Із понеділка в Черкасах змінили режим роботи тролейбусів. Із 10 міських маршрутів лише на шістьох буде по одному пільговому транспортному засобові, у день кожен матиме п'ять рейсів. На решті — проїзд коштуватиме 1,25 грн. Раніше всі тролейбуси в місті були пільговими.
10 жовтня об 11.00 на зупинці "Будинок торгівлі" в центрі стоять семеро пенсіонерів.
— Це ж тільки в Черкасах таке, ніяк не нагребуться, — каже Наталія Георгіївна, 65 років.
— На Януковича треба йти з вилами, — говорить Петро Петрович, 67 років. — Зараз гроші не виплачують бюджетникам. Усе ті стадіони строять. І дотації на тролейбусний парк не дають.
До розкладу руху підходить Любов Михайлівна, 71 рік. Просить прочитати їй час. Вираховує, скільки ще чекати:
— Зараз холодно, а взимку хто 1,5 години буде стояти?
— Та ніхто. Я сьогодні їхала, пєнсіонєри сідають, сваряться, платять, — приєднується до розмови 42-річна Жанна. Має право на пільгове перевезення за інвалідністю. — Якщо попаду, то сідатиму, якщо ні — платитиму. Іншого виходу немає. Та ще й зробили, що ходять вони після восьмої ранку і лише до п'яти вечора. У лікарню, прімєром, не поїдеш цим тролейбусом.
На платних тролейбусах з'явився напис "Спеціальний".
Цього року держава виділила 9 млн 340 тис. грн компенсацій на перевезення пільгових категорій черкасців. Цієї суми "Черкасиелектротрансу" вистачило до початку другого кварталу.
— Є затверджений державою розрахунок компенсації відшкодування проїзду пільговиків. Загальну кількість проданих квитків множать на коефіцієнт 3,93. Торік у Черкасах продали 10 мільйонів квитків. Тобто компенсувати мали понад 39 мільйонів гривень. Нам відшкодували у чотири рази менше, — розповідає 35-річний Віталій Дядченко, начальник управління транспорту міськвиконкому.
Тролейбусний парк звертався до Кабінету Міністрів з проханням збільшити фінансування.
— Ми отримали відповідь: "Організовуйте роботу так, щоб вам цієї суми вистачило". У кожному місті різні системи економії державних дотацій, наприклад, пільговики не їздять безкоштовно в час пік. У потужних містах виділяють кошти ще й з місцевого бюджету на покриття витрат на пільгові перевезення.
У такому режимі тролейбуси працюватимуть до кінця року.
— У перший день роботи за новим розкладом кожен спеціальний маршрут заробив на 50 відсотків більше надходжень: виручка зросла з 55 до 85 гривень за годину, — каже в середу Віталій Дядченко.
— Таке рішення міської ради є неправомірним, — пояснює юрист Костянтин Стратілов, 30 років. — У нас є закон, який передбачає право безкоштовного проїзду, тому будь-який пільговик може оскаржити це рішення в суді. Нехай зберігають усі квитки, а потім пред'являють міській раді. Таке може бути тільки в нашій державі: якщо немає грошей, давайте не будемо виконувати закони.
У Черкасах близько 97 тис. пільговиків. Це третина всіх жителів.
Коментарі