
Південнокорейські вчені розробили технологію, яка дозволяє швидко заряджати акумулятори електромобілів без втрати довговічності.
Робота була проведена дослідниками з Корейського інституту науки та технологій (KAIST) спільно з компанією LG Energy Solution, повідомляє ZME Science.
Науковці представили літій-металевий акумулятор, який здатний набрати від 10% до 80% заряду приблизно за 15 хв. Для порівняння більшість сучасних авто все ще працює на літій-іонних батареях, які хоч і залишаються надійними, але вже вичерпують свій потенціал.
Зберігання енергії у таких батареях відбувається у графітовій структурі на аноді. Саме вона обмежує можливості акумулятора. У нових розробках анод складається з тонкого шару чистого літію, що суттєво підвищує щільність енергії та збільшує запас ходу.
Довгий час швидка зарядка вважалась небезпечною через появу дендритів. Це голкоподібні нарости на аноді, які можуть призвести до замикання чи займання. Вони також зменшують ємність і строк служби батареї.
Команда під керівництвом професора кафедри хімічної та біомолекулярної інженерії в KAIST Хі Така Кіма з'ясувала, що дендрити виникають через нерівномірну когезію металевого літію під час інтенсивного струму.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Tesla випустила оновлений електрокросовер за $47 тис.
Для дослідження використали кріогенну електронну мікроскопію, яка дозволила побачити утворення кристалічних ділянок розміром 5-8 нм.
Щоб запобігти цьому, науковці протестували різні електроліти і зупинились на рідкому варіанті. Він пригнічує ріст дендритів навіть під час швидкої зарядки. Найкращі результати показали електроліти зі слабкими хімічними зв'язками з аніонами літію.
За результатами випробувань потужний акумулятор із цим електролітом зарядився від 5% до 70% за 12 хв і витримав понад 350 циклів. Інша високоенергетична версія з щільністю 386 Вт·год/кг досягла рівня від 10% до 80% за 17 хв і витримувала 180 циклів.
"Це дослідження стало ключовою основою для подолання технічних проблем, пов'язаних із літій-металевими акумуляторами, завдяки розумінню структури міжфазного інтерфейсу. Воно подолало головну перешкоду на шляху впровадження літій-металевих акумуляторів для електромобілів", - пояснив професор Хі Так Кім.
На заводі в Шанхаї, що випускає електромобілі Tesla з 2019 року, збирають седани Model 3 та кросовери Model Y. З жовтня 2020 року Model 3 китайського складання експортується до країн Європи.
Компанія Ілона Маска Tesla продовжує втрачати ринок Європи. У позаминулому місяці продажі нових електроавтомобілів Tesla на європейському ринку впали відносно травня минулого року на 28% - до 13863 одиниць
Назвали найпопулярніші електромобілі липня. У минулому місяці український автопарк поповнили понад 7 тис. автотранспортних засобів на акумуляторних джерелах живлення (BEV).
Коментарі