понеділок, 24 грудня 2018 06:35

36 років тому перший політ здійснив надважкий літак АН-124 "Руслан": як це було
10

Фото: vokinburt
Ан-124 "Руслан" перевіз в собі пасажирський літак Challenger 604

24 грудня 1982-го перший політ на київському аеродромі "Святошино" здійснив найбільший серійний вантажний літак у світі АН-124 "Руслан". Його побудували в українському конструкторському бюро імені Олега Антонова під керівництвом конструктора Віктора Толмачова.

Над створенням надважкого літака у Радянському Союзі почали задумуватися у 1960-х. Тоді між СРСР і Сполученими Штатами почалися ракетні перегони. Обидві країни намагалися зробити і випробувати найпотужнішу ракету. Болючим у Союзі було питання транспортування на далекі відстані нестандартних за габаритами частин міжконтинентальних ракет. Саме так розпочалися роботи над проектами нових великих літаків.

Над проектуванням літального апарату почали працювати 1972-го. На заводі йому дали кодове ім'я "виріб 200". За 4 роки розробок конструкторам не вдалося досягти запланованого. Тому 76-го вирішили повністю переробити план проекту. Майбутньому "Русланові" дали назву "виріб 400".

"Руслан" - єдиний в світі важкий транспортний літак, здатний виробляти зліт і посадку з Ґрунтових аеродромів. Шасі складається з 24 коліс.

Крила, скомпоновані на основі суперкритичних профілів. Щоб "Руслан" нормально літав, його оснастили електродистанційною системою управління з низкою аналогових обчислювальних пристроїв. У конструкції використовували композиційні матеріали. Це знизило масу порожнього літака. Фюзеляж розділили на дві палуби.

Автор: pilotgid
  Київський авіаційний завод за 20 років зробив 55 літаків і один випробувальний прототип.
Київський авіаційний завод за 20 років зробив 55 літаків і один випробувальний прототип.

АН має два вантажних люка, оснащених розкладними вантажними рампами. Кабіну обладнали двома бортовими кранами вантажопідйомністю по 10 тон і пересувними електричними лебідками.

Довжина планера - 69,1 м. Висота - 21,08 м. Розмах крила 0 73,3 м. Важить - 78,4 тони. Злітна маса повністю завантаженого і заправленого літака - 392 тони.

Максимальна швидкість 865 км / год. Дальність польоту з максимальним вантажем - 4,8 тис км. З вагою 80 тон - 7,5 тис. км.

Екіпаж - 6 осіб. Максимальна кількість місць - 88.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Антей світової авіації - сьогодні відзначають день народження Олега Антонова

Серійно літак виробляли на Київському авіаційному заводі. Побудували 55 АН-124. 4 літаки розбилися в авіакатастрофах.

Автор: FAI
  Ан-124 "Руслан" перевіз в собі пасажирський літак Challenger 604
Ан-124 "Руслан" перевіз в собі пасажирський літак Challenger 604

АН-124 поставив більше 20 рекордів. Зокрема, у 1985-му підняв на висоту 10,75 км вантаж вагою 171,2 тони. Крім того, без дозаправки літак пролетів 20,1 тис км за 25 год. 30 хв.

На борту "Руслана" перевозили золото, валюту, ракетні системи, концертне обладнання гурту Pink Floyd. Торік літак перевіз з Омана в Нюрнберг бізнес-джет Bombardier Challenger 604. у січні нинішнього року - доставив запчастини для ракет SpaceX в США. Літак подолав 3, 6 тис. км за 4 год. і 33 хв.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 53 роки тому відбувся перший політ АН-22 "Антей": як це було

"Руслан" став одним з героїв серії популярної американської документалки "Мегамашини". Серія називається Mega Machines: The World's Strongest Plane.

31 травня 1946-го створили Дослідне конструкторське бюро. Його очолив авіаконструктор Олег Антонов. З моменту створення бюро базувалося на Новосибірському авіаційному заводі. У 1952-му — переїхало до Києва. До цього моменту на заводі створили сільськогосподарський літак АН-2, планери А-9 та А-10.

Зараз ви читаєте новину «36 років тому перший політ здійснив надважкий літак АН-124 "Руслан": як це було». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути