Кабмін збирається обвалити ринок пального в Україні?

"Укрзалізниця" та Міноборони - найбільші споживачі пального в Україні. Що буде, якщо Кабмін скасує їхні закупівлі за прямим угодами?

Між Укрзалізницею і Кабміном - скандал. Він тіньовий, принаймні поки що. Але може стати публічним через те, що залізниці раптово для неї самої закрили просту можливість напряму купувати дизель у виробників. Про суть проблеми в пості "Наших грошей", вона справді непроста і комплексна. А сюди я витягну свій власний рецепт, який я придумав власними руками.

Торік "Укрзалізниця" купила на 9 мільярдів, Міноборони - майже вдвічі більше. Їхні замовлення такі великі, що у випадку, якби їхній постачальник (ким би він не був) із будь-яких причин раптово зірвав поставку, і УЗ та МО довелось би різко вийти за ринок за паливом, вони б його обвалили...

"Укрзалізницю" і Міноборони треба визнати замовниками, які мають право на закупівлю лише дизельного палива по прямих угодах. Критерій, чому саме їм дається таке право, наступний: вони найбільші в країні покупці дизелю. Торік "Укрзалізниця" купила на 9 мільярдів, Міноборони - майже вдвічі більше. Їхні замовлення такі великі, що у випадку, якби їхній постачальник (ким би він не був) із будь-яких причин раптово зірвав поставку, і УЗ та МО довелось би різко вийти за ринок за паливом, вони б його обвалили, тобто через різке зростання попиту ціни рвонули б угору. Якщо дуже грубо, то "Укрзалізниця" по контракту з "Орленом" за місяць отримує стільки дизелю, скільки вся Україна споживає за один день (мова про все-все-все споживання - держави, бізнесу, приватних авто).

Ані поліція, ані "Енергоатом", ніхто взагалі не купує стільки палива, як УЗ і МО. Тому безпека поставок дизелю саме для цих двох структур, та ще й під час війни, має набагато більшу вагу, ніж питання рівності

Всі інші замовники дизелю в Україні набагато менші, тому ніяких винятків не потребують. Ані поліція, ані "Енергоатом", ніхто взагалі не купує стільки палива, як УЗ і МО. Тому безпека поставок дизелю саме для цих двох структур, та ще й під час війни, має набагато більшу вагу, ніж питання рівності. Водночас навіть зараз закупівлі дизелю УЗ відбуваються дуже непрозоро, і це справжня проблема. Урядова нормативка зараз банально не вимагає від неї оприлюднювати ціну імпортного палива. І те що вона відкриває ціни - це жест доброї волі. Який припиниться відразу, якщо комусь захочеться припинити добро в дизельних закупівлях, і почати робити з ним те саме, що Артем Шило з трансформаторами…

Оригінал

Якщо ви помітили помилку у тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Коментувати
Поділитись:

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі