




Сьогодні, 1 червня, близько 50 музейних працівників, екскурсоводів та гідів Львова зібрались під стінами Львівської облдержадміністрації. Вони провели мовчазний протест.
Причиною цього стали наміри влади передати дві картини придворного художника короля Яна ІІІ Собеського Мартіна Альтомонте в римо-католицький костел Святого Лаврентія у місті Жовква, Львівської області. Раніше "Битва під Парканами" і "Битва під Віднем" зберігалися у Олеському та Підгорецькому замках. Недавно їх віддали на реставрацію полякам. Після цього вони мали б назад повернутися у замки. Спеціально для них Борис Возницький покращив приміщення, де б вони мали зберігатися у експозиції.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У ДТП на Львівщині загинув Герой України Возницький
"Для нас це просто шок, - сказала екскурсовод Галина Невмержицька. - Возницького тільки поховали , як зразу усе назбиране ним за всі роки життя почали розбазарювати і красти. Так не можна! Має ж бути в людей хоч якась совість. Таким полотнам не місце у храмі. На них зображена кров. І умов для їх зберігання там не має. Борис Григорович в замках все продумав. Зробив нормальні приміщення для цих картин. Там вони дійсно будуть в повній безпеці".
Пікетувальники підписали спеціальне звернення до міністра культури Михайла Кулиняка та голови ЛОДА Михайла Костюка. Текст є у чотирьох екземплярах. В кінці кожного звернення стоять підписи небайдужих людей.
Михайло Кулиняк коментувати ситуацію з передачею полотен відмовився. Усі висновки пообіцяв розповісти після засідання, яке сьогодні проходить в адміністрації.
Картина "Битва під Пакранами" має розмір 886 на 282 сантиметри, "Битва під Віднем" — 806 на 833 сантиметри. Возницький врятував ці полотна у 60-х роках із жовківського костелу. У 2008 вони були перевезені на реставрацію у Варшаву. Після неї їх демонстрували у місцевому Музеї архітектури.
Коментарі
4Пане Віктор. Ніхто з серйозних фахвців і не завбуває, що колись в Жокві був ансамбль.Але - не зараз, де обдертий і занедбаний замок без скульптур, без інтер*єрів, без регулярного саду. І віддавати оригінали - в костел - де не було 350 років добрих умов для збереження картин і не буде зараз - варварство. Із семи батальних картин Альтомонте до 1960-х дійшло дві !!! Можемо втратити і ці дві, бо костел - не замок-музей з кліматконтролем і доглядом зберігачів. Взагалі нічого доброго при розоренні музеїв не було і робити прецедент - злочин.Вас послухаєш, так і Сикстинську мадонну треба повернути в провінційний костел, для якого вона первісно писалась. А там - лише місце для її копії, бо і церкви, і костели горять.Лувр же не потерпає від пожеж
Прошу не забувати - ці картини писалися СПЕЦІАЛЬНО під костел св. Лаврентія, де була похована родина Собеського, і який король оздобив як пантеон лицарської слави. Там і назовні рельєфні зображення лицарів-гусар-козаків з лицарскими гербами, і всередині герби. Костел і картини були єдиним комплексом, одне без іншого просто неможливе! Бо Жовква будувалась як єдиний архітектурно-мистецький ансамбль, частиною якого був костел з картинами. І картини ці 350 років висіли в цьому костелі! А львівська картинна галерея і без того має що виставити - в них роскішні фонди, але чомусь напівпорожні музейні зали
Жовківський історик
Що за нісенітниця нова ? Ну хоште на історичне місце щось повернути, нехай напишуть копії і передадуть в костьол, якщо він такий дорогий киянам. А хто гроші поверне спонсорам за реставрацію ? А музею у Львові, що роками зберігав ? Адже кияни нічого на ту реставрацію не давали. Яке мають право передавати те, що їм ніколи не належало і не ними врятоване і реставроване ? А що ще планують забрати у Львівської національної ? Чи для киян вона вже не національна ?
злягли під москалів, тепер під пшеків мостяться -заради чого?.. -щоб ручку нашому проффєсору потиснути на відкритті довбаного євро?..