Тиждень тому після двомісячної зупинки відновив роботу Черкаський автозавод "Богдан". Власники підприємства запросили журналістів подивитися виробництво. Днями заводу виповнився рік.
У вестибюлі підприємства під стелею біжить електронна стрічка з вітальними словами, побажанням нових трудових звершень, гарного настрою. За кілька метрів кімната. На її дверях табличка: "Ознайомлення з наказом про скорочення". До минулорічного грудня підприємство мало 3,5 тис. працівників. Нині — 1,5 тис.
— У нас є година на ознайомлення з найсучаснішим обладнанням по виробництву автомобілів, — каже заступник технічного директора Сергій Колодійчук, 30 років. — Конвеєри, усі агрегати, системи найкращі, німецької фірми "Ейземан". Якість операцій не поступається найвідомішим світовим автовиробникам.
Завод випускає легковики "хюндай", КІА, ВАЗ. Деталі закуповує в Кореї та Росії, а в Черкасах зварюють кузови, фарбують, комплектують.
— У нашому цеху збирають ВАЗи, — каже начальник цеху Володимир Нікітенко. — Ще зимою робило півтисячі. Тепер на 170 менше. Кого скоротили, а хто сам написав заяву, бо зарплата впала в півтора разу. Тепер платять менше двох тисяч.
Журналістів підводять до ємності для ґрунтовки кузовів. Автоматизовані підйомники відразу три кузови опускають у рідину. Її тут 200 куб. м. Витримують 3 хв. і конвеєр рухає кузови до цеху фарбування. Забороняють фотографувати зі спалахами, щоб не спрацювала протипожежна сигналізація.
— Де шкідливе виробництво, обладнано максимальну автоматизацію операцій, — роз"яснює Сергій Колодійчук. — Кузови фарбують роботи. У планах повна автоматизація у фарбуванні пластмас. У цеху люди працюють лише в респіраторах.
Після екскурсії з журналістами зустрічається президент корпорації "Богдан" Олег Свинарчук, 39 років. У спеку він у костюмі й при краватці.
— Падають світові автогіганти, тому, як складно нам, роз"яснювати не буду. Довелося кардинально змінити плани, скоротити людей, — каже російською Свинарчук.
2008-го із конвеєра "Богдана" зійшли 45 тис. легкових автомобілів. Цього року реально випустити й реалізувати 16 тис. машин, кажуть автовиробники.
— Але ми налаштовані оптимістично. Ставку маємо робити на експорт. Є попередні домовленості зі збільшенням його в країни близького зарубіжжя, до Казахстану, — додає Олег Свинарчук.
Виробники покладають надії на замовлення автобусів для проведення в Україні чемпіонату Європи з футболу в 2012 році. Автобуси різних моделей випускають на луцькому заводі корпорації "Богдан".
Коментарі