24-річний Денис Мельник півтора року працює таксистом. Спершу брав в оренду автомобіль "Деу Ланос". Господареві віддавав 100 грн на день. За рацію та ремонт авто платив хазяїн. Автівку Денис заправляв за свої гроші. На тиждень мав 500–600 грн прибутку.
— Коли банки почали давати кредити на автомобілі, подумав, чи не купити собі, — каже чоловік. — Порахував, що це вигідніше, аніж оренда. Бо сплачуватиму банку за своє.
Два місяці тому Денис Мельник придбав авто китайського виробника "Джиллі-СК" за 50 600 грн. Кредит брав у "ПриватБанку" на п"ять років під 15% річних. Оформив на батька.
— Треба було надати довідку про доходи за останніх півроку, — продовжує Денис. — А я працював без трудової. Батько показав, що його зарплата близько 2 тисяч гривень на місяць. Цього виявилося недостатньо. Тому брали поручителя, батькового колегу по роботі.
Мельник заплатив перший внесок — 5060 грн. Щомісяця виплачує банку 1546.
— Я ще й у виграші залишився, бо за оренду платив хазяїну 2400 на місяць, — хвалиться. — Машина нова, на гарантії, застрахована. Найближчих два роки, надіюся, про ремонт не йтиметься. От тільки за рацію треба самому платити, це 300 гривень на місяць. Але все одно 554 гривні у плюсі, ще й машина моя.
Таксуючи власним авто, Мельник скоротив робочий день.
19-річний Едуард Пащенко взяв у кредит машину з повною комплектацією "Деу Нексія" за 60 тис. грн.
— Працювати пішов після того, як отримав права, — каже Едуард. — Більше ніж півроку брав дві машини в оренду. Платив за них по 80 гривень на день. Ще до того виходило по 105 гривень у тиждень за використання рації та ефіру. Підрахував, що не вигідно. Зручніше взяти свою машину й платити за неї, ніж комусь.
Пащенко планує повернути кредит протягом п"яти років. Щомісяця сплачує по 1500 грн.
— Половину місяця працюю на кредит, — продовжує. — Відкладаю щодня по 100 гривень. А другу половину — для себе. Вихідних майже не беру, іноді відпочиваю в понеділок. За день маю 20 клієнтів.
За два місяці Едуард наїздив 12 тис. км.
Я вже третю машину поміняв
— Після таксі машину можна викидати, — каже автомеханік Андрій Ващук. — За два-три роки вони так її ізмотують, що вже нічого ремонтувати.
Автомайстер не радить купувати таксистам китайські автомобілі.
— Такі машини рік не проїздять, вони не пристосовані до наших доріг, — запевняє. — Деталей до них немає. У них часто ламається система АБС і машина практично лишається без тормозів.
— Нова недорога машинка бігає десь два роки, тоді її треба міняти, бо половина доходу йде на ремонт, — розповідає таксист із 20-річним стажем Валерій Дубчак. — Я вже третю машину поміняв. Найчастіше "летить" ходова, коробка передач. Кілька разів клинила електроніка.
Дубчак їздить на "Фольксваґен Пассат" за 200 тис. грн. Двічі на рік замінює гуму та перевіряє розвал-сходження. Додатково платить за перевірку електроніки.
— Наприкінці жовтня поставлю зимню резіну, — розмірковує чоловік. — Деякі таксисти ставлять тільки на два колеса, но це опасно. На швидкості може заносити. Відколи взяв машину бізнес-класу, серед клієнтів появилися солідні бізнесмени, які часто їздять у Київ, Крим, а це хороші гроші. За день можу заробити більше тисячі гривень.
Щодня Валерій Дубчак проїжджає майже 300 км. Машину планує замінити через п"ять років.
Коментарі