносили на зйомку в Трапезну.

Далі підбірка страв - кутя і узвар. Хлібобулочний калач - у випуску його назвали карачун, моя бабуся - із священницької династії пекла таке саме, але у нас воно називалось "душеники". Але теж закручене і за технологією приготування дуже схоже. Далі були імбирні пряники. По-моєму, їх уже печуть всі з дітьми. Акім та Євген розказали про традицію медових пряників - це так, моя матір донині пече здорову каструлю медових круглих пряників.

Ще був борщ із вушками. Як український борщ оскверняє Лавру, я так і не зрозуміла. Можливо, комусь сморід растєгаю з тухлою рибою був би кращий. І наостанок - вареники з квашеною капустою. Я таке їла. Смачно, але капуста має початково бути хрусткою та помірно кислою. А якщо ще додати смаженої цибульки, то пожежа.

Мораль? Я нічого крамольного не побачила. А кому важливіший контекст за хайп - велкам на "Реальну історію". Випуск пізнавальний і ніяких 18+ там не було. Як я бачу роль церкви у ХХІ столітті в Україні? Йти в ногу з часом та бути партнером, а не робити з людей овець для виборів партії регіонів чи міцних господарників. Ба, більше - топтати жінку як індивіда в бруд. Якщо ми говоримо про наші святині - вони мають вмонтовуватись в сучасний контекст і постійно промотуватись як українське.

Що таке "аморально" в церкві, на мій смак? Коли в Святогірській лаврі ховались бойовики Гіркіна - це аморально

Що таке "аморально" в церкві, на мій смак? Коли в Святогірській лаврі ховались бойовики Гіркіна - це аморально. Коли в київській Лаврі під виглядом ченців були матьорі зеки - це повна маячня. Коли батюшки РПЦ влаштовували там вечірки 18+ - це вкрай аморально. Коли люди у рясах є агентами ГРУ, ФСБ та колаборантами - то теж не про святість. Коли батюшка, який мене хрестив немовлям, спалився не просто на зраді із заміжньою жінкою, а на тому, що був у процесі в рясі - бо в них були рольові ігри, то теж дуже аморально.

Знімати пізнавальний випуск про різдвяну вечерю на території Лаври - це нормально. Колись Лавра була центром освіти і культури, і тільки прихід більшовиків та заміна старого складу духовенства на правильних молодчиків - перетворила її на ТРЦ з атракціонами.

Оригінал

Якщо ви помітили помилку у тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Коментувати
Поділитись:

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі