"Пішов до супермаркету електроніки за новим тюнером. Перед тим був на ринку й купив зимові речі — два светри й куртку. Щоб не йти до залу з великим пакетом, залишив його у камері схову в холі магазину. Коли повернувся, пакета не було. Охоронець каже, що нічого не бачив, бо щойно заступив на зміну. А директор магазину запевняє, що за зниклі з кабінок речі адміністрація відповідальності не несе. Це справді так? Хто ж мені має компенсувати вартість втрачених речей?"
Запитує Василь Кобильченко, 28 років, із селища Стрижавка Вінницького району
Відповідає вінницький юрист Юрій Шевчук, 31 рік:
— Те, що адміністрація торговельних закладів намагається уникнути відповідальності за вкрадені речі, неправильно.
Статтею 937 Цивільного кодексу України встановлено, що номерний жетон, який отримує покупець у магазині, підтверджує факт прийняття речей на зберігання. Розміщення особистих речей в камері схову торгового приміщення означає, що весь ризик переходить на зберігача.
Магазин зобов'язаний забезпечити цілісність речі. У випадку, коли речі викрадено або пошкоджено, збитки, завдані власнику речей, відшкодовує зберігач. У разі втрати та нестачі речей — у розмірі їх вартості, у разі пошкодження — у розмірі суми, на яку знизилася її вартість. Тому заяви магазинів, що вони не несуть відповідальності за речі, не відповідають дійсності.
Якщо ваші речі вкрали або пошкодили в камері схову, слід негайно звертатися до адміністрації магазину. Факт крадіжки необхідно зафіксувати письмовим актом із залученням інших покупців як свідків. Також викликати міліцію.
Коментарі