Катанія – місто, розташоване на східному узбережжі італійського острова Сицилія, у підніжжі вулкану Етна (3329 м над рівнем моря), - розповідає киянка Софія Горбатюк. - Там проживають мої друзі. Летіти у Катанію близько години з Риму.
У вересні погода на Сицилії дуже тепла. В той час, як в Україні вже носять пальто, італійці вдягаються по-літньому.
Катанія омивається Іонічним морем. Тому у вересні на березі можна де-не-де ще зустріти людей, які купаються та засмагають. Але самі італійці – "мерзляки": для них вода в кінці серпня вже холодна. Тому купаються восени лише відчайдушні. Як розповідають місцеві, навіть у лютому деякі лізуть у воду.
Місто декілька разів повністю було зруйноване виверженням вулкану Етна. Але щоразу його відбудовували. Лаву використовують всюди: роблять сувеніри, будівельні матеріали тощо. Найбільш руйнівний вплив на Катанію вулкан спричинив у 1669 році.
Мені випала нагода побувати на самій Етні. Проїжджаючи крутою дорогою можна було побачити серед застиглої лави дах будинку. Піднятися на самісіньку вершину коштує 50 євро. На Етні багато туристів. Там побудовані кафе та готель. Мені вдалося поблукати кратерами вершини та помилуватися Катанією з висоти понад 3 тисячі метрів. На горі прохолодно та сильний вітер.
Громадський транспорт їздить із запізненням. На інформаційному табло, наприклад, може писати, що автобус прийде через 15 хвилин, а через мить з'явиться цифра 30. В результаті на транспорт можна чекати годину, а то й дві. У самому центрі місцями немає обладнаних автобусних зупинок. Люди чекають просто на тротуарі.
Водії автомобілів їздять, як хочуть. Машина може їхати всю дорогу з увімкненою фарою.
Також є приватні сектори. Місцями там дуже вузенькі вулиці, де немає тротуару, по яких могли б ходити люди. Часто мешканців просто збивають автомобілі. У місті багато хто їздить на мопедах, що є найбільш небезпечним транспортом у місті. ДТП за їх участю трапляються дуже часто. Водії автомобілів їздять на червоне світло тоді, коли на переході йдуть люди. Таке трапилось зі мною. Ніколи не дивляться у дзеркало, коли здають назад.
Багато місцевих відносяться до машин не як до розкоші, а як до засобу пересування. На наступний день після приїзду мій товариш виїжджав з гаражу на своєму авто та врізався задом у стіну. Махнув рукою та й поїхав далі.
Бензин коштує дорого – 2 євро за літр.
У місті також є район, дуже схожих на київський житловий масив Троєщина. В ньому такі самі будинки. Але цей район вважають найбільш криміногенним, оскільки там відбуваються оборудки з наркотиками.
Дивним для мене виявились плакати, які розклеюють по місту, з оголошенням про смерть якоїсь людини. На них усіх охочих запрошують до церкви на прощання з покійником. І прийти може будь-хто, навіть якщо померлий - зовсім незнайома людина.
На набережній можна побачити спортивні майданчики поряд з дорогою, на якій молоді хлопці грають у баскетбол. Місце не оточене захисною сіткою. Тобто м'яч може вилетіти на проїжджу частину та потрапити у автомобіль.
Місцева кухня дуже смачна. Італійці обожнюють оливкову олію та ллють її куди завгодно і побільше.
У Катанії є кілька замків та багато церков і соборів, оскільки більшість населення – католики. Вночі місто дуже красиве. За площею Катанія - менша за Київ. Але у місті є навіть гіпермаркет "Ашан".
Місцеві кажуть, що життя у місті дороге. Багато безробітних. Традиційно жінки займаються сім'єю, працюють чоловіки. Часом дівчата одружуються після закінчення школи.
Коментарі
8ПРЕЗИДЕНТ УКРАИНЫ- Р Е Ц И Д И В И С Т .
пора вводить визы для братьев славян,дохрена понаехали
нарешті в нас хоч хтось в уряді не піджимає сцикліво хвоста при слові "расссєя"..все вірно, нам потрібно відстоювати СВОЇ інтереси і СВОЇХ виробників! чому ми повинні прогинатися під цю імпералістичну доярку? хай шукає собі іншу корову. з України вже дрсить, сподіваюся Порошенко отримає перемогу в усіх цих війнах
дай боже нашему телятку вовка з"iсти
обмовився,вашему телятовi
А не ввести ли нам утилизационный сбор на российский газ и наших депутатов.
порошенко захищає національного виробника, тому змушений вдаватися до методів, якими діє по відношенню до нас росія, адже з ними по іншому не можна, москалі тільки коли відчувають силу стають сумирними
Порошенко защищает свои интересы, в первую очередь. Он то как раз и является владельцем автовыробныком в Украине, а на остальное ему пописять.
Раз владеет таким бизнесом то пусть учится им управлять и правильно торговать.
кому в Украине нужен его ширпотреб. сам то на классной иномарке ездит.
Посмотрите на Беларусь 99 % ездят на иномарках европейского производства.Не кого не хочу обидеть,понятное дело,что люди приобретают автомобили согласно своим доходам.Почему наши власти лобируют свои интересы и вынуждают основную массу народа Украины ездить на тазиках отечественного и Российского,Китайского,Индийско го производства,при этом продают их в 3-ри раза дороже себ/мости.Сами ездят на"майбахах" не одно депутатское педрило неприехало в РАДУ на"таврии".Почему эта блятская власть вынуждает людей со средним достатком ездить на"тавриях,жигулях,чери-куку" при этом постоянно увеличивая пошлину на ввоз автомобилей из европы.Это враги народа которые всячески препятствуют,чтобы в Украине люди имели нормальные пусть б/у европейские авт
ПП, интересно узнать, а кто создал и лоббировал условия, чтобы 90% продаваемой в Украине любой продукции и сырья для создания "украинсокой" продукции было импортного происхождения?
Правильно, Петро. Тільки повна заборона на ввезення цього сміття та комплектувальних, в першу чергу з Кацапстану та і Китаю теж, допоможе нашому автопрому.
ну автопрому-не автопрому, а то що особисто порошенку і васадзе - так це точно.
Скоро купуватимемо "вітчизняні" пиріжки Богдан і авто "люкс-класу" Форза за цінами Мерседес Віто і Ауді А8 )))) Підозрюю що це найсолодший сон цього шоколадного зайця-покращувача