Колишня вихователька дитсадка 30-річна вінничанка Наталя Ромащук у пошуках роботи переглядала оголошення у місцевій газеті. Знайшла пропозицію працювати нянею за 2 тис. грн на місяць.
— У кінці мілким шрифтом було вказано, що на телефон дзвінок платний, — розповідає Наталя. — Я подзвонила. Там був автовідповідач. Щось розказували про ліцензію та вартість послуги. Десь за дві хвилини підключилася оператор. Запитала прізвище, де працювала, з якого я міста. Потім запросила на зустріч із роботодавцем.
За настановою оператора на зустріч Наталя взяла паспорт, ідентифікаційний код та $100. Якщо робота її влаштує, ці кошти вона мала заплатити за послугу агентові.
— На зустріч ніхто не прийшов, а наступного ранку на мій мобільний зателефонував чоловік і вимагав компенсацію 100 гривень, — скаржиться жінка. — Мовляв, він прочекав мене дві години. Я перевірила: за п"ятихвилинний дзвінок із рахунку зняли 75 гривень.
Жінка звернулася за безкоштовною консультацією до юриста молодіжного центру праці.
— З такими питаннями щомісяця приходить до 15 людей, — каже директор центру 33-річний Олександр Мельник. — Вам повезло, що документів не забрали й не випитали адреси. В одного хлопця за грошима приходили додому. Як компенсацію забрали шкірянку й магнітофон.
Спеціалісти радять не телефонувати за платними номерами, що складаються із трьох цифр й ті, що треба набирати через "8" із кодами 703, 800, 900. Їх обслуговують комп"ютерні системи. За кожні 12 с розмови беруть по 5 грн. У випадку шахрайства, каже Мельник, компанія не несе відповідальності.
Коментарі