вівторок, 19 грудня 2017 06:06

"Мабуть, там нічого не лишилося", - експерт, котрий знайшов Titanic, про аргентинську субмарину

"Мабуть, там  нічого не лишилося", - експерт, котрий знайшов Titanic, про аргентинську субмарину
Том Деттвейлер - голова команди Odessey Marine Exploration - знайшов більше затонулих суден, ніж будь-хто інший. Фото:shipwreck.net

66-річний Том Деттвейлер - відомий у всьому світі шукач затонулих кораблів.

У 1999 він знайшов ізраїльську субмарину INS Dakar, котра пробула під водою 31 рік на глибині 3 тис. м. У 1995 на глибині 5,2 тис. м він знайшов японську субмарину I-52. Вона затонула у 1944. Світову славу здобув, знайшовши Titanic - "колос океанів" на глибині майже 3,3 тис. м.

Аргентинське видання Clarin взяло ексклюзивне інтерв'ю у Деттвейлера. Публікуємо його зі коментарями.

Чи дійсно загибель судна San Juan пов'язана з тим, що вода просочилася через шноркель і залила батареї?

Це серйозно і може викликати ряд проблем. Але більшість трагедій мають не одну причину. Є цілий ряд подій, які приводять до катастрофи.

(На минулому тижні МЗС Аргентини звернулося до МВС Німеччини з проханням перевірити, як відбувався ремонт субмарини San Juan у 2008 році. Є підозри, що працівники ремонтної компанії Ferrostaal, а точніше – її філії у столиці Аргентини Буенос-Аеросі встановили неякісні батареї. Є свідчення, що працівники давали хабарі перевіряючим особам, аби ті поставили свої підписи, що ремонт минув успішно.

У грудні 2016 представниками ВМС Аргентини був складений звіт про технічний стан San Juan. Він мав статус секретного, але потрапив у розпорядження аргентинських журналістів.

У ньому зазначалося, що ремонт 2008 здійснювався за допомогою "напівзношених або непридатних матеріалів". "Недоліки, знайдені в обладнанні ARA San Juan, ускладнюють підготовку до виконання строгих планів." Судно "не має засобів для ремонту при появі будь-яких пошкоджень під час перебування у морі".

Період експлуатації батарей був вичерпаний. Зношені батареї могли вибухнути самі по собі або запустити низку аварій, котра привела до катастрофи.

Члени команди скаржилися своїм рідним на постійні поламки систем човна. Серед них – затікання води у проводи радіо-рубки . Судно мало піти на ремонт у 2018.

"Командування підводних ВМС робить все, що в людських силах за наявних ресурсів", - зазначалося у документах. - Gazeta.ua).

Що ви можете сказати про виявленний вибух у морі?

Я був здивований, що про вибух повідомили майже через тиждень по тому (фактично, через 10 днів – субмарина зникла 15 листопада, факт вибуху підтвердили 25 листопада. На наступний день військові поспішили заперечити його – Gazeta.ua).

Коли губиться субмарина, перевіряють звукові сенсори по всьому океану. Але в останні роки вони не контролюються так, як в часи "холодної" війни, потрапили в руки приватних установ, тому, аби отримати данні, треба витратити певний час

Експерт з акустики з американських ВМС Брюс Рул стверджує, що аварія на San Juan сталася за долі секунди і що сила вибуху дорівнювала вибуху 5,7 тон ТНТ. Таке могло статися?

Я не бачив зображення звукового імпульсу, але акустики можуть сказати, чи була це експлозивно-імплозивна подія ( вибух, спрямований на ззовні та всередину судна – Gazeta.ua). Основні цифри, котрі вказує Рул, свідчать про вибух

(Рул опублікував результати розслідування 10 грудня. У них стверджується - в якийсь момент San Juan почав заглиблюватися вертикально зі швидкістю 10-13 вузлів (18-24 км/год). Його корпус довжиною 65 м і 7 м в діаметрі був повністю знищений протягом 40 мілісекунд (1/25 секунди). Екіпаж помер миттєво. – Gazeta.ua)

Якщо теорія правильна, чи вдасться відтворити тіла ?

Імплозивна подія (вибух, спрямований всередину судна – Gazeta.ua) – найбільш руйнівна річ, котру ви можете собі уявити. 10-сантиметрова сталь згинається і мнеться, наче папір. Людське тіло не витримає такого типу події. Вода і океанічна фауна прискорять розкладання і не залишать слідів. Мабуть, там нічого не лишилося. Можна створити мікросередовище, котре б сповільнило цей процес. Але оскільки субмарина вибухнула, у камерах не залишилося повітря.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Адмірал розпрощався з посадою після зникнення підводного човна

Яка ваша знахідка є найбільш вагомою?

Багато хто вважає, що це Titanic. Але для мене це INS Dakar. Ми позбавили болю родини 69 членів екіпажу. Я побачив, яке значення і який вплив це мало у їх житті

Чому ви шукаєте затонулі кораблі?

Мені подобаються зміни. Знаходити історичні та військові кораблі, розв'язувати загадки та навіть знаходити скарби. Це одна з найбільших пригод на Землі, в якій можна взяти участь

Ви вирушите до Арентини, аби шукати San Juan?

Ми збираємося туди просто зараз.

Том Деттвейлер працював на посаді "польового командира" команди доктора Роберта Балларда. Виявив разом з командою затонулий Titanic у 1985 році.

Ізраїльський підводний човен INS Dakar, про який говорить Деттвейлер, загинув під час переходу з Англії до місця базування в Хайфу в 1968 році. Причина загибелі судна невідома. Кажуть, одна з найбільш містичних аварій в історії підводного флоту. Субмарина була знайдена між островами Крит і Кіпр.

Зараз ви читаєте новину «"Мабуть, там нічого не лишилося", - експерт, котрий знайшов Titanic, про аргентинську субмарину». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути