
Українські F-16 можуть залишитися без належного обслуговування після часткового припинення підтримки з боку США.
Як повідомляє Defense Express, це може спричинити проблеми з оновленням програмного забезпечення контейнера РЕБ AN/ALQ-131, а також з постачанням запасних частин, обслуговуванням двигунів і систем літака, а також з отриманням необхідного озброєння, включаючи ракети "повітря-повітря" AIM-9 та AIM-120.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Пауза грає на руку Путіну: республіканці закликають Трампа повернути військову підтримку Києву
Попри це, експерти наголошують, що немає "чарівної кнопки", яка дозволяє США дистанційно вивести ці літаки з експлуатації. Без офіційного обслуговування F-16 можуть залишатися на ходу досить довгий час. Проте важливо зрозуміти, що у разі блокування реекспорту озброєння, Україна може звернутися до європейських союзників для отримання необхідних деталей.
Відсутність офіційного обслуговування може призвести до поступової деградації можливостей літаків, як це сталося в Венесуелі та Ірані. Венесуела втратила доступ до запчастин для своїх F-16 після американського ембарго в 2005 році, але продовжує використовувати літаки завдяки "канібалізації" і сірим схемам постачання. Іран, під санкціями з 1984 року, досі експлуатує свої F-14 без офіційної підтримки США.
Зараз ситуація не передбачає, що українські F-16 не зможуть піднятися в повітря вже завтра, навіть за умов повної блокади з боку США.
Сполучені Штати тимчасово зупинили постачання зброї та обмін розвідувальною інформацією з Україною.
Очільник ЦРУ зазначив, що з нетерпінням чекає на відновлення співпраці з Україною після листа президента Володимира Зеленського до лідера США Дональда Трампа. За його словами, цей крок може сприяти подальшому зміцненню партнерських відносин та просуванню до миру.
Коментарі