— Купив моторолера, щоб їздити на ньому на роботу, а не автобусом. Це швидше, та й за вартістю майже однаково. Моторолер бере 3–4 літри бензину на 100 кілометрів. Дорога на роботу мені обходиться 10–12 гривень, — каже 27-річний Олег Григоришин із Києва.
Має японський "Хонда Діо" 2010 року випуску. Придбав його із пробігом 3 тис. км. Заплатив 7,5 тис. грн.
— Перший місяць їздив на ньому без проблем. Потім було кілька поломок. Спочатку перестав заводитися, бо зламався стартер. Далі були проблеми з бензопроводом. Став протікати в одному місці, — продовжує Григоришин. — Під час ремонту майстри помітили, що скутер двічі перефарбовували. Очевидно, був у аварії.
Потримані моторолери коштують від 7 тис. грн. Перед купівлею його ретельно перевіряють, аби не був із дефектами й не ламався.
— Перш за все, потрібно звертати увагу на цілісність пластику. Він не має бути побитий чи тріснутий. В іншому випадку це говорить про те, що скутер падав або до нього недбало ставилися, — розповідає організатор ретро-скутерклубу Сергій Нікітін, 28 років. — Має насторожити надто почовганий пластик корпусу. Це свідчить, що з ним поводилися неакуратно. Тому можуть виникати якісь поломки двигуна чи електросистеми.
Звертають увагу на стан рами. Вона повинна бути рівна й не вигнута. Перевіряють її під час руху. Бажано проїхати 200–300 метрів. Якщо скутер постійно хилить в один бік, значить він не раз падав і був у аварії.
— Двигун скутера не має видавати якихось зайвих або невластивих звуків. Якщо гучно деренчить, може мати проблеми з випускною системою — прогорілу прокладку чи не підкручені болти, які тримають вихлопну. Якщо "свистить", то виникнуть проблеми з паском варіатора. В майбутньому він перетреться і не поїде. Низький гул мотора свідчить про проблеми в редукторі. У ньому погана змазка, немає масла чи зносилися елементи, — каже Сергій Нікітін. — Двигун у хорошому стані звучить рівномірно, без різких "свистячих" звуків. Дим із вихлопної труби не має бути темного кольору, а світлого та прозорого. Взагалі краще, щоб він не "димів". Потрібно звернути увагу й на акумулятор. Якщо він підсівший, то фари дають слабке світло, поворотники погано блимають і через раз запускається стартер із кнопки. Новий акумулятор обійдеться у 300–350 гривень.
Варто перевірити, чи фара працює без перебоїв. І чи тримається у гнізді. Часто через необережну їзду на поганих дорогах фара починає випадати. Колісні диски повинні бути не погнуті.
— Краще всього завезти скутер на діагностику. Перевірити балансування коліс, щоб не було "вісімок". З'ясувати, чи тримають колеса тиск. Якщо вони спустять під час руху, можна втратити управління та врізатися в щось або впасти, — говорить Нікітін. — Китайські моторолери дешевші, не варто їх купувати. Більше коштів витратите на ремонт. Вони ще із заводу неякісно зібрані. Їх відмовляються ремонтувати у майстернях, аби не мати зайвого клопоту. Наприклад, після заміни поворотника такий скутер може перестати заводитися. Краще обирати японські марки — "Ямаха", "Хонда", "Сузукі". Вони недорогі в обслуговуванні, й деталей до них багато. Непогані і європейського виробництва — "Апрілія", "Пежо", "Веспа". Останню здебільшого роблять у ретро-стилі. Їх небагато в Україні, тому деталі до них дорогі й обслуговування недешеве.
350 гривень коштує оренда японського бензинового скутера в ретро-стилі "Хонда Джорно 50" на 12 год. у фірмі "Погнали". Один шолом видають безкоштовно. Другий — за 50 грн. Орендар має залишити 7,5 тис. грн застави, закордонний паспорт чи посвідчення водія.
190 гривень коштує реєстрація і видача державного номерного знака на моторолер із двигуном потужністю до 50 куб. см. Електричну двоколісну техніку з потужністю двигуна до 5 кВт реєструвати не потрібно.
Коментарі