Перестановки в уряді: Зеленський створює собі кадровий тил

У президента лава альтернативних кандидатів – дуже коротка. А "соціальний ліфт" десь застряв ще влітку 2019 року

Нинішні перестановки в уряді обговорювалися давно. Втім, їхньою специфікою є те, що вони не просто мають відреагувати на злободенні виклики (що робити з економічною стагнацією, де обіцяні "прориви", як пережити зиму в умовах підвищених тарифів тощо), але і створити певний кадровий тил для президента.

Нікуди, звісно, не поділася логіка лояльності з боку міністрів до президента — інші кандидати не потрібні, але додався й інший іміджево-професійний фільтр: який вигляд матимуть ці кандидатури, будучи ставлениками влади?

Справа в тому, що гратися в уряд, який в повній тіні Банкової, зручно і, начебто, безпечно. Немає яскравих фігур — немає політичної загрози. Але це тільки на перший погляд. До наступних парламентських виборів Володимиру Зеленському такі фігури потрібні. Так, його особистий рейтинг (і політичний, і довіри) — вищий, ніж рейтинг партії. І, цілком можливо, таким і залишиться. Втім, для переобрання команду доведеться показати. Не гіпотетичну, як було 2019-го, а реальну — ту, яка працювала, мала бодай якісь результати і, умовно, є гідною, аби переобиратися.

Гратися в уряд, який в повній тіні Банкової, зручно і, начебто, безпечно

Тому добір альтернативних кандидатів цього разу відбувався все-таки більш прискіпливо, ніж раніше. І вимоги до кандидатів були трохи серйознішими. Хоча принципу лояльності до Банкової це не скасовувало, звичайно.

Наочним прикладом тут буде Міноборони, наприклад, де претензії до попереднього керівництва були не тільки у експертів і частини самої влади, але і у західних партнерів. Для останніх управлінський хаос, провалене держзамовлення і з'ясування особистих стосунків між ключовими фігурами військово-політичного керівництва видавалося більш ніж абсурдно.

Хотілось би сподіватися, що фігура Олексія Резнікова зможе:

а) Знизити градус претензій як всередині країни, так і з боку західних партнерів. Цивільний міністр оборони в розумінні, близькому очікуваного з боку НАТО. Він дійсно має хороший авторитет серед західних чиновників, урядовців і міжнародних організацій. Принаймні для старту — позиції дуже сприятливі.

б) Припинити ганебну практику внутрішніх міжусобиць між умовно "політичним" і "військовим" крилом оборонного сектору. Політичних мотивів "стримувати" військових в їхніх діях на сьогодні немає: прогресу в переговорах немає, втрачати, фактично, нема чого. В цих умовах військових, чия позиція часом дуже відрізнялася від позиції політичного керівництва на хвилі активних переговорів з Росією, мають таки лишити в умовному спокої і дати їм потрібний рівень свободи і ваги при ухваленні рішень.

Одним словом, нове керівництво Міноборони мусить зосередитися на менеджерських задачах.

Нове керівництво Міноборони мусить зосередитися на менеджерських задачах

Аналогічну роль — видимої фігури з кадрового тилу президента — гратиме і наступниця Олексія Резнікова в Мінреінтеграції — Ірина Верещук. Мінреінтеграції напрацював ряд середньо- і довгострокових напрямків, які пані Верещук лишається наповнювати і просувати.

Очікую, що гуманітарних акцентів в роботі міністерки буде таки більше, аніж політичних і дипломатичних, але вона теж однозначно потрапляє в пул тієї команди президента, чию роботу він за пару років хоче представити як свій результат.

Реальні оцінки можна буде ставити згодом, але на прикладі цих двох міністерств дуже добре видно, як на мене, як і для чого Банкова нарешті стала більш прискіпливою до конкретних кандидатур.

Сперечатися про те, що можна було б знайти кращі кандидатури. Але треба пам'ятати: у Зеленського, як і у будь-якого попереднього українського президента, реальна лава альтернативних кандидатів — дуже коротка. Мабуть, найкоротша з-поміж усіх. А "соціальний ліфт" десь застряв ще влітку 2019 року.

Оригінал

Якщо ви помітили помилку у тексті, виділіть її мишкою та натисніть комбінацію клавіш Alt+A
Коментувати
Поділитись:

Коментарі

1

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

27.01.2011 11:09:10Тамара212.111.203.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти
Попов не винен ,що ми мерзнем,Азаров-що продукти дорожчають,В них інша мета-побільше в нас вкрасти.Зневага та цинізм-ось їх мораль.
27.01.2011 10:46:12lati93.74.124.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти
Отдать стратегическое, априори прибыльное предприятие «Киевэнерго» в руки менеджеров Ахметова – безумие. Рано или поздно это закончится коллапсом для Киева. Странно, что прокуратура и СБУ не интересуется криминальной схемой, через которую у киевлян было украдено «Киевэнерго». Или нынешняя власть своих не трогает?
27.01.2011 10:45:50lati93.74.124.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти
Сегодня киевляне платят тариф за дорогой газ, а городские ТЭЦ и котельные работают на самом дешёвом и неочищенном мазуте. Не только разворовывается разница в цене газ-мазут, но и катастрофически ухудшается экологическая ситуация в столице, - миллионы людей вынуждены дышать отравленным химическими выбросами воздухом.
27.01.2011 10:45:02lati93.74.124.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти
Пока «Киевэнерго» будет находиться в руках криминального донецкого бизнеса, который все деньги киевлян выводит в оффшоры, батареи всегда будут холодными, а тарифы бесконечно будут повышать.
27.01.2011 10:14:39киянин95.133.91.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти
Гроші появляться тоді коли випруть космоса з мерів і не будуть тратити гроші на літаки, якими йому доставляють папери на підпис. Ніхто не знає мер наш \"вмєняємий\" чи ні. Заперли на острови, щоб не було перевиборів. Так могли б і в Києві закрити, а не за три-дев\'ять земель, і літають до нього літачком за наш кошт. Журналісти і всі хто має до цього доступ підніймайте це питання.