"Забирайся геть! Хочете знати, чого підвищуємо ціни, — питайте тих підкованих із влади!" — кричать до журналістів водії львівських маршруток. Зранку 17 січня вони не вийшли на роботу. Біля ринку Галицьке перехрестя вишикували 40 автобусів у довгу колону. Вимагають, аби мерія підняла ціну за проїзд із 1,75 грн до 2 грн, а з березня підвищила тариф іще на 50 коп.
У маршрутці №36а кілька чоловіків зібралися на обід. Їдять батон із майонезом і твердим сиром. Сидять спинами до вікон.
— Василю, сховай пляшку, а то зараз зазнімуть, — чути з салону.
Водій маршрутки сидить за кермом. На вигляд йому 60 років.
— Ми вам тут ще щось не те ляпнемо, а потім нам від начальства дістанеться, — каже. — Дивіться, на все ціни повзуть угору. Автозапчастини подорожчали, пальне. Раніше повен бак заливав за 400 гривень, тепер 500 треба. Я в день роблю вісім рейсів. За один задурно перевожу 30 пенсіонерів. Заробітки мізерні. Буває, 20–30 гривень на день маю. Бо ж деякі поломки за свій кошт ремонтую.
Скільки грошей збирає за день, говорити не хоче.
— Прибутки перевізників зовсім невеликі, — запевняє бухгалтер фірми "Вікторія К" Анна Грицишин, 38 років. Їхні автобуси курсують рейсом №52. — За день водій повинен здати від 600 до 900 гривень, залежно від маршруту. На місяць це 18–21 тисяча гривень з одної машини. Але і витрати великі. Оклад водія — тисяча гривень на місяць. На одному автобусі працюють двоє шоферів. На ремонт маршрутки витрачаємо до 20 тисяч гривень. Плюс пальне.
Щоб дізнатися, скільки насправді мінімально збирають перевізники за один день з одного автобуса, проводимо експеримент. В обідню пору, до години пік, сідаємо на початковій зупинці маршруту №45 на вул. Богдана Хмельницького, їдемо до кінцевої на просп. Червоної Калини. Рахуємо, скільки пасажирів платять за проїзд.
О 15.50 маршрутка вирушає в рейс. У салоні всі крісла зайняті. За 30 м автобус зупиняється, заходять шість пасажирів.
— Маршрутники вже зовсім знахабніли, деруть із людей останнє, — каже бухгалтер Марія Гузюк, 51 рік. — Краще б сервіс покращили, а тоді тариф піднімали. Он яка ця маршрутка брудна, як свиня. А бувають ще й такі, що просто на очах розсипаються. Та й водії гонять мов навіжені. Хочуть побільше людей засадити в свої труповози.
— Моя донька, щоб на роботу дістатися, двома маршрутками їздить, — долучається до розмови літня жінка. — Заробляє тисячу гривень. Як ціну піднімуть до 2,5, буде витрачати на проїзд 200 гривень. Ще комунальні послуги заплатить по нових тарифах — і навіть на хліб не буде.
У центрі більшість пасажирів виходять. На початку вул. Шота Руставелі в маршрутці знову тісно. Чоловік років 50 пробирається до середини салону, де вільніше. Міцно притискає до грудей чорний портфель.
— Читав в інтернеті, що треба бойкотувати маршрутки. І правильно, — каже. — Ліпше тролейбусами їздити або пішки ходити. Хоч би місяць так протриматися, провчити тих спекулянтів.
За час поїздки проїзд — 1,75 грн оплатили 86 пасажирів. Якщо припустити, що стільки ж їхали назад, за один рейс водій збирає гроші зі 172 людей. За вісім рейсів упродовж дня — 1376 пасажирів, відповідно 2408 грн. А це приблизно 70 тис. грн на місяць.
Сьогодні на засіданні виконкому розглядатимуть питання вартості проїзду в маршрутних таксі. Напередодні чиновники обіцяли, що мова йтиме лише про підняття тарифу до 2 грн.
Коментарі