понеділок, 23 квітня 2007 16:25

Донецький пенсіонер Пилипенко побудував підводний човен

  Володимир Пилипенко тримає субмарину в себе в сараї — у селі Євгенівка на Донеччині
Володимир Пилипенко тримає субмарину в себе в сараї — у селі Євгенівка на Донеччині

"Людство рухається вперед завдяки таким людям, як Пилипенко", — каже "ГПУ" польський режисер Єжи Гоффман, 75 років.

На фестивалі документального кіно "Контакт" він переглянув німецьку документальну стрічку "Містер Пилипенко і його підводний човен". Показували фільм у конгрес-холі київського "Президент готелю". Його герой 65-річний пенсіонер із села Євгенівка на Донеччині Володимир Пилипенко 20 років у своєму сараї будує підводний човен.

Зізнається, що погодився приїхати до Києва на прем"єру фільму, бо хоче знайти мецената для нового човна.

— Моїми спонсорами раніше хто були? Кури, гуси, свині, — загинає пальці. — А я хочу зробити совремьонне ниряюче блюдце, як у підводника Кусто.

Володимир Андрійович стишує голос.

— Це буде чотиримісний підводний апарат. Поїду з ним на Червоне море, бо в Чорному вже був. Є в Маріуполі завод по виготовленню цистерн, — розповідає. — Зроблять для мене два денця і готовий корпус. Сказали: "Давай три тисячі євро — додому привеземо".

Згадує, що після армії в Маріуполі записався в секцію підводного полювання:

— Нас 9 чоловік було, і всі мріяли підводку побудувати.

Розповідає, що згодом працював на шахті прохідником. Потім водієм на крані. Зараз — на пенсії, отримує 356 грн.

— Узяв у селі в оренду на 10 років ставок — 15 гектарів. Запустив коропа, білого амура, лина, окуня, щуку. В нашому селі — п"ять ставків, усі цим займаються.

Чоловік каже, що в його господарстві залишилися ще чотири свині, птиця. Доки він їздив на прем"єру фільму, попросив доньку з Макіївки приїхати доглянути худобу.

Зараз на пенсії, отримує 356 гривень

— З чого підводний човен робили?

— Усе в утільсреді брав, — розповідає. — У нас на Донеччині гори металолому лежать. За ілюмінаторами їздив у сусіднє місто Костянтинівку, на склозавод. Там за нещасні 100 грам зробили ілюмінатори. Колеса поставив від сільгосптехніки, — веде далі. — Усі питали, навіщо вони на підводному човні. А я так вирішив проблему транспортизації!

Субмарину Володимир Андрійович назвав "Дельфін". Важить вона 1050 кг. Екіпаж — троє людей.

Фільм про українського підводника зняв 35-річний німецький режисер Рене Гардер.

— Прочитали десь про мене в якомусь журналі, подзвонили, — розповідає Пилипенко. — Напросилися в гості. Обіцяли, що на три дні, але гостювали тиждень. Німці м"яса не їли, тільки салати їм давай. Візьмуть у сільпо ящик пива, сядуть на лавці на вулиці й пісні співають.

Говорить: погодився стати героєм фільму, бо вже у віці. Онукам пам"ять буде.

17-річний онук Пилипенка Ростислав навчається у військовому училищі в Донецьку. У фільмі показують, як він приїжджає до діда в гості. Володимир Андрійович просить Ростика допомогти йому з човном.

— Дай хоч відпочити хлопцеві, — кричить за це на нього дружина.

— Дід же не горілку Ростіка вчить пити, — захищає батька донька.

— Коли ми із Ростиком пробне занурення в нашому ставку робили, всередину вода просочувалася, — бідкається чоловік. — Німці підганяли, не встиг усе перевірити. Зате після фільму селяни перестали з мене сміятися. У колгоспі навіть дали вантажівку, щоб повіз човна до Криму.

Розповідає, що німцям заборонили знімати в Новому Світі.

— Приїхали туди й уперлися у ворота застави прикордонників. Нас затримали, — сміється дід. — Казали, що хочемо наркотики в Туреччину перевозити. Тримали на заставі три дні. Доки продюсер фільму, який залишився в Німеччині, подзвонив українському військовому аташе. Той зв"язався із Сімферополем, і нам дозволили занурюватися в Чорне море.

— До речі, військовим аташе був батько боксерів Кличків,  генерал-майор Володимир Кличко, — розпливається в усмішці Пилипенко.

Володимир Пилипенко з Кременчуга зібрав джип

Житель Кременчуга на Полтавщині Володимир Пилипенко створив український джип "Вепр". Працює винахідник у ремонтній майстерні місцевого автопарку.
— Володимир Іванович увесь час щось створює, але нічого не патентує, — розповідає директор АТП. — Уже 10 років у Німеччині випускають придумані ним причепи.
У "Вепрі" поєднуються характеристики вантажівки й позашляховика. Автомобіль замовив боксер Віталій Кличко. Вартість українського джипа — $70 тис.

Зараз ви читаєте новину «Донецький пенсіонер Пилипенко побудував підводний човен». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути