Кожен день незалежності України я зустрічаю не як свято, а як черговий копняк історії. "Пригадай!" – чую її безгучний докір – "Скільки мрій було, і як мало зроблено!".
Збудувати правову демократичну цивілізовану державу, де основними цінностями будуть реальність прав і суверенітет особистості. Зупинити зубожіння нашого народу. Створити гідні умови життя людей, такі ж, якими відзначаються передові країни світу.
Все це декларувалося у зверненні Верховної Ради України з нагоди проведення референдуму про незалежність.
Це були не обіцянки, як, мабуть, вважали більшість халявників-колективістів – найрозповсюджений соціотип у радянській та нинішній Україні. Зараз їх старше покоління волає про цинічний обман та прагне повернутися до СССР.
Обіцянка, насправді, у цьому зверненні була одна. І то – вельми прагматична: "Іншого шляху, крім незалежності, для України немає".
Решта звернення – заклик до дії. Заклик, звернений до кожного. Держава на якусь історичну мить зцілилася від прагнення регламентувати кожен крок своїх громадян і дала людині широкий простір для особистого розвитку.
У повітрі носилися прості, очевидні ідеї.
- Маєш свободу – зупини своє зубожіння. Вчись, працюй, мрій, твори своє щастя.
- Не дивись, що кажуть інші. Роби те, що маєш робити по правді.
- Створи сам свою суверенну особистість. Реалізуй свої природні права.
Цей момент тривав недовго. Бо більшість людей не почули голосу історії. Вони стояли на місці, дивилися вгору, чекали наказу та пропускали повз вуха слова про самовизначення кожної людини.
Вони не мислили себе поза колективом, без мудрого вождя. Вони не могли дивитися в майбутнє. Це – головний недолік тої "ментальності", яка століттями культивувалася "в наших палестинах".
На жаль, придушення індивідуальності та оспівування самозречення починається з сім'ї, остаточно формується освітою та активно підтримується всіма великими інституціями суспільства, які таким чином нав'язують власний авторитет: владою, засобами масової інформації, громадськими та релігійними організаціями.
Я вірю, що Божий дар самостійно вирішувати свою долю може прокинутися у кожної людини. Однак не кожен здатен його відкрити, повірити у себе, свої права, свою правду, свою силу, свою толерантність, свою підприємливість.
Багатьом людям події 20-річної давнини допомогли відкрити в собі цей дар. Вони стали вільними людьми у вільній країні, збудували своє щастя і можуть зараз пишатися плодами своєї праці.
Багато людей зловживали цим даром. Будучи невиправними матеріалістами, вони відмовлялися від доброї волі як вищої мети та ставили собі за мету банальне збагачення. І з характерною недалекоглядністю матеріалістів хапали все, що могли схопити. Захоплювали і людей, користувалися їх несамостійністю, очікуванням вождя. А потім вбивали один одного, втягували суспільство в конфлікти навколо розподілу захопленого, бо не знали, що робити далі.
Зараз такі самі матеріалісти з тією ж жадібністю в очах сподіваються нового перерозподілу, розкулачування, "наведення порядку", "зміни поколінь", або навіть революції. Якогось зовнішнього фактора, який би докорінно змінив життя.
Однак вони обманюють себе. Навіть якщо з неба посиплеться мана, вони не зігнуться, аби підняти її. Натомість лаятимуть останніми словами олігархів, які, поки народ дивився вгору, змели ману з-під ніг у централізовані пункти розподілу мани, і урядовців, які не забезпечили кожному бідняку справедливу соціальну порцію...
Нема правди у вічному скигленні рабів та бунтарстві халявників.
Нема правди у прагненні продати подорожче свою незалежність.
Незалежність – це можливість, якій нема ціни. І її потенціал буде реалізований, коли кожен громадянин бачитиме себе двигуном прогресу.
Коментарі
11Что такое независимость по-украински? - это когда телёнок, отлучённый от сиськи и ставший самостоятельным и независимым от коровы, но желающий пососать халявное молочко получает копытом помеж рогов.
Независимость это благо кто ее достоин и в ней нуждается . Но сначала надо стать состоятельным и достоиным , а не наоборот получить независимость расчитывая что когда нибудь получишь блага. И если интересы правителей и народа совпадают такая независимость благо для одних и для других. А если не совпадают только для одних. У нас же получается оторвались от одного хозяина тут же оказались под опекой другого, сменили подчиненость. Если нам диктуют со стороны ( МВФ ) , Америка, Европа как делать наши внутренние дела . Какя это независимость? Тем более праздник. Отделение и размежевание и только! Что празднуем?
СПАСИБО ЗА ХОРОШУЮ СТАТЬЮ !МЫ УЧИМСЯ БЫТЬ,А НЕ СЛЫТЬ УКРАИНЦАМИ!
Костенко дуже порядна людина, і це відлякує де яких "патріотів". Що спільного може бути у українця Костенка з євреями Яценюк і Тягнибок - нічого, але він їде їм на зустрічь, пропонує проекти які б могли покращити стан справ. Після того як всім стало відомо що Бандера жид, евреї кинулися очолювати різні патріотичні партії, едність патріотичних сил було зруйновано. Треба підтримати Костенка в його прагненні змінити Україну на краще.
Костенко один з когорти імпотентів з ескадрильї збитих льотчиків, які все прос...ли і знову хочуть потрапити на наших плечах в рай депутатства. Тільки кінчені муда...и можуть агітувати і голосувати за Костенка. Дідусь нехай іде на пенЗію.
А что общего имеет украинец костенко с демократией, если для него важно какой национальности его соотечественник? Поддерживать еще одного фащиста? Нет, увольте!
Це остання справа ділити людей за етнічним походженням. Всі ми громадяни України. Людина визначається як українець не за своїм етнічним походженням, а виключно за ставленням до незалежної та суверенної України. Поділ людей на "правильних" і "неправильних" - вірна ознака тоталітаризму
Крупный галицко-русский историк Дионисий Иванович Зубрицкий (1777 ў1862) был одним из первых, выразивших протест против попыток ополячившихся"протоукраинцев" придать местным наречиям статус литературного языка. В своей "Истории древнего галичско-русского княжества" он писал, что "есть мрачные исступленники, или скорее низкие невежды, в лени доселе проживающие, пренебрегавшие всякую науку собственного языка, употреблявшие чуждое наречие, прислушивавшиеся только простонародному разговору своих слуг и работников и желавшие теперь, чтобы мы писали свою Историю на областном наречии Галичской черни. Странное и смешное требование!... Где же то пишутся истории на наречии простого земледельца?"
ты уж определись коза ты или Владимир.А на счёт праздника,то как раз большинство ответит,что это праздник.Но что такое Независимость?если вы решили,что это "шара",то ошиблись.Это ответственность.А независимым от всего и вся быть не может.Даже,влиятельные мировые центры,такие,как США или Германия-зависимы от многих факторов,в других странах.И я за то,что бы решения принимали МЫ,а не за нас.Пока экономику не построим,будем слабыми.Желаю строить и построить.А через 10 лет,в 30летие,всё будет не так,как сегодня.Желаю украинцам этого добиться.
Это не день независимости а для большинства людей Украины - это поминальный день по настоящей свободе и нормальной жизни. А этот подонок Крапвчук еще не слазит с экранов телевизора. Скотина комуняцкая.
Нашу незалежність вже і козі видно.Незалежність була при Ярославі Мудрому. Піля його як почали ділити, то й до цього часу ділемо все що можна. З протянутою рукою ніколи не будемо незалежними.