
Командир Боїнга-737 Іван Рябоштан, 50 років, який працював у компанії "АероСвіт", змушений шукати нову роботу, маючи за плечима понад 17 тисяч годин нальотів.
Про це він розповів в інтерв'ю Gazeta.ua.
Яка ситуація зараз у вас на роботі?
Немає зараз у нас вильотів. Мусимо виходити на різні акції протесту. Але мені здається, що це вже, як крик душі. Тому що мітингувати треба було йти місяців два-три тому. Тоді ще компанія була трохи живою. А зараз, коли вже її добили, то все марно.
На вашу думку, хто винен у розвалі авіакомпанії?
Послідовність Коломойського була помітною ще набагато раніше. Коли він спочатку прийшов і розвалив компанію "Дніпроавіа". Є такий старий анекдот, коли ковбой забігає в салон і каже: "Налийте, доки не почалося". Налили одну, другу, третю, четверту, а потім питають, хто платитиме за це. А той: "О, почалося". Те ж саме Коломойський, таке враження, що дізнався про цей анекдотик і в такий спосіб розвалив "Дніпроавіа". Опісля він аналогічно збанкрутував дві європейські авіакомпанії. Згодом прийшла черга "ДонбасАеро", а тепер ми. Наступною буде МАУ.
Чи маєте якісь надії на владу у вирішенні проблеми з "АероСвітом"?
Звісно, ні. Прикро, що держава не хоче звертати увагу на всі ці речі, коли знищуються такі кити авіації. Їх убивають, а це, по-перше, багато людей, а по-друге, авіація України й усім на неї наплювати. Перший президент Кравчук колись казав, що авіація Україні не потрібна. Коли він її всю розігнав, і льотчики змушені були просити роботи де завгодно. Я тоді майже 10 років Африкою поневірявся, доки повернувся додому. Зараз знову розганяють велику армію льотчиків. Та "святе місце порожнім не буває" – на нього прийде хтось інший, скажімо, Росія. Вони займуть це небо, але вже не ми.
Як давно працюєте пілотом? Скільки вам заборгувала компанія?
Літаю з 1985 року. Зараз на Боїнгу-737, раніше на АН-24, АН-32 і АН-36. Загалом маю понад 17 тисяч годин нальотів. Востаннє виходив у рейс 3 січня, коли прилетів із Москви. Компанія заборгувала мені три місяці зарплати, плюс відпускні.
Що плануєте робити надалі? Чи шукатимете нову роботу?
А нема з чого зараз шукати. Є компанія, наприклад, "ЮТеєр", є МАУ. Але я туди принципово не хочу йти. Вони якось не по-людськи вчинили. Почали льотчиків опускати нижче плінтуса, влаштовувати їм там "конкурс краси", що називається. Тобто сьогоднішніх лінійних пілотів вони називають уже не льотчиками, а кажуть їм, щоб заново здавали екзамени і т. д.
Можливо, є варіанти працевлаштування за кордоном?
Так, є ще варіанти шукати на стороні десь за кордоном, скажімо, у Росії. Але прикро, що коли тобі вже 50 років і хотілося б усе-таки, як казав Верещагін, "достойно зустріти старість дома", а не на стороні, як циган там... Однак доводиться зараз знову згадувати колишнє і, як ото 10 років "африками" поневірявся, точно так змушений іти на сторону, за кордон кудись і шукати там роботу.
Нагадаємо, Господарський суд Київської області наприкінці минулого року відкрив провадження у справі про банкрутство компанії "АероСвіт" за заявою самого авіаперевізника. Компанія скасувала десятки рейсів, у результаті чого сотні пасажирів не могли дістатися до пункту призначення.
Днями кількасот бортпровідників, авіатехніків і пілотів "АероСвіту" мітингували біля адміністрації президента, вимагаючи збереження робочих місць, припинення штучного банкрутства авіакомпанії, її незаконної реорганізації й масового скорочення співробітників, а також погашення заборгованості працівникам по заробітній платі.
Коментарі
20Коломойский монополізував ринок авіаперевезень, умисно банкротить авіакомпанії, не платить зарплату.
А Свободу внесли в список ворогів євреїв.
Чи не тому що Свобода проти олігархів?
Хотілося б зауважити для "Місько", що в світі середній вік працівників в авіації набагато вищий ніж у нас. Тут багато факторів: і кращий рівень медичного обслуговування, який дозволяє працівникам довше бути у формі (в прямому і переносному значенні), і відсутність дискримінації людей середнього віку і те, що роботодавець цінує своїх працівників і їх досвід. У нас виробився стереотип про 20-річних стюардес, а в Європі більшість бортпровідниць мають вік 40 років. Це і не дивно, основною функцією екіпажу є забезпечення безпеки на борту і допомога пасажирам, іноді навіть пологи доводиться приймати.
для "стюардеса" так задумано, на початку пасажирських перевезень в 1950-60 р. набирали молодих жінок приємної зовнішності, а не 40 річних домогосподарок. Відлітати і прожити 10 років в африці, в спекотному, вологому кліматі, не може не позначитися на здоров'ї, ще й в 50 років.
До чого тут домогосподарки? Молоді дівчата 20-ти років приємної зовнішності за 20 років стають 40-річними жіночками і літають собі далі, доки здоров"я дозволяє.
та літайте собі хоч до пенсії, поки в пасажирів аерофобія не почнеться
Ну власне до пенсії і літають. А аерофобія починається лише у дурнів, які вважають, що стюардеса - це повітряна офіціантка.
хто вона ще, бортпровідниця
Рятувальник, пожежник, медична допомога.
Банкротство "Аэросвита"! Да там отдавать кроме стульев и десятка компьютеров нечего. Все деньги перекачал к себе Коломойский. Вы против него дело ведите, а не компании
50 років звичайно старуватий для льотчика, теорію призабув, медогляд без таблеток не пройде
Ну да в Україні всі хто старший 30 років то вже глибокі пенсіонери.
Хоча насправді якщо не лазити по нічним клубам і не бухати то можна і в 50 років бути в кращому стані чим в 20.
Свидомый ты дегенерат, Миська. Благодаря таким как он,а не Коломойскому, самолета Аэросвита не падают и садятся целыми. Желаю тебе быть пассажиром шумахера 20-летнего
Незалежно від віку всі пілоти проходять ретельну підготовку в міжнародних центрах і сдають там іспити, результати яких неможливо підробити. Звичайно досвід приходить з віком, а ще для командира важливо мати твердий характер, щоб на нього не могло натиснути керівництво, бо він несе відповідальність за життя пасажирів і членів екіпажу.
Сами и написали "опыт + твердость". Не смог надавить Качинский на пилота, тот сел в Ганджи, а не Тбилиси. Пилота выгнал, но остались все живы. Смог надавить на пилота под Смоленском - теперь черти Качинского поджаривают на том свете. Не смог российский пилот послать нафиг руководство, взялся на Ту-154 перепрыгивать грозу. Лег самолет на спину, а все пассажиры, пилоты и стюардессы мелкими кусочками в братскую могилу. Поэтому и пишу, что Миська - дегенерат
казьол
Насчет Мисько согласна, но мне не понравилось ваше замечание про "20-летнего шумахера". В авиации немало примеров. когда командирами становились довольно молодые парни именно потому, что справились в сложной ситуации, когда старший коллега по каким-то причинам не смог. Ваню Рябоштана знаю лично, это хороший человек и опытный пилот.
очень похоже на высказывание сотрудников МАУ. барышня, вы не тамошняя? только помните, в этом мире просто так не проходит. и вам будет "счастье" от коломойского
Цікаво, як він би підзабув теорію, якщо в них курси щороку.
ще треба на них вчитись, а не бухати
shkoda .lyudei, a vse cherez nas z vamy!