Телеком-оператор "Київстар" змінив систему реєстрації абонентського номера у системах самообслуговування "Мій Київстар" та "Мій Діджус". Відтепер треба з телефону номера, що реєструється, набрати команду *100*88*, а після цього натиснути кнопку "Зареєструватися". Таким чином у компанії борються з мобільним шахрайством.
— Для цих людей немає нічого святого. Тому не передавайте нікому свій пін-код, логін і пароль доступу до системи. Не пересилайте смс-повідомлень із цими даними на запити незнайомих людей. Адже тут зберігається баланс ваших коштів, підключені послуги, система контактів — повна інформація з використання сім-картки, — застерігає Маргарита Задоя, 33 роки, менеджер із розвитку систем самообслуговування клієнтів "Київстар". Ось вам приклад, про який розповідав один чоловік: "Сиджу у Франції. Маю автозаправні станції, веду переговори. І тут мені приходять повідомлення, що ти за бізнесмен, як просиш позичити 5–10 гривень на телефон? Я відбиваю дзвінки, нічого не розумію." Виявилося, це третя особа, якій він віддав логін і пароль, розсилала всім по списку контактів такі СМС.
Мобільні шахраї просять різні суми — від 1 грн до 3 тис. Більше з одного номера вони забрати не можуть — діє спеціальне обмеження на переказ великих сум.
— Ми почали інтенсивно займатися проблемами шахрайства з 2008-го. Якщо на початку за рік було 66 738 таких випадків, то 2010-го— 7630, а в першому кварталі цього року — 1765, — говорить Роман Маньовський, 32 роки, фахівець із питань інформаційної безпеки Львівської філії "Київстар".
Схеми шахраїв відтоді не змінилися.
Найбільше випадків — це вимагання грошей, апелюючи до бажання допомогти близькій людині, — пояснює Маньовський. — Дзвонять уночі, кажуть: "Ваш син побив когось. Його зняли з поїзда. Щоб залагодити справу, перекажіть 3000 гривень на такий-то номер. Другий вид обману — "Ви перемогли в акції, виграли домашній кінотеатр чи автомобіль. Але щоб забрати приз, перекажіть певну суму". Третій — це пошук загублених речей. Якщо ви дали оголошення в газету, що загубили портмоне, вам передзвонять, але отримавши винагороду, такий абонент зникає. І четвертий — проникнення у профіль "Мій Київстар".
— Не довіряйте інформації від незнайомців по мобільному телефону. Особливо щодо переказу коштів. Перевіряйте й послуги, що надаються за короткими номерами. Якщо ж ви стали жертвою шахрайських дій — якнайшвидше повідомте міліцію та оператора, — каже Віктор Гальчинський, 38 років, менеджер зі зв'язків із громадськістю львівської філії "Київстар". — Щодня до компанії звертаються близько десятка людей зі скаргами на шахраїв. Кошти можна повернути у термін до семи днів після переказу. Тільки упродовж першого кварталу цього року вдалося здійснити 14 повернень на суму понад 20 тисяч гривень.
Коментарі