Сьогодні з платформи №1 Центрального залізничного вокзалу Києва о 13:56 у свою першу оглядову екскурсію по "Київському кільцю залізниці" рушив потяг з ретро-паровозом.
Вже за півгодини до відправлення близько півсотні людей оточили чорний локомотив, збудований в 1953 році на Ворошиловоградському паровозобудівному заводі. Дехто фотографував здаля, а дехто навіть наважувався залізти на нього, щоб попозувати перед камерою.
Управляв паровозом машиніст Іван Приходько. До кабіни, де він працює, ведуть невеликої ширини круті сходи. На робочому місці - чутно гучний скрегіт і шипіння. Крім того, дуже спекотно: оптика на фотоапараті кореспондента Gazeta.ua запітніла менш ніж за 30 секунд.
"Працюю на паровозах з 1984 року. Мистецтво - не мистецтво, але що тяжка праця - це точно, зокрема через те, що дуже багато ручної роботи. Хочу наголосити, що це не тільки моя робота, але і мого помічника. Специфіка праці така, що, ні я без нього не можу, ні він без мене. На електровозі можна одному справлятися - кнопку натиснув і поїхав. У паровозі все набагато складніше", - розповів Приходько.
За його словами, спочатку три місяці вчився на помічника машиніста.
"Потім десь біля року ще навчався у технічній школі машиністів. А там - практика. Отримати посвідчення машиніста ще не значить ним бути. Тож спочатку працював все ж помічником машиніста", - сказав Приходько.
Машиніст зауважив, що паровози досить часто використовували на залізниці навіть після розпаду Радянського Союзу.
"Тоді потрібен був такий відносно дешевий в експлуатації вид залізничного транспорту. Паровози часто працювали для обслуговування силікатних заводів та деяких інших фабрик", - розповів Приходько.
Потяг рушив плавно: різниці із сучасними майже не було відчутно. Його максимальна швидкість - 80 км/год, проте під час екскурсії розганявся щонайбільше до 50 км/год. Хід у нього також був досить плавний, ходити вагонами можна, не тримаючись за поручні. У потягу три вагони: два пасажирські на 52 і 64 місця, перероблені з плацкартних, і вагон-ресторан, який раніше обслуговував поїзд №2 Київ-Москва.
Як розповів головний інженер пасажирської служби Південно-Західної залізниці Олесандр Ясинецький, паровоз можна вважати зіркою кінематографу.
"Цей локомотив неодноразово використовували для зйомок історичних кінострічок, зокрема фільму "Щорс" та телевізійного серіалу "СМЕРШ", - сказав він.
Розповідаючи про причини відкриття екскурсії, Ясинецький зазначив:
"Минулого року у нас на Центральному вокзалі відкрився музей рухомого складу. Він досить популярний: люди особливо цікавляться старими вагонами і локомотивами. Це одна з причин, чому вирішили запровадити такий екскурсійний маршрут. До того ж зараз проводиться Євро-2012, можливо, це зацікавить іноземців".
За його словами, витрати на утримання паровозу невеликі.
"Паровоз закінчив активно працювати у 1967 році. Постійно підтримується в робочому стані, а найбільше технічне втручання полягало в тому, що він працював на вугіллі, а тепер на мазуті", - уточнив головний інженер.
Найближчі плани залізничників - проводити екскурсії на ретро-паровозі упродовж Євро-2012.
"А далі подивимося: якщо буде популярним, то продовжимо. Перший рейс експериментальний, але досить успішний: вагони заповнені на 80%", - розповів Ясинецький.
Коментарі
16Украина передала часть Брянской, Белгородской и др. обласей за Крым.... и Севастопольуже никак не может считаться русским...... так же как и Аляска русской..... тогда Приднестровье - это подавно украинская территория и там русскими и пахнуть не должно....
В (місце знаходження-любе) збудовано тюрму , яка відповідає всім нормам і побажанням наших шановних обранців,слуг народу.В висококомфортабельних однокімнатних номерах(камерах)проживають під особистою і постійною охороною по 2 представники протилежних партій. Через ,майже місяць перебування в нашій тюрмі підвищеного комфорту,ми готові прийняти ше одне скликання любої ради. Пропонуємо вибори проводити що року.Місцями забезпечуємо всіх потребуючих покращанняумов свого життя за рахунок виборців.Мова,партійність значення не має. До зустрічі
Юлия Владимировна предлагает Яценюку операцию по пересадке пола и приглашает к себе в Качановскую.женскую калонию,благодаря ей ,ставшей известной на весь мир,как Гуантанамо,Куба.
Тимошенко призывает оппопозицию к вхождению в штопор и пронзить Украину -НАВСКРІЗЬ,А МАБУТЬ ЩЕ ГЛИБШЕ.
Туда им и дорога,властолюбцам.
Похоже наша президентка сидит в качановке и командует оттуда кому и что делать на воле. Интересно кто обеспечивает связь и носит малявы за очень большие бабки и с кем делится,неужели там такой бардак, не пора ли поменять обслугу в погонах?
Азаров -росіянин і він вчинив злочин перед Україною .Він подарував Москві-Путіну наше українське місто Севастополь.разом з лідерами партії регіонів і зокрема Януковичем в тюрягу пожиттєво.
Севастополь подарував разом з Кримом клятий комуняка Хрущов,хай йому земля пуде пухом.А ти .жана із Одеси, не дратуй історію,а то Росія відсудить у европейському суді і Крим і Севастополь,який НІКОЛИ не був Українським.Сиди тихо,шльондра,а то Одесу забере Румунія і будеш ти Чаушеску чухати п'яти.
Жанна, никогда Севастополь вашим (галичанским) не был, и не будет. Просто его первый российский президент Ельцин пропил. УКраине в очередной раз повезло.
Виктор ,ты поданный какой страны ? С твоих слов я понял что ты всё же поданный Украины ,так чего так печёшься за рашу.
жана-одеса, ти вже навіть мене дістала: одне і те ж...
А ты что ещё до сих пор не понял что это простые провокаторы.Ну в лучшем случае псих больные.
Я її (а швидше за все, його), давно вже вичислив. Просто обридло, як назойлива муха.
а їх тут так багато!!!
Ну зачем так интелигентно,мягко отзываться об нашей "демократической"оппозиции,стол