
Месенджер WhatsApp і додаток для розміщення фотографій Instagram, що входять до складу Facebook, оголосили про зміну бізнес-моделей у відповідь на мінливі умови ринку. Про це повідомляє Financial Times.
Ян Кум, засновник і гендиректор WhatsApp, яку Facebook купила за 22 млрд дол. в 2014 році, заявив на конференції DLD в Мюнхені, що фірма більше не буде стягувати плату з користувачів в розмірі 0,99 центів на рік, починаючи з другого року. Замість цього фокус буде зроблений на те, щоб дозволити компаніям спілкуватися з 900 млн користувачів додатку.
Кум не розкрив деталі того, як саме буде функціонувати нова модель WhatsApp. Однак у блозі компанії говориться, що користувачі зможуть безпосередньо зв'язатися з тієї або іншою організацією. "Наприклад, можна буде написати банку, якщо ви запідозрили шахрайство з вашою кредитною карткою, або зв'язатися з авіакомпанією щодо скасованого рейсу", - зазначають представники WhatsApp, додавши, що таке спілкування не буде зводитися до реклами товарів і послуг.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: WhatsApp став безкоштовним
На думку аналітика Forrester Research Томаса Хассона, WhatsApp слід йти по стопах китайського месенджера WeChat. Користувачі цієї пропозиції можуть отримувати доступ до розважального контенту, замовляти таксі і платити за доставку товарів безпосередньо з програми.
Експерт очікує, що новий сервіс буде затребуваний серед компаній, оскільки популярність месенджера дуже велика. За його оцінкою, 9% всього часу, що британці проводять в мобільних додатках, припадає саме на WhatsApp.
"Компанії не можуть собі дозволити спілкуватися з клієнтами тільки через свої власні програми, вони повинні нарощувати свою присутність в тих програмах, які популярні серед клієнтів", - говорить Хассон.
Раніше операційний директор Instagram Марна Левін заявила, що компанія має намір тісніше співпрацювати з відділом продажів материнської компанії. Коли Facebook купувала компанію за 1 млрд дол. в 2012 році, передбачалося, що вона буде функціонувати як самостійний підрозділ. "Ми можемо підключитися до інфраструктури Facebook і скористатися величезними ресурсами компанії", - зазначила Левін.
Топ-менеджер Instargam також додала, що розвиток бізнесу за межами США стане пріоритетом для компанії, так як в Штатах проживає лише 100 млн 400 млн користувачів сервісу. Компанія зазвичай не публікує дані про кількість користувачів в окремих країнах, але, за приблизною оцінкою Левін, другим найбільшим ринком після США є Бразилія (29 млн користувачів). У Німеччині сервісом користуються 9 млн. осіб, у Великобританії - понад 14 млн.
Перші аналітики вже почали давати прогнози на виручку Instargam за минулий рік, оцінки різняться від 1,2 млрд дол. до 2 млрд. дол. На думку економіста RBC Capital Марка Махейни, Instargam може принести до 10% сукупної виручки Facebook. Він також очікує, що кількість активних користувачів програми може зрости до 520 млн до кінця 2016 року.
Нагадаємо, Twitter перестав працювати по всьому світу.
Коментарі