
Три чверті росіян вже почали економити через кризу. Про це йдеться у дослідженні "Російський покупець у нових економічних умовах", проведеному міжнародною аналітичною компанією Nielsen, за підсумками четвертого кварталу 2014 року, повідомляє ТАСС.
За багатьма показниками російський покупець в грудні 2014 року став схожим на покупця кризових 2008-2009 років, вважають експерти.
В четвертому кварталі 2014 року кошик товарів коштував на 19% більше, ніж кварталом раніше, поскаржилися 70% людей, опитаних Nielsen. Про необхідність економити в нових економічних умовах заявили три чверті опитаних (78%), при цьому третина респондентів була змушена скоротити обсяги закуповуваного продовольства. Росіяни, прагнучи скоротити господарські витрати, в першу чергу планують економити на розвагах поза домом (50%), купівлі нового одягу (49%), а також коротких відпустках (46%).
Більшість опитаних Nielsen (60%) вважають, що російська економіка знаходиться в рецесії. Для порівняння, у попередньому кварталі про це заявили 42% респондентів. Крім того, кожен третій росіянин вважає, що країна не вийде з кризи в найближчий рік.
"Економічна напруженість в Росії до початку листопада практично не впливала на настрої споживачів, але події на валютному ринку в кінці року шокували їх і підірвали впевненість у власному майбутньому", - вважає керуючий директор Nielsen у Східній Європі Кіріакос Киріаку.
Зростання цін, яке триватиме в першій половині 2015 року, призведе до подальшого зниження купівельної спроможності населення. Російські покупці будуть переходити на дешеві бренди і відмовлятимуться від товарів не першої необхідності, впевнені експерти.
Дослідження проводилося з 2 по 10 грудня 2014 року. Було опитано понад 1 тис відібраних за статево-віковими квотами онлайн-респондентів з Москви, Санкт-Петербурга, Єкатеринбурга, Новосибірська, Ростова-на-Дону, Нижнього Новгорода, Самари та інших міст.
Коментарі
1