пʼятниця, 30 листопада 2018 10:55

Робітники працювали у 3 зміни понаднормово та у вихідні дні - випустили найпотужніший паровоз
7

На початку 60-х 1 тис. "ФД" передали Китайській Народній Республіці.
Фото: dic.academic
Луганський паровозобудівний завод
Потужність "залізного Фелікса"  становила 2,6 тис. к.с.
На початку 60-х 1 тис. "ФД" передали Китайській Народній Республіці.

30 листопада 1931-го у Луганську з'явився перший важкий вантажний паровоз серії "Фелікс Дзержинський". У народі його називали "залізний Фелікс", "Федя". Він був одним із найпотужніших серійних паровозів.

"Фелікс Дзержинський" створили у зв'язку з індустріалізацією у Радянському Союзі. Залізниця мала справлятися з великим вантажообігом. Відтак перший паровоз спроектували і побудували за 170 днів. Робітники на заводі працювали у 3 зміни понаднормово та у вихідні дні.

Автор: pro-parovoz.
  Потужність "залізного Фелікса"  становила 2,6 тис. к.с.
Потужність "залізного Фелікса" становила 2,6 тис. к.с.

Потужність "залізного Фелікса" вдвічі перевищувала потужність його попередника і становила 2,6 тис. к.с. Сила тяги складала 22 тони. У півтора рази збільшили швидкість транспортного засобу - 85 км/год. Така швидкість значно збільшувала пропускну спроможність залізниць. "ФД" поставили на найбільш завантажену лінію Москва - Курськ - Харків - Червоний Лиман.

Вперше на паровозах вітчизняної споруди встановили топку з камерою догорання, циркуляційними трубами і стокером. 5-клапанний регулятор встановили за пароперегрівом.

Автор: wikipedia.org
  На початку 60-х 1 тис. "ФД" передали Китайській Народній Республіці.
На початку 60-х 1 тис. "ФД" передали Китайській Народній Республіці.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: На відкритті першої російської залізниці пасажири побилися

Протягом кількох наступних місяців на заводі проводили випробування паровоза і вдосконалювали його. У серпні 1932-го "ФД" запустили у серійне виробництво.

За 11 років випуску на Луганському і на Улан-Удінський заводах побудували 3213 локомотивів.

Автор: wikipedia.
  Луганський паровозобудівний завод
Луганський паровозобудівний завод

Наприкінці 1950-х ХХ з'їзд КПРС ухвалив електротягу. Електрифікація головних напрямків залізниць зробила "залізного Фелікса". Паровози відправили на бази запасу. На початку 60-х 1 тис. "ФД" передали Китайській Народній Республіці. Там паровози використовували до 1980-х.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Хрестилися і тікали - як волиняни зустрічали перший потяг

27 вересня 1825-го на залізній дорозі Стоктон-Дарлінгтон в Англії запустили перший паровоз. Його пасажирами стали 600 місцевих чиновників і багатіїв. Пасажирські вагони потяга переобладнали із вугільних вагонеток. Усередині встановили дерев'яні сидіння, підлогу застелили килимами.

Зараз ви читаєте новину «Робітники працювали у 3 зміни понаднормово та у вихідні дні - випустили найпотужніший паровоз». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути