Я зробив 19 машин. Це поєднання простоти мотоцикла й комфорту автомобіля. Мотоцикл споживає удвічі менше бензину, але зимою на ньому холодно, задуває сніг. На моїх авто можна їздити цілий рік. Але пальне вони витрачають, як мотоцикли, – 3,8 літра на 100 кілометрів.
Першу машину змайстрував у 43 роки, назвав "Пульсар". Три роки провозився. Поставив туди двигун і всі агрегати від моторолера "Тула".
Коли "Пульсар" рушив уперше, я співав. Дружина сиділа поруч, теж була щаслива. Не через машину, а за себе, що має такого чоловіка.
Міліція часто зупиняла на саморобці – хотіли роздивись авто.
У радянські часи багато хто робив машини сам, бо заводські купити було складно. Один чоловік поставив на автомобіль двигун від холодильника-рефрижератора.
Як 1957 року вперше побачив "Москвича-402", він мені здався занадто симетричний. Незрозуміло було, де багажник, а де капот. Я, тоді 17-річний, прибіг додому й швиденько накреслив під його розміри дизайн із плавними обтічними лініями.
Студентом хотів справити враження на одну панянку, що подобалася. Думав посадити її в автомобіль і катати. Став на чергу за горбатим "Запорожцем". Тоді ж не можна було піти в магазин і одразу купити, як зараз. Люди стояли в чергах по три-п'ять років, і не всім вистачало. "Запорожець" коштував найдешевше – 1200 карбованців, а найдорожча була "Волга", 20 тисяч.
"Запорожець" подобався своїм виглядом. Мав плавні округлі лінії капота і передніх крил, двері спереду відчинялися проти руху. Дизайн розробили італійці – для Fiat-500, а радянські конструктори вкрали.
"Запорожця" мені не дісталося, довелося взяти мотоцикл Jawa.
1970-го став на проспекті Перемоги в Києві й дивився, по скільки людей сидять у машинах. Як правило, або сам водій, або ще один пасажир. Зрозумів, що майбутнє – за двомісними авто. Відомі виробники додумалися до цього пізніше, в 1990-х. Тоді з'явилися маленькі Nissan, Сitroen, Peugeot, Daewoo.
Назви для автомобілів вигадую українські. "Бурсак" – це студентське авто, його двері відчиняються вгору. "Ласка" – найшвидша, спритна, як цей звір. "Сайгак" – із закрученими бічними стійками біля лобового скла, які нагадують роги.
Продаю свої машини за 18–30 тисяч гривень. Авто має бути дешеве, щоб його міг купити кожен. Вони без проблем розганяються до 100 кілометрів на годину.
Мої машини реєструють як саморобку. Вартість реєстрації така сама, як і серійної машини. Що більше у моделі заводських деталей і вузлів, то простіше її поставити на облік
Металевих автівок не роблю. Всі зі склопластика – він міцний і легкий. Мої моделі важать по 280–300 кілограмів. На виробництво однієї витрачаю півроку. Малюю профіль на картоні, роблю каркас із труб. Наповнюю простір усередині пінопластом. З нього металевими тертушками витесую форму, як скульптор. Покриваю рідким скловолокном. Воно застигає й утворює корпус.
Зателефонував російський режисер Федір Бондарчук і каже: "Мені треба неземні автомобілі". Замовив вісім для фільму "Залюднений острів". Під час зйомок три підірвав, а решту повернув мені.
На малолітражки часто ставлять маленькі колеса, щоб було більше простору в салоні. Через це такі авто трусить на поганій дорозі. Я поставив на "Бурсака" 13-дюймові колеса, як у машинах середнього класу. Тому він їде плавно.
Зараз багато маленьких чотиримісних автівок. Ні спереду, ні ззаду не можна зручно вмоститися, особливо високій чи огрядній людині. У моїх машинах для водія і пасажира стільки ж місця, як і у відповідниках середнього класу.
Колір автомобіля – чорний, решта для іграшок, казав Генрі Форд. Але я для своїх обираю незвичайні кольори, щоб запам'ятовувалися. Перший був червоно-синьо-білий. Зараз роблю коричнево-сірий.
Машина має служити не більш як п'ять років. Я поміняв 12.
Дизайн для мене важливіший за начиння. Найкрасивіші машини італійські. Корейці прогресують. За останніми моделями Нyundai видно, що в них з'явився толковий дизайнер. "Таврія" й "Лада" виглядають, як зубило, – всі кути гострі, лицева частина нахилена під кутом. У "Москвичах" дизайн якийсь незавершений.
Мрію організувати серійний випуск своїх автівок. Для цього треба 2 мільйони доларів. Не можу знайти цієї суми. Бо якщо її вбехати у розважальний центр, гроші повернуться за рік. Автозавод почне приносити прибуток за чотири-п'ять років.
Комментарии
19Кстати, вот видео на ютубе, где очень правильные и адекватные вещи человек рассказывает, нам надо задуматься о своем будущем и будущем наших детей, для этого прямо сейчас нужно заняться экономикой. Пример Кипра должен нас научить этому, смотрите вот:
https://www.youtube.com/watch?v=Ed0Qnusvxi8
ВСЕ об этом знают и молчат!!! боягузы!!!!!!!!!!!! мы недостойны жить лучше, если будем молчать!!!!!
skazzzzka.blogspot.com/2013/04/blog-post _10.html
Вот пускай каб мин у него эти автомобили и закупит.И экономно и поддержит своего производителя тем более что других наше правительство не заслуживает! Как раз по программе админ реформы.
Народ,я пам'ятаю цю статтю в журналі,цей дядькл сам на аутлендері міцубішівському катається.Так що за нього не турбуйтеся.
А кому він ці ужасні подєлки парить х його знає.Але ж робить,значить хтось купує.В такому і по райцентру не поїздиш.
Вроде интузиасты есть, идеи толкают, вот только нашим олигАРХАРАМ "горным" плевать -тяжелее бабло отмывать. Вот поэтому и не обращают на таких энтузиастов. Жаль , может смотри появилась и у нас машинка не хуже мерса.
Жаль чувака, жизнь тратит в пустую. За 3000 у.е. куча машин куда приличнее и с расходом 4-5 литров. Не понимаю таких интузиастов... Понятно, что это интересно, но знаю, что сидит в гараже в горячке, что то клепает позабыв о бо всём, а тут глянь, а уже и жизнь прошла.... Класс....
а ты много сделал в своей жизни значимого? интузиаст))
То,что делает этот "мастер" судя из его же статьи-это от бедности и неустроенности в жизни. За всю свою жизнь он не смог купить нормальную машину,вот и лепил всякий непотреб! В такую "машину''нормальному человеку стыдно и сесть будет! Он даже не пишет сумел он их хоть законно оформить? Про безопасность можно вообще не говорить!
бедность как и лень заставляет некоторых людей что-то придумывать, а главное действовать. пусть худо бедно, но сделал ведь! ЗАЗ имеет миллионы и ничего нового не делает. почему? потому что им и так норм, государство поддерживает, ставит новые пошлины. если бы заставили ЗАЗ выживать- может те и шевельнулись бы, что бы не утонуть... пустьт никто сейчас в это сконструированное в сарае авто и не сядет, не купит, но зато инженер, прошел уже огромный кусок пути, и возможно следующая конструкция будет взрывом.. чего искренне ему желаю
М О Л О Д Е Ц Ь !
30 тысяч гривен - более 3,5 тысячи долларов. Можна купить приличный автомобиль, который можно будет потом перепродать. И в который не стыдно сесть.
можно нифига не строя покупать зарубежом, а можно наконец показать, что Украина может делать автомобили, давать новые направления, развивать автоиндустрию, а не рассказывать народу, что нужно поддержать отечественного производителя, а отечественный производитель ничего своего не клепает, и ни один чиновник на отечественном авто не ездит, и ментам покупает дорогущие японские авто, хоть и доказывает с пеной у рта, что пошлины на импорт авто специально созданы для поддержки украинского автопрома. Молодец Эдуард, я уважаю таких энтузиастов.
витя, заметь, тут люди общаются, а такое гэ как ты- здесь не понимают. Не нравится Украина? не читай украинские новости, сиди в своей паРаше и не булькай, радуйся , что ты в могучей, великой державе, и что тебе так неслыханно повезло...
100%
Может быть какое то время своего автопроизводителя и дужно поддержать высокими импортными пошлинами. НО ТОЛЬКО КАКОЕ ТО ВРЕМЯ, не знаю - 2,3,5 лет. Но если после этого не станут на мировой уровень....!?!?!?. Значит не суждено!!! Значит за морями-океанами автомобили лучше наших. И тут уж пусть не обессудят: не склонен рядовой потребитель брать цавно только потому, что оно произведено в Украине
обидно то, что могут делать, создавать, мощносьтя есть, денег в принципе тоже, думаю немало, поддержка государства, копеечный дизайн (только конкурс объяви-идей будет полно), рынок огромный...но не хотят... копируют китайские и корейские копии, вот и весь автопром (я про легковой транспорт)