Сергій Лещенко, член наглядової ради "Укрзалізниці", попередив про критичну нестачу коштів на покриття збитків УЗ від пасажирських перевезень і закликав державу до негайних дій.
Він вважає, що компанія може зникнути. Про це посадовець заявив під час виступу у Верховній Раді, пише Gazeta.ua.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: УЗ 3000: українці відреагували мемами на чергову ініціативу влади
За його словами, роками збитки пасажирських перевезень покривалися коштом вантажних. Після початку повномасштабного вторгнення ця система зламалася.
"Рятуйте залізницю - вона всім нам ще знадобиться. Внутрішні резерви для компенсації збитків від пасажирських перевезень вичерпані: або всі разом почнемо діяти, або втратимо компанію", - заявив він.
Так, чистий збиток УЗ за 9 місяців становив 7,1 млрд грн. Збитки пасажирських перевезень у 2024 році - 18 млрд грн.
За 2021-2025 роки обсяг вантажних перевезень скоротився на 49% і швидкого відновлення не прогнозується. Цього року, зокрема, зупинилася остання шахта Донеччини, а гірничо-збагачувальні комбінати зупиняються через війну.
Для стабілізації ситуації він пропонує пакет кроків: внутрішня оптимізація, зокрема продаж металобрухту - очікувано до 10 млрд грн. Компенсація з держбюджету збитків пасажирських перевезень - 16 млрд грн.
Посадовець, окрім того, заявив про намір поступової індексації вантажних тарифів у два етапи - спочатку +27%, потім +11%. З урахуванням зростання цін виробників це може дати близько 22 млрд грн.
Укрзалізниця планує підвищення динамічного ціноутворення у вагонах СВ і для квитків 1 класу "Інтерсіті". Лещенко оголосив про намір поступової індексації вантажних тарифів у два етапи - спочатку +27%, потім +11%.




















Коментарі