понеділок, 03 листопада 2014 16:49

У Києві пустує кожен четвертий офіс

У Києві пустує кожен четвертий офіс
Фото:ridus.ru

Кількість пустих офісів у столиці продовжує швидко збільшуватися.

За третій квартал цей показник виріс на 3 процентних пункту (п.п.), і зараз у Києві пустує кожен четвертий офіс, передає ЛІГАБізнесІнформ.

Зростання вакантності викликане надмірними новими пропозиціями - у разі своєчасного запуску всіх бізнес-центрів (БЦ), заявлених до відкриття в 2014-му, столичний ринок офісної нерухомості поставить рекорд не тільки по порожніх метрам.

"Якщо всі запустяться, то загальний обсяг нової пропозиції за рік складе 192 000 кв. м - рекордне значення для ринку з 2008 року", - говорить керуючий директор Colliers International в Україні Олександр Носаченко. У третьому кварталі цього року столичний ринок офісних площ збільшився ще на 5300 кв. м за рахунок здачі в експлуатацію двох нових бізнес-центрів - БЦ Інтелект (клас В, орендована площа 1600 кв. м) і БЦ DemievSky (клас В, орендована площа 3700 кв. м).

Найбільш незатребуваними залишаються офіси класу А. Незважаючи на те, що пустує 35% офісів цього класу, девелопери не поспішають сильно знижувати ціни. Максимальна орендна ставка, за даними консалтингової компанії JLL, в третьому кварталі цього року знизилася на $3 до $31 за кв. м в місяць. Втім, мінімальні ціни "посунулися" набагато більше. Основна тенденція, яка спостерігалася по орендним ставкам для всіх класів БЦ, - це розширення нижньої межі діапазону, стверджують у Colliers International. За підсумками трьох кварталів 2014 року середні орендні ставки в класі А становлять $23-31/м2/місяць, у класі В - $12-21/м2/місяць, у класі С - $8-10/м2/місяць.

Найактивнішими орендарями столичних офісів залишаються виробничі компанії, а також компанії IT-сектора та бізнес-послуг. За даними JLL, в третьому кварталі виробничники орендували 37% усіх офісів компанії IT-сфери - 27%, компанії сфери бізнес-послуг - 21% офісів. Виробники і айтішники за результатами трьох кварталів займають найбільші частки попиту (36 і 30% відповідно).

За даними JLL, в кінці третього кварталу загальний обсяг вільних офісів класу А становив 152 100 кв. м, класу В - 262 800 кв. м. "На Подолі вакантність у класі А виросла відразу на 13%, що обумовлено зростанням пропозиції по порівнянній вартості в центральних ділових районах міста. Але через  низький обсяг таких площ на Подолі настільки істотна зміна вакантності практично не позначилося на показнику в цьому класі в цілому по Києву", - наводить дані керівник офісної групи компанії JLL в Україні Олександра Глобина.

"Більшість угод укладається в результаті продовження та переукладення існуючих контрактів, а кількість переїздів за останнім часом істотно знизилася в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Однак за останні кілька місяців ми спостерігаємо деяке пожвавлення попиту на ринку і збільшення кількості компаній, готових розглядати переїзд в альтернативні приміщення", - стверджує Носаченко. Можливо, це пов'язано з тим, що з девелоперами стало простіше домовлятися про більш вигідних умовах. "Ротація орендарів відбувається у всі часи, не виняток і нинішній період. Причини схожі з ситуацією 2009 року: оптимізація витрат на оренду в користь об'єктів трохи кращої якості при колишніх або менших витратах, або зниження якості орендованого приміщення заради значної економії на оренді", - стверджує старший менеджер по роботі з клієнтами компанії DTZ Денис Тучков.

За даними JLL, в третьому кварталі загальний обсяг угод склав 42 000 кв. м, що на 40% вище, ніж у другому кварталі, і на 80% вище, ніж в аналогічному періоді минулого року. Більша частина угод була пов'язана з продовженням договорів оренди та переїздами. Переїзди, у свою чергу, в основному були ініційовані з метою оптимізації займаного простору. "Не варто забувати, що будь-переїзд для орендаря - це додаткові витрати (на пошук приміщення та його ремонт, обладнання серверних, підключення до мережі, тощо). По-друге, в умовах високої конкуренції на ринку офісних площ орендодавець зацікавлений в утриманні орендаря і найчастіше йде йому на поступки шляхом індивідуальних домовленостей - надання знижок або фіксації валютного коридору", - пояснює Олександра Глобина.

"Орендарям, у яких є плани по переїзду, ми можемо порекомендувати скористатися існуючою ситуацією, вибрати якісний об'єкт, отримати комерційну пропозицію на вигідних умовах і зафіксувати домовленості на тривалий термін. Девелоперам зі свого боку потрібно докладати більше зусиль для залучення нових орендарів і утримання існуючих за рахунок якісного обслуговування та інших конкурентних переваг", - підсумував Олександр Носаченко.

Зараз ви читаєте новину «У Києві пустує кожен четвертий офіс». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути