
Аудиторська і консалтингова компанія Deloitte опублікувала щорічний рейтинг найбагатших клубів Європи.
Як рахують
Експерти Deloitte Football Money League склали рейтинг, ґрунтуючись на доході клубів у сезоні 2013/14. Основних джерел доходу три: продаж телевізійних прав на трансляцію матчів, продаж квитків і абонементів на матчі, а також оренда VIP-лож на ігри, комерційне партнерство, спонсорство і реклама. Дані для дослідження компанія бере з відкритих джерел.
Як виглядає зараз
Найтитулованіший клуб світу і переможець останньої Ліги чемпіонів знову попереду планети всієї, хоча додав у порівнянні з минулим роком і не так сильно стосовно своїх конкурентів. Deloitte відзначає, що сезон 2013/14 став першим в історії, коли клуб подолав планку 200 мільйонів євро, отриманих з продажу телевізійних прав.
Дивне поруч. Чорна смуга "Ман Юнайтед" у тому, що стосується результатів, почалася відразу після закінчення тренерської кар'єри сера Алекса Фергюсона. Однак саме минулий сезон, за підсумками якого манкуніанці вперше за довгий час залишилися без єврокубків і титулів, виявився дуже успішним для них з фінансової точки зору.
Зараз "червоні дияволи" посідають друге місце в рейтингу Deloitte, подолавши позначку доходу у 500 мільйонів євро. Агентство відзначає роботу клубу на китайському, корейському та нігерійському ринках. Зрозуміло, треба згадати і підписану угоду з Adidas, яка нібито готова допомогти навіть з трансфером Лео Мессі.
"Барселона" опустилася відразу на два рядки, пропустивши вперед не тільки "МЮ", але і "Баварію". Мюнхенці заробили за минулий сезон на 120 мільйонів євро більше, ніж роком раніше, і спрямували тепер погляди на американський ринок. Каталонці ж виявилися чи не єдиним клубом, який залишився на минулорічних показниках. Втім, цього року очікується ряд серйозних угод "Барси" зі старими і новими спонсорами.
Сильно додав у доходах "Ман Сіті" - плюс 130 мільйонів. На своєму, восьмому місці залишився "Арсенал". 33 відсотки доходів (найкращий показник) у "канонірів" йде з продажу квитків та абонементів на матчі. Ще один англійський клуб "Челсі" за рахунок продовження контракту з Adidas на 35 відсотків більше, ніж рік тому, заробив на комерції.
Найбільший прорив здійснив "ПСЖ", якого зовсім немає в десятці. Французький клуб з 474 мільйонами впритул підібрався до "Баварії" з "Барсою". 69 відсотків (найвищий показник у топ-10) усіх доходів парижани отримали з комерційного партнерства.
З топу випав "Мілан", якого лихоманить на всіх фронтах. Замикає десятку "Ювентус", який левову частку доходів має з продажу прав на трансляції своїх матчів.
Сезон 2013/14
1. "Реал" — 549,5 млн євро
2. "Манчестер Юнайтед" - 518
3. "Баварія" - 487,5
4. "Барселона" - 484,6
5. "Парі Сен-Жермен" - 474,2
6. "Манчестер Сіті" - 414,4
7. "Челсі" - 387,9
8. "Арсенал" - 359,3
9. "Ліверпуль" - 305,9
10. "Ювентус" - 279,4
Активність у соцмережах
Крім грошей, у Deloitte також підрахували кількість передплатників європейських клубів в найбільшій соціальній мережі Facebook і мікроблозі Twitter. Тут лідери "Барселона" (81,4 мільйона фоловерів у Facebook) і "Реал" (14,4 мільйона фоловерів у Twitter), відповідно.
Однак якщо говорити про динаміку і темпи росту, то найбільшого прогресу досягли інші. "Атлетико" в Facebook (9,8 млн) за сезон збільшив базу фанатів аж на 512 відсотків. У Twitter чудово спрацював "Шальке" (всього 300 тисяч, але на 200 відсотків більше, ніж роком раніше). В цілому, успішно працюють в обох напрямках ще "ПСЖ" і "Баварія".
Україна
В Україні єдиний клуб, який публікує джерела своїх доходів - донецький "Шахтар". У сезоні 2013/14 чемпіон України заробив 19 млн. євро. Англійський "Сток", який розташовується на 30-му місці у рейтингу "Deloitte", має 117,6 млн. євро.
Коментарі