Шведські митники затримали для перевірки російське вантажне судно "Адлер", яке належить компанії, причетній до експорту озброєнь до Росії.
На борту корабля наразі проводять огляд вантажу, передає SVT.
Повідомляється, що судно ще вранці суботи стало на якір у територіальних водах Швеції поблизу Геганеса через технічні проблеми з двигуном. У нічний час під керівництвом Митної служби було проведено операцію за участі Берегової охорони.
За інформацією SVT, до перевірки також долучилися бійці Національного підрозділу спеціального призначення, а справу супроводжують Поліція безпеки та прокуратура. Огляд судна продовжився і в неділю вранці.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: РФ готує диверсії: російський шпигунський корабель стежить за підводними кабелями Європи
Речник Митної служби Мартін Геглунд повідомив, що висадка на борт відбулася без інцидентів, а члени екіпажу поводилися коректно.
Відомо, що судно належить російській компанії M Leasing LLC, яка перебуває під санкціями США та Європейського Союзу. Підставою для санкцій є підозри, що кораблі цієї компанії перевозять північнокорейські боєприпаси, які згодом використовуються Росією у війні проти України.
Зазначається, що ця перевірка є частиною серії подібних операцій у водах країн ЄС, спрямованих на протидію ймовірній російській гібридній діяльності та незаконній торгівлі озброєннями.
Росія шпигує за країнами НАТО і проводить диверсії на морських комунікаціях, використовуючи свої танкери "тіньового флоту", пише журналіст The Telegraph Адріан Бломфельд.
Як приклад Бломфельд наводить танкер Eagle S, який рік тому протягнув якір по дну Балтійського моря, пошкодивши підводні кабелі. Суд Фінляндії арештував танкер і екіпаж, але у жовтні кримінальні звинувачення були відхилені через питання юрисдикції: інцидент стався не у територіальних водах, а у виключній економічній зоні. Згідно з міжнародним морським правом, судити команду має держава під прапором якої плаває судно - у цьому випадку Острови Кука, архіпелаг у Тихому океані, який продає свій прапор всім охочим і не зацікавлений у морських конфліктах.
Бломфельд підкреслює, що Росія користується слабкістю міжнародного морського права, перетворюючи його на щит для диверсій. Як попереджає спеціаліст з морського права Олександр Лотт, подібні інциденти можуть повторюватися, особливо в районах із критично важливою підводною інфраструктурою: танкери можуть відмовлятися виконувати вказівки прибережних держав і тягнути якір, завдаючи шкоди.




















Коментарі