вівторок, 16 вересня 2025 15:11

Нове покоління батарей дозволить електромобілям проїжджати більше на одному заряді

Нове покоління батарей дозволить електромобілям проїжджати більше на одному заряді
Літій-металевий акумулятор витримав сотні циклів швидкої зарядки. Фото: pixabay.com

Південнокорейські вчені розробили технологію, яка дозволяє швидко заряджати акумулятори електромобілів без втрати довговічності.

Робота була проведена дослідниками з Корейського інституту науки та технологій (KAIST) спільно з компанією LG Energy Solution, повідомляє ZME Science.

Науковці представили літій-металевий акумулятор, який здатний набрати від 10% до 80% заряду приблизно за 15 хв. Для порівняння більшість сучасних авто все ще працює на літій-іонних батареях, які хоч і залишаються надійними, але вже вичерпують свій потенціал.

Зберігання енергії у таких батареях відбувається у графітовій структурі на аноді. Саме вона обмежує можливості акумулятора. У нових розробках анод складається з тонкого шару чистого літію, що суттєво підвищує щільність енергії та збільшує запас ходу.

Довгий час швидка зарядка вважалась небезпечною через появу дендритів. Це голкоподібні нарости на аноді, які можуть призвести до замикання чи займання. Вони також зменшують ємність і строк служби батареї.

Команда під керівництвом професора кафедри хімічної та біомолекулярної інженерії в KAIST Хі Така Кіма з'ясувала, що дендрити виникають через нерівномірну когезію металевого літію під час інтенсивного струму.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Tesla випустила оновлений електрокросовер за $47 тис.

Для дослідження використали кріогенну електронну мікроскопію, яка дозволила побачити утворення кристалічних ділянок розміром 5-8 нм.

Щоб запобігти цьому, науковці протестували різні електроліти і зупинились на рідкому варіанті. Він пригнічує ріст дендритів навіть під час швидкої зарядки. Найкращі результати показали електроліти зі слабкими хімічними зв'язками з аніонами літію.

За результатами випробувань потужний акумулятор із цим електролітом зарядився від 5% до 70% за 12 хв і витримав понад 350 циклів. Інша високоенергетична версія з щільністю 386 Вт·год/кг досягла рівня від 10% до 80% за 17 хв і витримувала 180 циклів.

"Це дослідження стало ключовою основою для подолання технічних проблем, пов'язаних із літій-металевими акумуляторами, завдяки розумінню структури міжфазного інтерфейсу. Воно подолало головну перешкоду на шляху впровадження літій-металевих акумуляторів для електромобілів", - пояснив професор Хі Так Кім.

На заводі в Шанхаї, що випускає електромобілі Tesla з 2019 року, збирають седани Model 3 та кросовери Model Y. З жовтня 2020 року Model 3 китайського складання експортується до країн Європи.

Компанія Ілона Маска Tesla продовжує втрачати ринок Європи. У позаминулому місяці продажі нових електроавтомобілів Tesla на європейському ринку впали відносно травня минулого року на 28% - до 13863 одиниць

Назвали найпопулярніші електромобілі липня. У минулому місяці український автопарк поповнили понад 7 тис. автотранспортних засобів на акумуляторних джерелах живлення (BEV).

Зараз ви читаєте новину «Нове покоління батарей дозволить електромобілям проїжджати більше на одному заряді». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути