!["Галанта пара 2" (1991)](https://static.gazeta.ua/img/cache/gallery/472/472677_1_w_300.jpg?v=0)
Одеський бізнесмен і колекціонер Олег Дегтяренко подарував Національному художньому музею картину Юрія Соломка "Галантна пара 2".
Робота намальована 1991-го на географічній мапі світу. Це одна із перших робіт художника на мапах, які він часто використовує замість звичного полотна. На ній олійними фарбами зображені чоловік і жінка ХVIII століття. Картину подарували нещодавно, але придбана вона була навесні.
"Може, це Сполучені Штати нишком цілуються з Радянським Союзом, або Схід із Заходом, - каже Юрій Соломко. - Почав малювати на мапах у часи перебудови. Тоді новини говорили тільки про те, що з'являються нові кордони, нові держави. Мене це напружувало. Захотілося зняти цю геополітичну напругу з мапи світу".
Картина потрапить до музейної колекції актуального мистецтва. Її почали формувати 2009-го. Вже мають з півсотні робіт представників української Нової хвилі.
"Наприкінці 1980 - початку 1990-х роботи сучасних українських художників мали колосальний успіх, - розповідає завідувач відділу мистецтва ХХ - початку ХХІ століть Оксана Баршинова. - В Україні з них лишилося дуже мало. Вони або потрапляють до закритих приватних колекцій, або їх вивозяться за кордон. Наприклад, не знаю, чи доведеться нам побачити живцем "Печаль Клеопатри" Арсена Савадова і Георгія Сенченка. Вона знаходиться у приватній колекції в Америці. Ми вирішили, що роботи цього періоду треба намагатися зберігати у країні. Нам на зустріч пішов "OTP Bank". Розробили з ними програму на поповнення колекції. Вже другий рік купуємо роботи на суму, яку виділяє банк".
У збірці є картини Олександра Гнилицького, Олега Голосія, Олександра Ройтбурда. Деякі художники самі віддають свої роботи. Постійним дарувальником є Павло Маков.
"Аргументом, щоб нам дарували, є одне слово "музей". Бо музей - це абсолютно вічна категорія. Ім'я мецената завжди буде вказане на етикетці поруч з назвою картини, фігуруватиме в усій документації. Роботи вивчатимуться, вводитимуться в науковий обіг, зберігатимуться належним чином. Вони будуть завжди доступні художнику. Якщо треба показати роботу на якійсь виставці, автор зможе звернутися до музею, і без всяких заперечень ми її надамо. Деякі невідомі художники хочуть дарувати нам свої картини, аби у своєму резюме вказати, що вони зберігаються у національному музеї. Ми відмовляємося, бо маємо високі критерії відбору".
Міністерство культури закладає до бюджеті графу про закупівлю робіт для Національного художнього музею. "Але це не відбувається регулярно і щедро. Мусимо самостійно шукати можливості для поповнення фондів", - завершує Оксана Баршинова.
Коментарі