пʼятниця, 06 квітня 2018 00:20

"Маршрутки треба замінити тролейбусами й трамваями"

Упродовж п'яти років Львів відмовиться від маршруток, таке рішення підтримала міськрада. Їх замінять великими автобусами й електротранспортом. У Тернополі планують закупити автобуси на газу як альтернативу маршруткам.

— Маршрутні таксі в Україні вважаються нерегулярним транспортом. Це спеціальна шпарина в законі, що дає змогу працювати на "особливих" умовах. А не за вимогами до регулярних перевезень, — каже експерт із питань транспорту 34-річний Віктор Медвідь.

Які це вимоги?

— У ліцензії прописані правила, які дрібні перевізники не можуть виконати. Вказано мінімальну кількість автобусів на маршруті, наявність медичних працівників у штаті. Вони повинні перевіряти водіїв, перш ніж випустити в рейс. Також — регулярність ремонтів, наявність матеріально-технічної бази.

Зараз спостерігаємо тенденцію до укрупнення ринку. У міськ­радах більше йдуть розмови не про повну відмову від маршруток, а про зміну правил допуску. По суті, тільки крупні оператори зможуть обслуговувати маршрути. Водії без роботи точно не залишаться. Для пасажирів теж буде лише позитив. Покращиться стан маршруток. Зникне транспорт з обшарпаними сидіннями, дірами в підлозі. На зупинках з'являться графіки руху.

Що мають врахувати міськради, приймаючи рішення про відмову від такого транспорту?

— У нас найбільша проблема, що дії влади часто непрогнозовані. Не слід раптово відмовлятися від маршруток. Бо для підприємців це буде шоком і банкрутством. Потрібен перехідний період. П'яти років достатньо.

У деяких країнах Європи заявили, що протягом 10 років повністю перейдуть на електротранспорт. Такого терміну для бізнесу вистачить, аби пристосуватися до нового формату роботи.

Чим замінити маршрутки?

— Містам варто перейти на електротранспорт. Україна виробляє електроенергію в надлишку, продає її за кордон. А могли б повністю забезпечити роботу трамваїв і тролейбусів. Вартість проїзду в них буде значно менша, ніж в автобусах. Якщо брати Київ, то тут варто розвивати метро, приміські електрички. А їх зараз скорочують. Хоча залізничні магістралі в Україні в кращому стані, ніж автошляхи.

Проекти розвитку транспорту довгострокові — треба не менше 10 років. Якщо переходити на електротранспорт, то 80 відсотків виробництва має розміщуватися в Україні. Зараз є одне підприємство у Львові. Також можна переобладнати запорізький завод. Якщо більшість обласних центрів виявлять таку ініціативу, це зацікавить закордонних інвесторів. Почнуть будувати заводи.

Великогабаритний транспорт зручний тим, що за раз перевозить більше людей. Зменшаться затори на дорогах. Екологія покращиться. В розвинених країнах немає маршруток. Виняток — невеликий транспорт від аеропорту до готелю.

У якому місті України найкраща транспортна система?

— У Києві. Тут багато видів транспорту. У пасажирів є вибір. Можна їхати на метро, міській електричці чи трамваї.

А за кордоном?

— У Японії. Там у містах збудовані дво-трирівневі дороги. Вони забезпечують швидкий рух.

Ввели електронний квиток

— У нас, як і в інших містах України, їздять маршрутні автобуси типу "І-Ван", "Богдан" та "Еталон". Також тролейбуси чеського виробництва, — говорить начальник управління транспорту Тернопільської міськради 57-річний Ігор Мединський.

— Місту потрібно 100–120 автобусів із низькою підлогою, які працюють на газу. Якщо за півроку купимо хоча б 30 одиниць — це буде щастя. Додатково треба подбати про стоянку для нового транспорту, технічну базу, персонал. Лише з цими умовами протягом року можна відмовитись від маршруток.

Проїзд у тролейбусах коштує 3–4 грн, автобусах — 4–5 грн. Вартість залежить від типу квитка. Якщо використовуєш електронний, вийде дешевше.

— Довго переходили на електронну систему оплати проїзду. Зараз нею користуються 80 відсотків пасажирів. У всіх автобусах, тролейбусах, маршрутках установлено зчитувачі для карток, — додає Ігор Григорович. — Транспортну систему Тернополя розробляли науковці "Львівської політехніки". Більшість маршрутів їдуть із центру до мікрорайонів. Людина може добратися без пересадок у будь-яку частину міста. Розклад продуманий до дрібниць.

Зараз ви читаєте новину «"Маршрутки треба замінити тролейбусами й трамваями"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути