Минулого тижня у Києві презентували інформаційну кампанію "Як зробити наш світ без відходів". Це частина глобальної стратегії Кока-Кола, про яку вона оголосила торік.
— Наша компанія усвідомлює відповідальність, тому ми зобов'язалися до 2030 року збирати та переробляти таку ж кількість упаковки, яку випускаємо на ринок, — говорить Камран Іскандаров, генеральний директор компанії "Кока-Кола Україна". — Для досягнення цієї мети Кока-Кола у всьому світі працює над дизайном, щоб створити упаковку на 50 відсотків із перероблених матеріалів. А також розвиває партнерські стосунки з громадським сектором, щоб спільно сприяти розбудові світу без відходів.
Український бізнес і громадські ініціативи розробили кілька екологічних проектів. Для них створили спільну айдентику: кумедних героїв з цікавими історіями, які закликають до сортування відходів.
Наприклад, Черв'як Леонід вчить робити компост. Павучиха Поля — основам сортування. Русалка Марина закликає до подальшої переробки відходів. Голуб Роберт виступає проти їх спалювання. А Робот Зеро, в свою чергу, пояснює, як їх мінімізувати. Історії цих п'яти чудернацьких персонажів написала відома українська блогерка Татуся Бо.
— Яскраві історії наших кумедних героїв та їхнє зображення, яке відразу запам'ятовується, допоможе тим ініціативам, які підтримує Кока-Кола в Україні, — зазначає художниця-графік та одна з ідейних натхненників проекту Олеся Драшкаба. — Це повернення в економіку вторинної сировини та охорона навколишнього середовища. Нові кумедні істоти стануть трендом найближчого року.
Партнери компанії "Кока-Кола Україна" впродовж року впроваджуватимуть освітні програми за допомогою нової айдентики.
— Ми ініціювали інформаційну кампанію, щоб розпочати екологічні зміни у школах, — зазначає Аліна Носенко, директор Klitschko Foundation. — Адже тут зароджується майбутня культура громади та формуються моделі поведінки. Так, торік 50 шкіл із міст і сіл України почали сортувати відходи і втілили освітні проекти у своїх громадах, щоб передати знання іншим. Ми вже оголосили 100 нових цьогорічних учасників і очікуємо ще більше результатів. Сподіваємося, нова айдентика та її симпатичні герої допоможуть учасникам проекту Zero Waste School.
До української ініціативи глобальної стратегії The Coca-Cola Company "Світ без відходів" також долучилася громадська організація "Україна без сміття". Цьогоріч вони організовують прибирання лісів та річок у Верховині.
А на Закарпатті, за підтримки фундації Кока-Кола, впроваджується проект "Поселення ZERO відходів". Його метою є вирішення проблеми забруднення річок побутовими відходами.
— На Закарпатті мало землі, нема де захоронювати сміття, — пояснює Олена Марушевська, представник "Поселення ZERO відходів". — Тому люди традиційно викидають його у воду. Кажуть, річка все забере. Вона справді забирає, але не зовсім далеко. Ми робили експеримент, натягали сітки через річку і дивилися, скільки сміття туди потрапить за п'ять днів. Назбиралося 9 тонн.
Цьогоріч, у межах проекту "Поселення ZERO відходів", планується встановити 30 контейнерів для роздільного збирання, компостери для органіки. Будемо проводити регулярні прибирання несанкціонованих звалищ.
Вже рік у м. Вишгород на Київщині втілюється Пілотний проект з роздільного збору відходів, ініційований "Кока-Кола Беверіджиз Україна" та чотирма іншими компаніями.
Наразі вже встановлені 200 контейнерів для сортування відходів. Проект розрахований на п'ять років і вже охопив 85% жителів міста. 2019 року планують додати ще 40 контейнерів та зібрати 420 тонн вторинної сировини.
— Сортувальних ініціатив в Україні багато, але вперше бізнес створює неприбуткову модель збору відходів, — каже Олександр Бабаскін, представник "Кока-Кола Беверіджиз Україна". — 2017-го ми розпочали з міста Вишгород. Поставили на меті переробляти половину упаковки, що генерується в місті, а це 1200 тонн. Але для того, щоб відходи переробляти — треба передусім їх зібрати. Як на мене, освітні проекти повинні спонукати людей поставити питання — чи відповідально я поводжуся з відходами?
На Закарпатті створять майстерню з переробки пластику
— Родзинка нашого проекту — це майстерня з переробки пластику, — каже Олена Марушевська. — Це кришки від напоїв. Непрозорий кольоровий пластик тощо. Ми збираємося запустити цей збір через школи. От, наприклад, зібрав ти 20 чи 50 кг, надіслав у нашу майстерню, а натомість отримав скейт чи вуличні меблі. У планах — залучення громад, щоб кожен міг зібрати та здати пластик і отримати щось натомість.
Коментарі