Дизайнерка, яка співпрацює з великими брендами одягу, авторка сценічних костюмів для українських танцювальних і вокальних колективів Анна Петровська поділилася секретами ідеального крою, а також тим, як зайняти своє місце у фешн-індустрії.
Асортимент одягу закордонних брендів стрімко скорочується. До середини року, за даними Мінфіну, імпорт знизився на 20-30%. Звільнена ніша відкриває можливості місцевим виробникам - локальні бренди можуть голосніше заявити про себе. Однак для дизайнерів зараз недостатньо створювати просто красиві моделі. З одного боку, він повинен відповідати потребам покупців, з іншого - процес його виробництва має відповідати практичним викликам реальності. Вирішити ці завдання вдалося українській дизайнерці Анні Петровській, членкині міжнародної асоціації текстильних фахівців AATCC, чиї методи випробування якості виробів використовують текстильні фабрики. Петровська заснувала власне виробництво і розробила цілу низку технологій, які змінили підходи до виробництва одягу як у масовому, так і у вузько спеціалізованому сегментах, а в її костюмах виступають на міжнародних сценах спортсмени та артисти.

Від ательє до масового виробництва
Часто дизайнери схильні вибирати епатаж і оригінальні ідеї, не думаючи про те, хто і як буде носити їхній одяг. Петровська пішла іншим шляхом: відкривши своє ательє в Миколаєві, вона почала створювати практичний одяг з родзинкою за індивідуальними замовленнями. У підсумку її клієнтами стали відомі в місті люди, зокрема й мер. Ательє переросло в масове виробництво, а Петровська запустила власний бренд одягу, прагнучи не просто випускати красиві речі, а шити те, що люди будуть носити щодня.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Які сукні носити цієї осені: п'ять модних фасонів
"Проблема полягала в тому, що зазвичай масове виробництво орієнтується на усереднені параметри. В результаті одяг нерідко виявляється неадаптованим до фігури покупця, що призводить до високого рівня повернень і фінансових втрат для брендів", - пояснила дизайнерка і керівниця виробництва.
Щоб вирішити проблему, вона розробила передову на той момент технологію виробництва, яка враховувала особливості кожного типу фігур на етапі конструювання. Ця технологія включає особливі лінії крою, підбір кольорової гами і принтів, що впливають на сприйняття пропорцій, а також точний вибір фактури тканини і фурнітури. Суть технології - в глибокому розумінні морфотипів.
"Коли лекало збігається з характером фігури, народжується мода, а не просто одяг", - зазначила Петровська.
Розроблений Петровською метод привернув увагу великого українського постачальника одягу Assorti, який запропонував дизайнерці співпрацю. В результаті була впроваджена її технологія уніфікованого використання тканин. Колаборація принесла вигоду всім. Дизайнерка отримала досвід роботи в новому масштабі. Компанія - можливість оновити асортимент і залучити нових клієнтів, а головне - значно скоротити витрати. Метод уніфікованого використання тканин Петровської - коли в різних моделях використовують одні й ті ж матеріали - заощадив виробнику понад 1,5 тис. м тканини на рік. А покупцям завдяки її авторській методиці адаптивного крою стало легше підбирати одяг - виробник зазначив, що повернень стало на 11% менше.
Нове слово
Однак у пошуках свого місця під сонцем дизайнер не повинен намагатися догодити всім, попереджає Петровська, оскільки секрет успіху часто полягає не в широті охоплення, а в глибині занурення.
"Стратегічно правильніше знайти аудиторію, чиї запити залишаються без уваги. Для мене такою нішею став досить вузький сегмент сценічного одягу - купальники і боді для змагань з фітнес-бікіні та інших напрямків в бодібілдингу", - розповіла вона.
Фітнес-індустрія в Україні продовжує зростати. Сьогодні близько 9% людей старше 15 років відвідують фітнес-клуби, а кількість залів збільшується в середньому на 3,3% щорічно. Одночасно зростає інтерес до здоров'я, фізичної форми та саморозвитку. Все більше людей починають тренуватися системно, і частина з них переходить на новий рівень - бере участь у змаганнях з фітнес-бікіні, бодіфітнесу та бодібілдингу. Це закономірно відбивається на попиті: зростає потреба в сценічних костюмах, і в цій ніші Петровська займає провідну позицію.
Дизайнерка розробила технологію пошиття купальників і боді, які не вимагали примірки. Новацію оцінили - замовлення почали надходити не тільки з України, а й з Туреччини, Європи та США. У її сценічних костюмах не раз виступали і завойовували призові місця віце-чемпіони та чемпіони світу з бодібілдингу. У купальнику від Петровської Ірина Келлер представляла Україну на міжнародному конкурсі "Міс світу" .
"Таких напрямків у створенні одягу, де бракує рук талановитого дизайнера, насправді більше, ніж здається. Часто ідеї для доопрацювання можна знайти, просто поговоривши з тими, для кого одяг - важлива частина професійної діяльності", - впевнена Петровська.
Наприклад, її співпраця з палацом культури "Молодіжний" виявила особливість костюмів для сцени, яку не здатне враховувати масове виробництво: вони повинні бути зручними, довго зберігати форму і - що дійсно важливо - враховувати особливості рухів артистів. Так народилася авторська методика проєктування сценічного костюма на основі аналізу кінетичної пластики. Завдяки їй танцювальний колектив "Сонце, радість, краса" для виступу на фестивалі в Одесі отримав зручні та ефектні костюми, які враховували велику кількість пластичних елементів у номері. Сценічні вбрання в етно стилі для виступу на Міжнародному фестивалі "Золотий голос" в Болгарії у Анни Петровської замовляла вокальна студія "Талант".
"Костюм не повинен сковувати рухи артистів під час виступу, він повинен допомагати розкриватися талантам на сцені. Тому в розробці та пошитті важливо враховувати кожну деталь: вибір тканин, конструкцій. Часто навіть анатомічність швів може мати значення", - поділилася авторка методики.
Зараз Анна Петровська навчає цій майстерності на своєму онлайн-курсі, який просуває через соціальні мережі. Вона впевнена, і довела це на своєму прикладі, що українські виробники одягу зараз мають всі шанси зайняти своє місце на текстильному ринку не тільки всередині країни, але й за кордоном. Формула успіху, на думку Петровської, проста - створювати якісний продукт, що поєднує в собі красу, оригінальність і функціональність.
Коментарі