
Для українського експорту відкрився західний ринок. Вимогливі європейці здатні вивести українську компанію на новий рівень.
Про це розповів в інтерв'ю журналу "Країна" економіст, системний дослідник українського бізнесу Ігор Гут .
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Містоутворюючі підприємства дають поштовх для розвитку малого та середнього бізнесу - Косюк
"Для компаній, орієнтованих на експорт, зараз умови кращі. Вони втратили східний напрямок. Але потім відкрилися нереальні можливості. Ринок номер один у світі – Євросоюз. Якщо ваша продукція орієнтована на експорт, треба бути повним ідіотом, щоб не користуватися цим. Це не просто, але маленький контракт з європейською компанією – найкраща бізнес-школа для українського підприємця. За рік втратиш купу грошей, заплатиш штрафи, ночами не спатимеш. Але, якщо втримаєшся і піднімеш стандарти, вимогливий європейський покупець за рік із нашим підприємством зробить таке, чого б самі не змогли й за десять років", - розповідає економіст.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: МВФ допоможе зміцнити український середній клас
На думку експерта, сьогодні для українського бізнесу є всі умови для розвитку.
"Мої шведські партнери кажуть: розвивають дві речі - вимогливі клієнти й криза. Зараз український бізнес витримує і те, і те. Раніше ми боялися європейських клієнтів. Простіше було продавати росіянам або казахам. Бо там ще більше середньовіччя. Криза змусила всіх замислитися: нащо я цим займаюся, чи можна це робити дешевше, ефективніше? За ефективністю ми в рази відстаємо від ЄС.
Велике інтерв'ю з Ігорем Гутом читайте у журналі "Країна" від 7 березня.
Коментарі
1