Дві унікальні фрески авторства іспанського художника Пабло Пікассо почали демонтувати з будівлі уряду в норвезькому Осло. Будинок було пошкоджено після теракту Андерса Брейвіка 2011 року.
З понеділка, 27 липня, відбуваються протести біля будівлі, яка закрилася після теракту, пише The local.
Противники демонтажу вимагали відновити будівлю і самі роботи. Однак організатори демонтажних робіт говорять, що вони збираються зберегти твори Пікассо і розмістити їх у сприятливіших умовах. Наприклад, в новому урядовому будинку, будівництво якого планується завершити 2025 року.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Художник вистрілив собі в груди
Старий урядовий будівельний комплекс планується знести через пошкодження від вибуху, який влаштував Брейвік. 9 років тому на місці вибуху загинули 7 осіб.
Обидві роботи Пікассо, вагою 250 і 60 тонн, були встановлені в масивні металеві опори, після чого їх завантажать на спеціальні платформи і вивезуть. Закінчити роботи планують до кінця тижня.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Дам цистерну фарби" - історія з Кличком і затриманими художниками має продовження
На першій фресці "Рибалки", написаній на фасаді будівлі, зображено трьох чоловіків. Вони укладають свій невеликий улов на човен. У холі міститься фреска "Чайки" - на ній зображено птаха, що пожирає рибу, широко розправивши крила.
22 липня 2011 року стався подвійний терористичний акт у Норвегії. Спочатку прогримів вибух у центрі норвезької столиці Осло, біля резиденції прем'єр-міністра, було вбито сімох людей, два десятки отримали поранення. Дві години потому Андерс Брейвік влаштував бійню в молодіжному таборі Робітничої партії на острові Утойя, застреливши 68 осіб. Брейвік одягнув поліцейську форму, попросив людей зібратися в одному місці і розстріляв їх.
Брейвіка затримали через півтори години. Він свою провину визнав, і йому виголосили вирок - 21 рік в'язниці. Брейвік виявився неонацистом і заявив у суді, що до теракту готувався 9 років
Нещодавно під картиною Still Life іспанського художника Пабло Пікассо знайшли прихований ескіз. Його виявила група мистецтвознавців з Інституту мистецтв у Чикаго.
Коментарі