
Кожне шосте танкерне судно у світі зараз входить до так званого "тіньового флоту" Росії, який використовується для обходу міжнародних санкцій.
Про це повідомляє The New York Times із посиланням на дані дослідницької компанії S&P Global Market Intelligence.
Станом на нинішній рік частка російського тіньового флоту складає приблизно 17% від усього світового танкерного парку. За підрахунками аналітиків, на початку 2025 року до нього входило 940 суден - на 45% більше, ніж роком раніше.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Кораблі НАТО перехопили у водах Швеції російське судно
При цьому середній вік таких суден перевищує 20 років, тоді як у легальному сегменті танкерного ринку - близько 13 років.
Європейський Союз уже включив понад 500 суден цього флоту до санкційних списків. Їм заборонено заходити в європейські порти, а страхові компанії не мають права обслуговувати ці танкери. Втім, Росія продовжує закупівлю нових суден для замінення втрачених одиниць.
Спеціальний представник ЄС з питань санкцій Девід О'Салліван охарактеризував ситуацію як гру в бейсбольного крота, натякаючи на постійні спроби Росії ухилятися від обмежень.
За даними української розвідки, російський тіньовий флот налічує вже до 1000 суден із загальним дедвейтом понад 100 млн тонн. Більшість із них - це старі й недорогі танкери, що використовуються для експорту нафти та нафтопродуктів на чорному ринку.
Шведська берегова охорона та два кораблі НАТО з Данії та Великої Британії розпочали операцію з безпеки через російське судно.
Риболовецьке судно РФ опинилося в протоці Ересунн поблизу Швеції.
"Судно вперше зіткнулося з проблемами з двигуном у шведських територіальних водах у суботу, 13 вересня. Воно почало дрейф у бік Данії. Також на судні сталося відключення електроенергії", - пишуть місцеві ЗМІ.
Коментарі