




20-го вересня в рамках фестивалю сучасного мистецтва ГОГОЛЬFEST пройшла презентація нового проекту Віктора Марущенка і Марини Полякової "5.6 store". Це перший сайт з продажу авторської фотографії в Україні. Представлені роботи молодих авторів, а також колекційна фотографія. Мінімальна вартість одного фото - 550 гривень, максимальна - 14000. При покупці можна вибрати розмір роботи та оформлення.
Про те, як продавати фотографію в Україні, і про найближчі цілі 5.6 store, розповіла одна із засновниць майданчика і його редактор - Марина Полякова.
Ви - новий проект на території України. Хоча практика продажу фотографій через сайт за кордоном дуже розвинена. Чому ми говоримо про виникнення 5.6 store тільки зараз, а не, наприклад, 5 або 7 років тому?
Не знаю навіть. Мені ця ідея прийшла приблизно рік тому. Так як у мене маленька дитина, то втілити вдалося тільки зараз. А ідеї, впевнена, були, але зробити щось не так вже й просто.
Це пов'язано з фінансовим питанням, відсутністю хороших фотографів або чимось ще?
Скоріше це вимагає зусиль, енергії, часу, і, звичайно, фінансів. І спочатку потрібно бути готовим, що це може виявитися меценатським проектом.
Розкажіть про команду 5.6 store. Хто ці люди, чим займаються, як сталося, що ви зібрались всі в тому ж місці в той же час?
Спочатку я поділилася ідеєю з Віктором Марущенко. Ми разом багато років і вважаємо себе командою. Віктору дуже сподобалася ідея і він почав допомагати. Порадами та людьми. В основному всі працювали в обмін на навчання в нашій фотошколі. І мені це дуже приємно - активна, цікава, розумна й талановита молодь. Володя Макаров - наш програміст, Олена Маковська - працювала з авторами і взагалі взяла на себе основну частину роботи. Пізніше до нас приєдналася Майя Іва і багато в чому нам допомогла. Всі чудово розбираються у фотографії і самі талановиті фотографи. З цією ж командою ми продовжуємо працювати і далі.
Ціновий ліміт фотографій досягає 14000 гривень. Це досить висока ціна для суспільства, де навіть 20 гривень на листівку не кожен може викинути. Хто ваша аудиторія?
У нас зібрані різні автори і представлені різні цінові категорії. Наприклад в розділі "Молоді автори" робота 20х30 на пінокартону варто 800грн - це наша мінімальна ціна. У розділі "Колекційна фотографія" такий же формат коштує 1250 грн. Є кілька авторів, які мають досить довгу історію продажів і вже встановлену мінімальну вартість своїх робіт. Цю мінімальну ціну ми і ставимо. Такий закон фотографічного ринку. 14000 - це вартість роботи якраз одного з таких авторів у розмірі 40х60 (це досить велика фотографія) і повному оформленні (пенокартон, паспарту, скло, рама).
Ми розраховуємо на дуже різну аудіторію. 800 грн для нашої людини може і велика сума. Але люди ж дарують на свята подарунки одне одному? А хтось безсумнівно може дозволити собі мистецтво в будинку, офісі, ресторані і тд. Ми ставимо мінімальні націнки, щоб кожен покупець міг придбати авторську роботу. У нас можна купити класну фотографію за 800 грн, а можна за 14000. Звичайно, в майбутньому будуть ще вищі.
Що потрібно зробити, щоб роботи потрапили на 5.6 store?
Усі фотографії проходять кураторський відбір редакції сайту. Потім відсилаємо всі договори. Підписуємо. Приймаємо хайрези (оригінали зображень. - Gazeta.ua). Автор нічого не платить. Отримує певну обумовлену суму з кожної проданої фотографії. Поки обмежень по кількості робіт немає. Звичайно, якщо мова йде про хороші роботи.
Як проходить комунікація між фотографами і редакцією?
До презентації на ГОГОЛЬFEST зв'язувалися з фотографами самі. Переглядали і обирали роботи. Зараз нам пишуть в день близько 5-10 фотографів. Тому будемо влаштовувати раз на два тижні засідання. Там розглядатимуть кожного автора. Потім оголосимо, які автори приєдналися до майданчика і які роботи можна придбати на сайті. Іноді ми відбираємо роботи самі на сайті автора, іноді просимо вислати підбірку, яку фотограф сам вважає потрібною і вже робимо свій відбір.
Чи є табу на якісь роботи або теми?
Поки не було.
Чи співпрацюєте з іноземними фотографами або схожими проектами?
Поки ми наголошуємо саме на просування української фотографії. Іноземні фотографи у нас будуть представлені тільки в розділі "Фотографії з оформленням". Це ті роботи, які дарувалися мені й Віктору.
Зараз - ви перші на території України. Це вже досягнення. Але яка наступна мета?
Продажі. Хочемо щоб у нас стало "модно" дарувати на день народження мистецтво чи прикрашати у себе стіни авторськими роботами. Це певна культура. І саме вона створює ринок мистецтва. А наявність ринку - це можливість творчій людині працювати і заробляти.
Чи часто ви купуєте самі роботи? Приміром, чиї фотографії або картини прикрашають стіни вашого робочого простору?
Поки тільки подаровані роботи. У мене вдома висять фотографії Миколи Троха, Віктора Марущенка, Олександра Каднікова і мої роботи. Але зараз у нас вже є колосальна база. І всі роботи підготовлені (є хайрези, підписані документи), тому купити буде дуже просто.
На скільки зараз великий потік бажаючих фотографів, розмістити свої роботи на сайті?
До моменту презентації на сайті було представлено більше 40 фотографів. За ці пару днів нам написали ще близько 20-ти. А чому ні? Автор нічого не втрачає. Тільки отримує можливості. Більш того, наш сайт, я вважаю, унікальний ще й тим, що ми зробили зріз української сучасної фотографії. Через кілька місяців, думаю, про це можна буде впевнено заявляти. Тому автор відразу потрапляє на такий ресурс. І це, мені здається, важливо.
На сайті представлена одна з дуже цікавих ваших серій - "Женихи". Коли більшість фотографів працює з жіночим ню, ви вибрали - чоловіче. Хто брав участь у цій роботі?
Брали участь чоловіки, яким це просто було цікаво. Більшість з них я бачила вперше. І вони мене відповідно теж. Тому сама ситуація була доволі незвичайна й цікава. До того ж моделям доводилось грати не зовсім приємну, як на мене роль, - роль жінкоподібного чоловіка. Доводилося позувати в типово жіночих позах, в які я їх ставила. Але все проходило на диво гладко і цікаво. Не знаю, напевно, я викликала довіру. А це, як всі знають, при такій зйомці вкрай важливо.
Коментарі