Ексклюзиви
четвер, 22 травня 2025 07:49

"Кожен сучасний виріб має нести пам'ять про нашу стародавню культуру"
5

Колекція починається з бачення дизайнера

З дитинства мріяла стати дизайнеркою. Але вивчилася на конструкторку одягу, оскільки факультет дизайну був платний. Ця галузь виявилася більш практичною, адже, крім дизайнерських ідей, почала розуміти, як створюється виріб від початку до кінця.

  Оксана ПОЛОНЕЦЬ, 50 років, дизайнерка. Народилася 16 травня 1974-го в місті Люботин на Харківщині. Все дитинство та юність жила в Сумах. Закінчила Сумський технікум харчової промисловості за фахом ”Технолог хлібопекарного та кондитерського виробництва”, проте за спеціальністю не працювала. Вивчилася на конструктора-модельєра одягу в Київському національному університеті технології та дизайну. З 2000-го по 2003 рік працювала модельєром. Згодом започаткувала власну справу та відкрила невелике ательє. 2007-го створила гардероб із п’яти суконь для української учасниці міжнародного конкурсу краси ”Королева Світу”. 2010 року зареєструвала власний бренд POLONETS, що спеціалізується на створенні одягу в національному стилі. 2020-го навчалась у Fashion Academy Paris у Парижі. 2023-го здобула науковий ступінь ”Магістр дизайну” за спеціальністю ”Прогнозування моди”. Щорічно презентує колекцію сучасного одягу в українському стилі на дипломатичних заходах у країнах Європи й Азії. Вироби POLONETS носять у 45 країнах світу. Живе в Києві
Оксана ПОЛОНЕЦЬ, 50 років, дизайнерка. Народилася 16 травня 1974-го в місті Люботин на Харківщині. Все дитинство та юність жила в Сумах. Закінчила Сумський технікум харчової промисловості за фахом ”Технолог хлібопекарного та кондитерського виробництва”, проте за спеціальністю не працювала. Вивчилася на конструктора-модельєра одягу в Київському національному університеті технології та дизайну. З 2000-го по 2003 рік працювала модельєром. Згодом започаткувала власну справу та відкрила невелике ательє. 2007-го створила гардероб із п’яти суконь для української учасниці міжнародного конкурсу краси ”Королева Світу”. 2010 року зареєструвала власний бренд POLONETS, що спеціалізується на створенні одягу в національному стилі. 2020-го навчалась у Fashion Academy Paris у Парижі. 2023-го здобула науковий ступінь ”Магістр дизайну” за спеціальністю ”Прогнозування моди”. Щорічно презентує колекцію сучасного одягу в українському стилі на дипломатичних заходах у країнах Європи й Азії. Вироби POLONETS носять у 45 країнах світу. Живе в Києві

Декілька років працювала конструкторкою, згодом наважилася відкрити студію, не маючи стартового капіталу, а лише мрію та підтримку чоловіка. Так із 2003 року розпочалася історія моєї творчості.

Перші п'ять років була в пошуку якоїсь родзинки, яка відрізняла б мене від інших дизайнерів. І вже з ­2008-го почала обережно впроваджувати етнічні елементи у своїх колекціях. Спочатку це були весільні та випускні сукні, оздоблені вишивкою й ручним розписом. Виявилося, що багато дівчат про такі мріяло.

Моя мета – зробити традиційне сучасним, модним та затребуваним по всьому світу. Таким, щоб це хотіли вдягати не тільки українці на великі державні свята. Хочу розповідати про нашу країну мовою краси та стилю. Не хочемо бути частиною чужого, натомість прагнемо зберегти та розвивати своє.

 

Надихаюся традиційними орнаментами різних регіонів. Перед створенням колекції вивчаю будову зоб­ражень і техніки вишивки, кольорову гаму й манеру одягатися. Обережно стилізую та осучаснюю. Але стилізація не повинна спотворювати традиції, вона може лише підкреслити їх. Кожен сучасний виріб має нести пам'ять про нашу стародавню культуру. Так я можу змінювати крій, бо сучасні технології дають змогу це робити. Можу застосовувати нові матеріали, делікатно видозмінювати орнаменти, щоб адаптувати до сучасного крою. Але не порушую основи першоджерела, щоб вироби сприймали за регіональними ознаками та вони були впізнавані.

Коли в нашу країну прийшла війна 2014 року, не думала, що попит на мої вироби збережеться, адже це не предмети першої необхідності. Але я помилялася. Як українці трохи оговталися, почали надходити запити від клієнтів. Люди хотіли вдягати українське не лише на весілля та особливі події, але й на повсякдень. Відчули потребу самоідентифікації в одязі. Відродилося те відчуття, яке втратили за час, коли ми перебували під радянською окупацією. У наших колекціях з'явилися чоловічі вишиті сорочки, повсякденні жіночі сорочки та вишиті сукні. Водночас весільні сукні з вишивкою тримають першість, є нашою гордістю.

 

Повномасштабне вторгнення змінило потреби суспільства й нашу роботу. У перший місяць ми не працювали, багато хто з працівників виїхав із Києва. У квітні я зібрала трьох людей, готових узятися до справи попри небезпеку. З'явилися замовлення, зокрема з-за кордону. На початку ­2022-го зосередилися на практичних речах, відійшли від розкішних весільних суконь. Водночас попит на українське весільне вбрання зріс, але клієнти віддавали перевагу практичним сукням із льону та конопель довжиною міді, які можна носити на різні події, а також парному вбранню в єдиному стилі. Протягом року колектив відновився, повернулися працівники. До речі, нині наречені знову почали обирати розкішні весільні сукні в національному стилі.

Зі мною працює команда спеціалістів. Деякі – майже 20 років, ми разом зростаємо. Вони – моя опора, завдяки цим людям усі мої ідеї та мрії стають реальністю. Це конструктори, кравці, дизайнери вишивки та вишивальниці, менеджери, асистенти та бухгалтер. Над одним виробом може працювати чотири-п'ять осіб.

Колекція починається з бачення дизайнера. Спочатку досліджую особливості регіону, який хочу взяти за основу. У процесі виникають ідеї та ескізи, з часом вони можуть змінюватися. Потім дизайнер вишивки починає робити зразки. Деякі можемо розробляти по два-три місяці, витрачаємо десятки метрів матеріалу на проби та виправлення недоліків. Лише коли досягаємо бажаного результату, дизайнер вишивки перекладає орнаменти на лекала, які відпрацювали конструктори й технологи.

 

На кожному етапі виріб перевіряємо на манекені – чи гарно лягає, чи відповідає задумові ­дизайнера. Інколи у процесі роботи можуть виникати певні сюрпризи, коли, наприклад, помічаємо невідповідність тканини. Тоді замінюємо матеріал або технологію ­пошиття чи вишивки. Кожен новий виріб – це експеримент.

Нас часто запрошують презентувати колекції на міжнародних дипломатичних та благодійних заходах, які мають особливості. Маємо підготувати колекції відповідно до очікувань. Зазвичай підготовка триває два-три місяці, але траплялися випадки, коли необхідно було швидко зібрати колекцію, підготувати документи та вирушати. Лише за період великої війни ми з показами побували в Сингапурі, Кувейті, В'єтнамі, Південній Кореї, Хорватії та двічі у США. Крім цього, продукція бренду POLONETS брала участь у багатьох благодійних заходах без нашої участі. Усі ці події сприяють покращенню міжнародного іміджу України. А ще під час кожного благодійного заходу збираємо кошти на допомогу українцям.

Організація заходів за кордоном – складна й затратна справа, але люди демонструють вражаючу згуртованість. Наприклад, у Сингапурі модельні агенції без­коштовно надали манекенниць для українського показу на дипломатичному заході. У В'єтнамі дизай­нерка Ле Хионг та Музей жінки допомогли організувати показ. У Південній Кореї Культурна асоціація влаштувала подію, де представила роботи нашого бренду й корейських митців. І таких прикладів багато, що свідчить про підтримку України у світі.

Минулої осені у США ми презентували нову колекцію "Збережена Спадщина" в колаборації з брендом годинників KLEYNOD. Колекцію присвятила традиційному мистецтву вишивки Донеччини та Луганщини.

Складні вироби з ручною роботою, особливо з тонких прозорих тканин з об'ємною вишивкою чи ажурним мережаним вишиттям, коштують дорожче. Наприклад, весільні чи сценічні сукні належать до класу люкс і потребують найвищої майстерності. Найдорожча сукня в нашій колекції коштує майже 60 тисяч гривень. Її виготовлено з делікатного маркізету, оздоб­лено об'ємною вишивкою та італійським бавовняним мереживом, що створює ажурні смужки. Це ювелірна й делікатна робота.

 

Нині більше людей надає перевагу чорному кольору. Я навіть намагалася провести опитування серед клієнтів, чому його обирають. Насправді це відбувається на підсвідомому рівні. Більшість говорила, що такий запит викликає настрій. Хоча, я дуже люблю чорний, бачу в ньому глибину та розкіш. Чоловічі сорочки з вишивкою чорними нитками на чорному льоні – серед найпопулярніших. Також клієнти почали більше цікавитися традиційними орнаментами. Якщо раніше звертали увагу здебільшого на красу, то тепер майже всім важливо розуміти походження та значення вишивки.

Раджу вивчати історію традиційних строїв свого регіону. Це допомагає уникнути шароварщини, яка применшує цінність українських традицій. На жаль, нині багато спекуляцій на темі вишитого одягу. Щоб відрізнити автентичне від підробок, варто дізнаватися більше, відвідувати виставки, етнографічні лекції, майстеркласи.

Вироби з натуральних матеріалів краще прати вручну або скористатися послугами делікатної хімчистки. Це збереже ваш улюблений одяг.

Ніколи не намагаюся когось копіювати, а навпаки, завжди шукаю, як ми можемо створювати щось своє. Це дає змогу бути впізнаваними та сформувати коло прихильників. Окрім цього, важливу увагу приділяю якості та сервісу. Мені важливо, щоб клієнти стали адвокатами бренду, які з гордістю розповідатимуть про нас друзям та знайомим. Часто чую відгуки, що насправді наш одяг має вигляд кращий, ніж на фото. Для мене це є найвагомішим показником. Завжди прагну перевершувати очікування.

Зараз ви читаєте новину «"Кожен сучасний виріб має нести пам'ять про нашу стародавню культуру"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути