
Минулого тижня подорожчало пальне — на 30–50 коп./л. Найвищі ціни на Донеччині. Там бензин марки А-95 заливають по 9,7 грн/л. А-92 — по 9,35. Ціни зростатимуть і далі, попереджає президент Асоціації "Об'єднання операторів ринку нафтопродуктів України" Леонід Косянчук, 57 років.
Чому пальне дорожчає так стрімко?
— Це відкладене подорожчання. Воно мало відбуватись плавно, разом зі зростанням світових цін на нафту. З початку року вона подорожчала на 20 процентів. Однак ціни на пальне стримували штучно на вимогу українського уряду. Це призвело до збитків автозаправних мереж на 146 мільйонів гривень. Тепер вони змушені підвищувати ціни. Або ж припиняти продаж, щоб не торгувати собі у збиток.
Урядовці звинувачують у спекуляціях мережі автозаправок.
— Оператори ринку не зацікавлені в накручуванні цін. Після того, як ціна перетнула планку 9 гривень за літр, попит на бензин знизився на чверть. Хоч зазвичай на весну він зростає.
Літр пального, за прогнозами, буде дорожчий за 10 гривень. Ваша думка?
— Собівартість бензину А-95 на українських нафтопереробних заводах складає 9,6 гривень за літр, дизпального — 8,7 грн. Імпортне пальне на 30 копійок дешевше. У роздрібну вартість треба додати доставку, зберігання, витрати на утримання АЗС. Це ще 40–50 копійок на літр пального. Для беззбиткової роботи АЗС літр бензину А-95 уроздріб має коштувати від 10,08 гривні, а дизпального — 9,11.
Чи є шляхи здешевлення?
— Мінпаливенерго, урядовці всю провину перекладають на трейдерів. Вишукують внутрішніх ворогів, щоб прикрити власну безпорадність. Намагаються маніпулювати, під власні забаганки підтасовують формули обрахунку цін.
Хоч давно треба було створювати паливний стабілізаційний фонд. Щось на зразок резервного валютного фонду Нацбанку. Валюту скуповують, доки вона дешева, щоб потім погасити на піку попиту. Так само слід було робити й із пальним, поки воно було дешевим. Щоб згодом формувати низьку вхідну ціну. Проте ідею паливного фонду так і не втілили в 2006–2007 роках.
У Європі почали знижувати податкове навантаження на пальне у зв'язку з постійним здорожчанням нафти на світовому ринку. В Україні ж навпаки, збираються запровадити податок на імпортне пальне. Щойно його введуть, літр бензину подорожчає ще на 1,30 гривні.
Коментарі
2главное россии вовремя платите
А что тогда говорить о сказочном бюджете 2013 года?
На шляху від стабільності до добробуту, ніхто годувати не обіцяв.
при этом специалисте вообще ничего не выполнялось
А при этом придурке что бюджет выполнялся? Эти эксы только и умеют лить грязь не других, а сами в дерьме по уши.
"Лютий 2005 - 2006 - міністр фінансів України в урядах Юлії Тимошенко та Юрія Єханурова."
А ось як змінювався держборг України: внутрішній і зовнішній
2003 р. 20523,7 45609,5
2004 р. 20953,3 46729,0
2005 р. 19188,3 43956,3
2006 р. 16607,7 49506,0
2007 р. 17806,4 53487,9
2008 р. 44666,5 86023,1
2009 р. 105132,9 196295,5
2010 р. 156240,0 278080,0
2011 р. 173707,7 299413,
Явно видно що при Пинзенику зменшувався.