![Перший радянський пасажирський широкофюзеляжний літак - Іл-86](https://static.gazeta.ua/img2/cache/gallery/911/911201_2_w_590.jpg?v=0)
Іл-86 - перший радянський пасажирський широкофюзеляжний літак.
Потреба в літаку, який би зміг перевозити до 250 людей, виникла у Радянському Союзі наприкінці 1960-х. Спершу конструктори намагалися модифікувати міжконтинентальний пасажирський лайнер Іл-62. Однак зміни призвели б до погіршення керованості. Таким чином, розробили новий пасажирський літак.
Іл-86 реконструювали 1976-го. У тому ж році він здійснив перший політ. У цей період почалось і серійне виробництво апарату. Масове ж виробництво тривало з 1980-го по 1993 рік. За весь час випустили 106 екземплярів. Останні літаки зняли з польотів і порізали у 2010-2011-х.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Аеропорт "Полтава" припинив відправляти рейси
Широкофюзеляжний літак отримав в економ-класі 9 місць, які розділили на 3 ряди з двома проходами. Загальна пасажиромісткість Іл-86 становила 350 осіб. Лайнер використовували для регулярних внутрішніх рейсів середньої протяжності - до 3800 км.
На Іл-86 були встановлені 4 модифікованих двигуна НК-8 і нова на той час система навігації. Вона дозволяла літати за будь-якого періоду та за різних погодніх умов. Літак облаштували і багаторазовою системою резервування основних функцій. Це дозволило зробити політ більш безпечним.
Єдиним цивільним користувачем лайнера за радянських часів був "Аерофлот". У літака було 4 модифікації, які знаходились у серійному виробництві. Варто зазначити, що за весь період експлуатації - понад 30 років, не загинув жоден пасажир.
![Інфографіка літака Іл-86](https://static.gazeta.ua/img2/cache/gallery/911/911201_1_w_590.jpg?v=0)
Основним недоліком Іл-86 була низька потужність двигунів. Крім цього, велика злітна маса вимагали від літака довгий розгін і посадку. Через це не всі аеропорти підходили для літального апарату. Слабким був і реверс двигунів, тому посадка вимагала більшого пробігу.
Ще однією причиною занепаду виробництва став "прихід" на російський ринок закордонних літаків компаній Boeing і Airbus. За своєю ціною та експлуатацією вони були значно дешевші за Іл-86. Також рівень шуму двигунів не відповідав міжнародним нормам. Він був значно сильнішим.
На 12 лютого 2017-го зі 106 побудованих літаків було втрачено 4. При цьому авіаційних інцидентів із Іл-86, що не закінчилися авіакатастрофою, було більше.
Коментарі