Зберегти газотранспортну систему України після 2019 року, з введенням в експлуатацію "Північного потоку-2", реально тільки в тому випадку, якщо до її управління будуть залучені Росія, Україна і країни Євросоюзу. Про це заявив Віктор Медведчук.
Політик зазначив, що політична нестабільність, що спостерігається не перший рік, привели до запуску низки маршрутів в обхід України.
"...Сумарна проектна потужність "Північного потоку" і нового проекту "Північний потік-2" становить 110 млрд куб. м газу в рік, а потужність першої і другої ниток "Турецького потоку" - по 15,75 млрд куб. м кожна. Це набагато більше нинішніх обсягів транзиту газу через Україну, яка може повністю втратити свій транзитний потенціал. У разі повного припинення транзиту російського газу до країн Євросоюзу по ГТС України наша країна втратить близько $2 млрд на рік, а вартість ГТС знизиться в 5 разів", - вважає лідер "Українського вибору".
На його думку, проблеми з транзитом газу неминуче позначаться і на споживанні газу, що імпортується.
"На сьогодні Словаччина є головним постачальником реверсного (російського) газу в Україну. У разі втрати транзиту газу Україна втратить і ту частину російського газу, яку ми отримуємо реверсом зі Словаччини", - прогнозує Медведчук.
Політик також вважає зростання ціни на газ однією з найсерйозніших проблем, з якими зіткнулися громадяни України в останні роки.
"У порівнянні з 2013 роком середні нарахування за послуги ЖКГ зросли в 6 разів - до 1462,5 грн, а заборгованість населення за послуги ЖКГ збільшилася в 2,4 рази і вже досягла 29,4 млрд грн. Рівень оплати "комуналки" населенням скоротився на 32,4% - до 62,6%, а кількість сімей, які неспроможні самостійно оплачувати "комуналку" і вимушених просити допомоги у держави, за останні роки збільшилася в 4,4 рази - до 7,5 млн", - зазначив лідер "Українського вибору".
У цих умовах, вважає Медведчук, єдиним можливим механізмом по збереженню ГТС України є створення тристороннього консорціуму з її управління.
"Зберегти ГТС України після 2019 року реально тільки в тому випадку, якщо до управління ГТС будуть залучені всі три учасники даного процесу, а саме: Росія як постачальник, Україна як транзитер і країни Євросоюзу як кінцевий споживач блакитного палива. Передача консорціуму в управління ГТС України дозволить... знайти оптимальний баланс в російсько-українсько-європейських енергетичних відносинах", - упевнений політик.
Коментарі
1